کد خبر: ۲۲۲۷۶
زمان انتشار: ۱۱:۳۱     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
سردبير روزنامه " السياسه العراقيه " از توافق فراکسيون هاي سياسي درباره ندادن حق کاپيتولاسيون و مصونيت قضايي به نيروهاي آمريکايي که قرار است نيروهاي عراقي را آموزش دهند، تجليل کرد.

به گزارش 598 به نقل از  العالم، "عادل مانع" سردبير روزنامه السياسه العراقيه  اظهار داشت: مخالفت با اعطاي حق کاپيتولاسيون به مربيان نظامي آمريکايي آموزش دهنده در عراق بر خلاف ميل آمريکا بود و اين استقلال تصميم گيري مسوولان عراقي و حاکميت اين کشور را ثابت مي کند.

وي افزود: اما شادي ملت عراق کامل نشد زيرا مردم اميدوار بودند که رهبران فراکسيون هاي سياسي در نشستي که در خانه جلال طالباني رييس جمهوري عراق برگزار کردند درباره بسياري از اختلافات مطرح به توافق برسند که متاسفانه اين مساله تحقق نيافت.

سردبير روزنامه " السياسه العراقيه " در ادامه گفت: رهبران سياسي درباره وزارتخانه هاي بدون وزير به هيچ توافقي نرسيدند و موضوعات ديگري از قبيل شوراي سياست هاي راهبردي و همچنين بندهاي توافقنامه اربيل نيز بدون دستيابي به هرگونه توافقي ، حل نشده باقي ماند.

وي افزود: اختلاف در ديدگاه ها جلوي مطرح شدن اين موضوعات را گرفت در حالي که انتظار مي رفت که اين موضوعات مطرح شوند و مورد بررسي قرار گيرند.

مانع خاطرنشان کرد: در اين نشست تنها مساله تعداد آموزش دهندگان آمريکايي به نيروهاي عراقي و حق کاپيتولاسيون مطرح شد در حالي که ساير مسايل داخلي که براي افکار عمومي عراق اهميت داشت حل نشده باقي ماند.

سردبير روزنامه " السياسه العراقيه " سپس با بيان اين که هيچ کس نمي خواهد از اهميت دستاوردهاي اين نشست بکاهد ، گفت: نيروهاي سياسي در دستيابي به موضعي واحد در قبال نظاميان آمريکايي آموزش دهنده به نيروهاي عراقي موفق شدند و به اجماعي ملي دست يافتند که نظير آن به ويژه در شرايط کنوني به هيچ وجه ديده نشده است.

مانع بر ضرورت دستيابي رهبران فراکسيون هاي سياسي به توافق درباره ساير مسايل حل نشده تاکيد کرد و يادآور شد: مسايلي که مستقيم با زندگي مردم در ارتباط هستند بايد هر چه سريع تر حل شوند تا امکان زندگي مسالمت آميز پس از خروج نيروهاي آمريکايي از عراق فراهم شود.

مسوولان ارشد سياسي عراق در نشست روز سه شنبه (12 مهر ماه) به رياست جلال طالباني رييس جمهور عراق بر ضرورت خروج نيروهاي نظامي آمريکا و خودداري از اعطاي مصونيت به مربيان نظامي آمريکايي (کاپيتولاسيون) تاکيد کردند. 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها