يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۲۳۲۰۲
زمان انتشار: ۰۰:۴۸     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
وزیر خارجه کانادا روز چهارشنبه با متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم، به یکی از وزرای دولت ایران نیز توهین کرد.
به گزارش پایگاه 598 ، فارس به نقل از روزنامه «گلوب اند میل»، «جان برد» وزیر خارجه کانادا که به اتخاذ مواضع ضدایرانی معروف است، روز چهارشنبه بار دیگر به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

وی که در نشست کمیته یهودیان آمریکا صحبت می‌کرد، با بیان اینکه ایران «بزرگترین تهدید برای صلح جهانی» است، تهران را به حمایت از تروریسم متهم کرد.

دولت کنونی کانادا به رهبری «استفان هارپر» در سال 2012 روابط دیپلماتیک خود با تهران را قطع کرده و از آن زمان مواضعی به شدت افراطی علیه اتخاذ می‌کند. برد در اظهارات امروز خود نیز از مواضع میانه‌رو دولت‌های پیشین کانادا انتقاد کرد و گفت دوره‌ای که کانادا «دمای دور میز را میسنجید و جایی می‌نشست که نه خیلی گرم بود و نه خیلی سرد»، گذشته است.

وی در بخشی دیگری از اظهارات خود با اشاره به وجود مجازات اعدام، گفت تعداد اعدام‌ها از زمان روی کار آمدن دولت جدید در ایران بیشتر شده است. وی سپس در توهینی آشکار به یک مقام ایرانی، «عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور ایران را «وزیر کشتار» خواند.

کشورهای غربی در ماه‌های اخیر بدون اشاره به دلایل اعدام افراد در ایران، بارها خواستار توقف این مجازات شده‌‌اند. تهران ضمن رد این انتقادات، اعلام کرده است که بخش اعظم اعدام‌ها در ایران مربوط به قاچاقچیان مواد مخدر و قاتلان است.

برد در ادامه اظهارات خود در جمع حامیان رژیم‌صهیونیستی گفت: «یک ایران هسته‌ای نه فقط تهدیدی برای ایالات متحده، بلکه تهدیدی برای کانادا و همچنین تهدیدی برای اسرائیل و متحدان ماست.»

در مقابل «متیو برانفمن» عضو اجرای کمیته یهودیان آمریکا، برد را «بهترین دوست اسرائیل» خواند و از وی به سبب مواضعش در حمایت از تل‌آویو تمجید کرد.
- See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930224001565#sthash.ZzYN9281.dpuf
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۶
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها