کد خبر: ۲۲۳۸۹
زمان انتشار: ۰۹:۲۸     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
وزیر امور خارجه کشورمان با اعلام اینکه دوشنبه برای شرکت در مجمع گفتگوی همکاری کشورهای آسیایی به کویت خواهم رفت، گفت: این سفر در رابطه با مجمع گفتگوی همکاری کشورهای آسیایی است.

به گزارش 598 به نقل از خبرنگار اعزامی مهر به استان همدان، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه شب گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در خصوص سفر احمدی نژاد رئیس جمهور به پاکستان اظهار داشت: ما فعلا برای انجام سفر رئیس جمهور به پاکستان با مقامات مسئول در پاکستان در حال رایزنی هستیم و هنوز تاریخ دقیق این سفر معلوم نشده است.

وی با بیان اینکه موضوع این سفر یک نشست سه جانبه بین ایران، افغانستان و پاکستان است گفت: این یک نشستی است که ابتدا در ایران و افغانستان برگزار شد و قرار است نشست بعدی در پاکستان برگزار شود.

صالحی همچنین در مورد زمان برگزاری این نشست نیز گفت: آنها یک تاریخی را برای برگزاری این نشست سه جانبه پیشنهاد کردند ولی هنوز این تاریخ قطعی نشده است و مشخص نیست که چه زمانی این نشست برگزار می شود.

وزیر امور خارجه در ادامه در خصوص دیدارش با وزیر امور خارجه بحرین در حاشیه اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک اظهار داشت: ماموریت وزارت خارجه این است که در عرصه بین المللی به گونه ای عمل کند که هم مصلحت ملی و هم مصالح امت اسلامی را بتواند به خوبی تامین کند.

وی با بیان اینکه ما اگر اقدامی هم می کنیم در چارچوبی این عمل را انجام می دهیم گفت: یعنی اینطور نیست که وزارت خارجه ایران سرخود بخواهد کاری را انجام دهد. ولی چون قرار نیست جزئیات مسائل گفته شود ما این را واگذار به برداشت افکار عمومی از این موضوع می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور درعین حال تصریح کرد: البته طرف مقابل درخواست ملاقات را از ما کرده بود و وقتی طرف مقابل درخواست ملاقات کند این موضوع یک نوع استمداد تلقی می شود و از این جهت ملاقات هم بسیار خوب بود. زیرا در این جلسه نظرات جمهوری اسلامی ایران به صورت صریح مطرح شد. ضمن اینکه ما هم اکنون سفارتمان در آنجا دایر است همانطور که سفارت بحرین در ایران دایر است.

صالحی تصریح کرد: وزارت خارجه تنها وزارتخانه ای است که می تواند با دشمن هم تماس بگیرد کما اینکه زمان صدام هم سفارتخانه عراق در ایران فعالیت می کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص ایجاد خط تلفن سرخ بین نظامیان ایران با نظامیان آمریکا عنوان کرد: این یک پیشنهاد بوده است و بستگی به مسئولان بالاتر نظام دارد که نظراتشان را بگویند.

به گفته وزیر خارجه اگر قرار باشد بر روی این موضوع تصمیمی گرفته شود باید این تصمیم توسط شورای عالی امنیت ملی اتخاذ شود.

وی همچنین در خصوص اینکه آیا سفر قریب الوقوعی را در برنامه کاری خود دارید، عنوان کرد: دوشنبه به کویت خواهم رفت و این سفر در رابطه با مجمع گفتگوی همکاری کشورهای آسیایی است.

وزیر امور خارجه در ادامه در رابطه با لزوم حضور فرزند رئیس جمهور در سفر نیویورک اظهار داشت: هر رئیس جمهور مملکتی وقتی به سفر می رود مرسوم است همسر آن رئیس جمهور وی را در این سفر همراهی کند. بر این اساس خانواده رئیس جمهور به همراه رئیس جمهور به سفر کشورهای خارجی می روند. ضمن اینکه خیلی از روسای جمهور کشورهای دیگر نیز با خانواده خود به ایران می آیند.

صالحی با بیان اینکه از خانواده رئیس جمهور تنها همسرش وی را همراهی می کرد گفت: البته در این رابطه حرف هایی زده شده است مبنی بر اینکه اعضای دیگر خانواده رئیس جمهور مانند نوه او در این سفر حضور داشته اند اما چرا برخی ها چنین حرفهای ناصوابی را می گویند و افکار عمومی را مشوش می کنند.

وی تصریح کرد: به طور منطقی روسای کشورها وقتی به کشوری می روند بنا به درخواست خودشان همراه با خانواده خود در این سفر خواهند بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها