کد خبر: ۲۲۴۱۲
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۱۶ مهر ۱۳۹۰
عالم شیعه عربستانی هشدار داد؛
امام و خطیب جمعه منطقه العوامیه عربستان، با اشاره به حوادث اخیر این منطقه آل سعود را مسئول توطئه علیه شیعیان دانست.

به گزارش598 به نقل از العالم، "آیت الله شیخ نمر باقر آل نمر" با انتقاد از اظهارات مسئولان سعودی درباره حوادث العوامیه، ادعای ارتباط بحران اخیر در این منطقه با یک طرف خارجی را بی اساس دانست.

آیت الله نمر، در خطبه نماز جمعه مسجد امام حسین (ع) منطقه العوامیه، با اشاره به ادعای اخیر یک منبع مسئول وزارت کشور عربستان، مسئولان سعودی را مسئول حملات شدید فرقه ای رسانه های رسمی این کشور علیه شیعیان دانست.

آل نمر به نخبگان دینی و اجتماعی شیعیان عربستان درباره کشیده شدن به توطئه رسانه های رسمی، هشدار داد.

وی افزود: کسی که مظلوم را محکوم کرده و درباره ظالم سکوت کند در این ظلم شریک است، و کسی که جرأت گفتن حقیقت را ندارد، سکوت برای او اولویت دارد.

آل نمر نیروهای امنیتی سعودی را مسئول بحران و حوادث خشونت بار العوامیه دانست و گفت: بازداشت های مستمر، زیر گرفتن شهروندان، تیراندازی به موتور سواران و بازداشت سالمندان بعنوان گروگان برای تحت فشار قراردادن فرزندانشان، امری است که شعله خشم ساکنان العوامیه را برافروخته است.

آل نمر با اشاره به بیمار شدن "حسن آل زاید" پس از بازداشت و انتقال او از مرکز پلیس به بخش آی سی یو در بیمارستان قطیف، تاکید کرد: اگر این حملات و بازداشت افراد سالمند نبود، بحرانهای اخیر بوجود نمی آمد.   

آل نمر از اقدام نیروهای سعودی در تیراندازی بسوی شهروندان و مجروح کردن شهروندان، و آسیب وارد کردن به ساختمانها و ارعاب مردم، انتقاد کرد.

وی افزود: حجم خسارتهای وارد شده به ساختمانها در جریان حادثه اخیر، آشکارا بیانگر تیراندازی نیروهای سعودی است؛ و ادعای تیراندازی موتورسواران و عابران پیاده منطقی نیست.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها