کد خبر: ۲۲۵۵۱
زمان انتشار: ۱۴:۲۱     ۱۷ مهر ۱۳۹۰
رئيس سابق سازمان اطلاعات و جاسوسي اسرائيل (موساد) اعلام کرد: «به اردوغان به عنوان يک سياستمدار کارکشته، نمره 20 مي دهم.»

به گزارش 598 به مقل از گروه بين الملل مشرق، رئيس سابق سازمان اطلاعات و جاسوسي اسرائيل (موساد) درباره اوضاع و احوال جاري در منطقه نگرش بظاهر متفاوتي دارد از جمله اين‌که هم اکنون بيش از جنگ اوضاع داخلي اسرائيل را تهديد مي‌کند و اين‌که اخوان المسلمين در مصر به قدرت نخواهند رسيد و پادشاه اردن همچنان بر مسند قدرت باقي خواهد ماند.
درحالي که ارتش اسرائيل بتازگي نسبت به احتمال وقوع جنگي فراگير در منطقه هشدار داده، مئير داگان نظري ديگر دارد و معتقد است، خطر واقعي عليه اسرائيل را بايد در داخل جست وجو کرد.
داگان که در کنفرانس شوراي صلح و امنيت جنبش "آينده آبي ـ سفيد" حضور يافته بود، گفت: از حيث تهديدات نظامي، هم اکنون اسرائيل در پايين‌ترين سطح تهديدات خارجي و احتمال جنگ تمام عيار قرار دارد، در حالي در بعد داخلي اوضاع کاملاً ديگرگونه است و بايد به رهبران اسرائيل در انديشه انفجارهاي داخلي باشند.
رئيس سابق موساد تأکيد کرد که وي هيچ‌يک از سياست‌ها و اقدامات اتخاذشده توسط سران رژيم را نمي‌پذيرد و کاملاً با آنها مخالف است.
اما درباره پرونده هسته‌اي ايران داگان ابراز عقيده کرد که هيچ‌گاه نبايد راهبرد نظامي در تعامل با ايران را از نظر دور داشت، چراکه ايران در آستانه دستيابي به سلاح هسته‌اي و در اين صورت نه تنها اسرائيل که تمام دنيا با خطر ايران هسته‌اي مواجه خواهند بود.
اما درباره ترکيه داگان معتقد است، رجب طيب اردوغان، نخست وزير ترکيه درصدد تغيير قانون اساسي اين کشور است و احتمال حمله اسرائيل، به وي در اين راه کمک بسيار مي‌کند.
داگان با بيان اين‌که به عنوان يک سياستمدار به اردوغان نمره 20 مي‌دهد، او را يک "سياستمدار کارکشته" خواند و به سران اسرائيل هشدار داد در دام وي گرفتار شوند.
وي در درباره اردن پيش‌بيني کرد که ملک عبد الله دوم، همچنان برمسند قدرت باقي خواهد ماند، چون طرفداران وي در دولت بيشمارند و او با چالشي جدي مواجه نيست؛ اما درباره مصر بعيد دانست که اخوان المسلمون بتواند در اين کشور به قدرت برسد، چون شوراي عالي نظامي خواهان چنين چيزي نيست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۳:۲۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۰
۳
۰
خدماتی که اردوغان به امریکا و اسرائیل کرده فراموش نخواهد شد و اینکه وی برای جایگزینی اسلامی امریکایی در منطقه و خارج نمودن جمهوری اسلامی از منطقه از هر کوششی نخواهد گذشت و امریکا پشتیبان وی بوده و هست و در اینده نزدیک خیانت های وی هویدا خواهد گشت
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها