کد خبر: ۲۲۶۵۰
زمان انتشار: ۱۰:۳۶     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
یک خبرگزاری عراقی از حضور بازماند‌های فدائیان صدام و حزب منحله بعث عراق در کنار نظامیان سعودی برای سرکوب و دستگیری رهبران انقلاب بحرین خبر داد.
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "النخیل"، منابع آگاه سیاسی عراق تاکید کردند که رهبران معارض در بحرین در تماس تلفنی از منامه به آنها اعلام کردند که برخی از بازمانده‌های فدائیان صدام و بعثی‌های عراق با نیروهای سعودی برای سرکوب انتفاضه مردمی بحرین همکاری می‌کنند.

بر اساس این گزارش، رهبران معارض بحرینی افزودند: همراه نظامیان سعودی در بحرین افرادی با لباس مشکی و نقاب بر چهره که به لهجه عراقی با یکدیگر صحبت می‌کنند، هستند که گفته می شود، از فدائیان صدام معدوم هستند. این افراد با نظامیان سعودی به منازل مردم حمله می کنند و صاحبان آنها را مورد بازرسی و بازجویی قرار می دهند.

بر اساس این گزارش، این گروه از فدائیان صدام معدوم در بحرین با پوششی مشکی و نقابی بر چهره در دستشان شمشیر دارند که یادآور مجموعه‌ای به نام "السیافه" در عراق هستند که در دوره دیکتاتوری صدام تحت فرماندهی "عدی" پسر او اقدام به پاکسازی دشمنان و مخالفان رژیم وقت می‌کردند.

رهبران معارض در بحرین هیچ اشاره‌ای به تعداد این افراد که در کنار نظامیان سعودی، انتفاضه مردمی در این کشور را سرکوب می‌کنند، نکردند و تنها اعلام کردند که با هر تیم تفتیش سعودی که به منازل شهروندان بحرینی حمله می‌کنند، تعدادی از این لباس مشکی‌ها حضور دارند.

بر اساس این گزارش، بحرین این روزها شاهد دستگیری گسترده رهبران انقلابی است به طوری که در پی برقراری حکومت نظامی از دیروز در منامه، تقریبا میدان "الولوة" از معترضان خالی شده است و این میدان با تانک‌ها و خودروهای ضد زرهی در محاصره قرار گرفته است و نیروهای سعودی به همراه فدائیان صدام اقدام به تفتیش خانه به خانه بحرینی ها کرده‌اند و در حال دستگیری و بازداشت رهبران جوان انتفاضه مردمی هستند.

خبرگزاری النخیل اسنادی را که از طریق شبکه بحرینی "السترة" بدست آورده است، منتشر کرد که نشان می‌دهد رژیم بحرین از فدائیان صدام برای سرکوب انتفاضه مردمی استفاده کرده است و در این اسناد اسامی این فدائیان هم ذکر شده است. 

نیروهای سعودی تحت عنوان نیروهای سپر جزیره از آغاز انقلاب مردمی بحرین وارد این کشور شدند و به سرکوب وحشیانه این نیروها پرداختند. این درحالی است که سپر جزیره با این هدف تشکیل شده است که در صورت تهدیدهای خارجی به کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد عمل شود نه این‌که در امور داخلی این کشورها دخالت کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها