کد خبر: ۲۲۶۶۲۱
زمان انتشار: ۲۱:۲۲     ۰۸ خرداد ۱۳۹۳

تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2014 برزیل با تیم‌های بوسنی و هرزگوین، نیجریه و آرژانتین در گروه F همگروه است.

بوسنی برای نخستین بار به جام جهانی راه یافته و به دنبال این است که بتواند حضوری درخشان در این تورنمنت داشته باشد. با توجه به حضور بازیکنان با استعداد در ترکیب این تیم که در باشگاه‌های بزرگ اروپایی توپ می‌زنند، بسیاری بر این باورند که این تیم در جام جهانی پیش رو خواهد درخشید. در زیر به پنج بازیکن این تیم که احتمال درخشش بالایی در جام دارند معرفی می‌شوند.

*ادین ژکو

با اینکه چندان ثابتی در ترکیب منچسترسیتی انگلیس به شمار نمی‌رود اما در 10 گل از 30 گل بوسنی در مسابقه‌های مقدماتی راهیابی به جام جهانی را به ثمر رسانده است. ژکو که لقب «الماس» را یدک می‌کشد موفق شده در 49 دیدار ملی برای بوسنی 26 بار گلزنی کند و به عنوان مهره کلیدی این تیم در جام جهانی خواهد بود.

*میرالم پیانیچ

هافبک تهاجمی باشگاه رم ایتالیا در خط میانی بوسنی هم می‌درخشد. این بازیکن دوران فوتبال ملی خود را با پیراهن لوکزامبورگ آغاز کرد زیرا خانواده وی به خاطر جنگ بالکان در سال 1991 به این کشور مهاجرت کرده بودند. او مجبور شد دو سال منتظر بماند تا بتواند برای تیم ملی بوسنی به میدان برود اما سرانجام در سال 2008 پیراهن تیم ملی کشورش را به تن کرد. او هشت گل در 46 بازی ملی زده است.

*وداد ایبیشویچ

تک گل پیروزی بخش این بازیکن مقابل لیتوانی بود که صعود بوسنی به جام جهانی 2014 برزیل را قطعی کرد. مهاجم اشتوتگارت آلمان همچنین پیشینه حضور در لیگ‌های فرانسه و سوییس را در کارنامه دارد. در سال 2008 او به عنوان یک الگوی ملی معرفی و جایزه بهترین بازیکن سال را نیز از آن خود کرد. او 20 گل در 51 دیدار ملی وارد دروازه حریفان کرده است.

*آسمیر بگوویچ

دروازه‌بان استوک سیتی انگلیس یکی از بهترین‌ها در دسته برتر این کشور است. بگوویچ که وقتی چهار ساله بود بوسنی را ترک کرد، در 10 دیدار مقدماتی جام جهانی فقط 6 گل خورد. او می‌توانست برای تیم ملی فوتبال کانادا هم به میدان برود زیرا دوران فوتبال حرفه‌ای خود را از جوانان این تیم در سال 2004 آغاز کرده بود.

*ژزدان میسیموویچ

او 80 بازی ملی در کارنامه‌اش ثبت شده و 26 بار هم با پیراهن بوسنی گلزنی کرده است. برای ولفسبورگ آلمان به میدان می‌رود و با این تیم در سال 2009 موفق به فتح بوندسلیگا شده است. در همان فصل او 20 پاس گل به هم‌تیمی‌هایش داده بود. میسیموویچ در حال حاضر برای گوییژو رنهه در چین بازی می‌کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها