کد خبر: ۲۲۸۲۸۵
زمان انتشار: ۲۳:۳۱     ۱۷ خرداد ۱۳۹۳
در آستانه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در وین، هیأت‌های ایران و آمریکا به ریاست عراقچی و شرمن 19 و 20 خرداد در ژنو و هیأت‌های ایران و روس 21 و 22 خرداد، در رم به رایزنی خواهند پرداخت..
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، در آستانه مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ در وین، هیأت‌های ایران و آمریکا به ریاست عراقچی و شرمن 19 و 20 خرداد در ژنو و هیأت‌های ایران و روس 21 و 22 خرداد، در رم به رایزنی خواهند پرداخت..


سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته‌ای امروز (شنبه) از رایزنی‌های دوجانبه هیأت ایرانی با برخی از هیأت‌های 1+5 در سطح معاونان ظرف این هفته و تا قبل از برگزاری پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 در شهر وین خبر داد و گفت: ظرف این هفته و تا قبل از شروع دور بعدی مذاکرات ایران با گروه ١+٥ که قرار است از 26 تا 30 خرداد ماه در وین برگزار شود، گفت‌وگوهای دوجانبه بین هیات ایرانی و برخی کشورهای ١+٥ در سطح معاونین صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد که زمان و مکان این گفت‌وگوها در دست تنظیم است و به زودی اعلام خواهد شد.

یک منبع مطلع در این باره به فارس خبر داد که به منظور رایزنی‌های سیاسی تا قبل از شروع دور بعدی مذاکرات با کشورهای گروه 1+5 که قرار است در تاریخ 26 خرداد در وین از سرگرفته شود، گفت‌وگوهای دو جانبه بین هیأت ایرانی و برخی کشورهای گروه 1+5 در سطح معاونان وزیر برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت امور خارجه آمریکا قرار است وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا ریاست هیأت آمریکایی در رایزنی دوجانبه با هیأت ایرانی را بر عهده داشته باشد.

براساس این گزارش، طی روزهای دوشنبه و سه شنبه 19 و 20 خرداد گفت‌وگوهای دوجانبه با هیأت آمریکایی در ژنو و طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 21 و 22 خرداد، رایزنی‌های دوجانبهبا هیأت روسی در رم برگزار می‌شود.

به گفته این منبع مطلع ملاقات با برخی هیأت‌های دیگر نیز در دست تنظیم است.

پنجمین دور مذاکرات ایران و 1+5 درباره راه حل جامع هسته‌ای قرار است از 26 تا 30 خرداد ماه در شهر وین برگزار شود.

مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 ظرف روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته 14 و 15 خرداد ماه در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در شهر وین و به ریاست حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه و استفان کلمنت دستیار ارشد کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا برگزار و قرار شد نتایج مذاکرات انجام شده به هیأت‌های عالی سیاسی منعکس شود.

ششم خرداد ماه نیز در حاشیه دیدار محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در استانبول، یک دور مذاکرات کارشناسی و فنی به ریاست بعیدی‌نژاد و کلمنت برگزار شد.

ظریف پس از دیدار و رایزنی دو روزه‌اش با اشتون در استانبول اعلام کرد که قرار است رایزنی‌های کارشناسی در حاشیه نشست فصلی شورای حکام آژانس برگزار شود و عراقچی نیز از ادامه رایزنی‌ها در سطح فنی و سیاسی تا قبل از دور بعدی مذاکرات (دور پنجم) خبر داده بود.

درچهارمین دور مذاکرات ایران و گروه 1+5 که 24 تا 26 اردیبهشت ماه در شهر وین برگزار شد قرار بود کار نگارش متن توافقنامه جامع هسته‌ای آغاز شود که به دلیل زیاده خواهی‌های طرف مقابل پیشرفت ملموسی صورت نگرفت.

سید عباس عراقچی پس از این مذاکرات ابراز امیدواری کرد که در دور بعدی مذاکرات در وین کار نگارش متن توافقنامه آغاز شود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها