کد خبر: ۲۲۸۷۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۴۷     ۱۹ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598، چند ساعت پس از اینکه عبدالفتاح سیسی رسما قدرت را تحویل گرفت با تعدادی از مقامات عرب در کاخ ریاست جمهوری الاتحادیه در قاهره دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر مذاکراتی با سلمان بن عبدالعزیز، ولیعهد عربستان داشت که در جریان این مذاکرات چشم‌اندازهای همکاری میان دو کشور دوست و برادر و راه‌های تحکیم این روابط در عرصه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

ولیعهد ابوظبی و سیسی

سیسی همچنین مذاکراتی با محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی داشت که در خصوص همکاری‌ها میان امارات و مصر و راه‌های تقویت این همکاری‌ها در عرصه‌های مختلف گفتگو کردند.

محمد بن زاید آل نهیان اظهار کرد که امارات به مصر وفادار خواهد بود و پشتیبان محکمی برای قاهره خواهد ماند.

پادشاه اردن و سیسی

رئیس جمهور جدید مصر همچنین با عبدالله دوم، پادشاه اردن دیدار و در خصوص راه‌های تحکیم روابط میان دو کشور دوست و برادر در عرصه‌های مختلف گفتگو کرد.

پادشاه اردن با تاکید بر اینکه امان در کنار مصر می‌ماند و از گزینه‌های مردم آن حمایت می‌کند، گفت: اردن از تلاش‌های رهبران جدید مصر برای برقراری امنیت، ثبات و سازندگی مصر حمایت می‌کند.

عبدالفتاح سیسی همچنین با حمد بن عیسی، پادشاه بحرین دیدار کرد، پادشاه بحرین برای رئیس جمهور جدید مصر آرزوی موفقیت و برای مردم مصر آرزوی آسایش و پیشرفت کرد.

پادشاه بحرین تاکید کرد: پیروزی سیسی و انتخاب وی برای تصدی پست رئیس جمهوری مصر نشانگر این است که مردم مصر به توانایی وی برای هدایت کشورشان به سمت مرحله جدیدی از سازندگی، توسعه، تحقق امنیت و ثبات و دست‌یابی مجدد به نقش محوری مصر در عرصه‌های عربی، منطقه‌ای و جهانی اطمینان دارند.

وی به روابط برادرانه و تاریخی میان بحرین و مصر اشاره و اظهار امیدواری کرد که همکاری‌ها با سیسی جهت تقویت این روابط و ارتقای آن به نحو بهتر ادامه یابد.

در همین راستا تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر به عبدالفتاح سیسی به مناسبت ادای سوگندش به عنوان رئیس جمهور مصر تبریک گفت.

خبرگزاری رسمی الشرق الاوسط گزارش داد که سیف بن مقدم ابوعینین، سفیر قطر در مصر به قاهره بازگشت و به همراه سفیران دیگر کشورها در مراسم تحلیف سیسی مشارکت کرد.

از زمان براندازی نظام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر روابط دیپلماتیک میان قاهره و دوحه قطع شده بود و مصر در اعتراض به موضع قطر در قبال رخدادها سفیر خود را از دوحه خارج کرد.

پوتین و سیسی

در همین حال ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه به عبدالفتاح سیسی به دلیل تحویل پست ریاست جمهوری تبریک گفته و مجدداً از وی دعوت کرد تا در سریع‌ترین زمان ممکن به روسیه سفر کند.

بخش مطبوعاتی کرملین اعلام کرد که پوتین پیام تبریکی را به سیسی فرستاده و به وی تبریک گفته است.

رئیس جمهور روسیه در این پیام تاکید کرد که مصمم است به همکاری‌های مشترک خود با رئیس جمهور مصر جهت تقویت روابط روسیه و مصر که دارای چشم‌اندازهای رضایت‌بخش خواهد بود، ادامه دهد.

امیر کویت و سیسی

همین طور در این مراسم سیسی از صباح الاحمد الجابر الصباح امیر کویت استقبال کرد و در این دیدار امیر کویت انتخاب رئیس جمهور جدید مصر و نیز تکمیل مرحله دوم طرح نقشه‌ای را که برای آینده مصر تهیه شده را تبریک گفت.

محمود عباس و سیسی

در بین شرکت کنندگان در این مراسم محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان و دیگر مقامات کشورهای عربی از جمله دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس نیز حضور داشتند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها