يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۰۶۳۵
زمان انتشار: ۰۹:۱۷     ۲۷ خرداد ۱۳۹۳
صفارهرندی مطرح کرد:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکا مانند فردی است که در باتلاقی گرفتار شده و اگر فردی به او نزدیک شود و درست عمل نکند خود نیز غرق می شود.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدحسین صفارهرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم بعدازظهر امروز دوشنبه در نشست «جهان در حال تغییر» در جمع دانشجویان دانشکده رسانه فارس اظهار کرد: موفق ترین نهادهای آموزشی آنها هستند که فاصله علم و عمل را برداشته اند و دانشکده رسانه فارس یکی از این نهادهاست.
 
وی سخنان خود را با اشاره به برگزاری مسابقات جهانی والیبال آغاز کرد و گفت: در روزهای اخیر شاهد موفقیت والیبالیست‌های کشورمان هستیم و زمانی که آنها در مقابل قوی‌ترین تیم دنیا نمی‌توانند پیروز شوند ما می‌پرسیم چرا نتوانستیم برنده باشیم.
 
وی با بیان اینکه حوزه هماوردی ما تغییر یافته است بیان کرد: این اتفاق در ساحت سیاسی و در ساحت عمومی کشور هم رخ داده است و موفقیت‌های اخیر ورزشی ما هم تنها جلوه‌ای از دگرگونی جهان است.
 
صفارهرندی اضافه کرد: والیبال مصداق حرکت کردن از یک نقطه پائین به سمت یک نقطه بالا است، آنچه که در ساحت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تمدنی در حال شکل‌گیری است و نسبت آن با آن چیزی که در دنیا در حال رخ دادن هست مانند همین ورزش والیبال است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه باید ابتدا بررسی کنیم که چه کدهایی مبنی بر اینکه تغییر در دنیا در حال شکل‌گیری است وجود دارد و  اینکه در سمت دیگر هم آیا این تغییرات وجود دارد یا خیر؟ ادامه داد: مدعی هستم که تغییرات بزرگی در ساحت جهانی اتفاق افتاده است، اول اینکه در حوزه دانش و فناوری این تغییرات چشمگیر است واقعاً فاصله دانش امروز و گذشته به لحاظ تنوع و وارد جزئیات شدن بسیار زیاد است.
 
صفارهرندی اضافه کرد: اتفاقاتی که در جهان در حال رخ دادن است در زمانی در دست عده‌ای تجمیع شده بود، زمانی منشأ علم و تکنولوژی در همان کشورهای مبدأ تلقی می‌شد.
 
خیزش دانش و فناوری از انحصار برخی قدرتها خارج شده است
 
وی با بیان اینکه معتقدم تغییرات بزرگی در حوزه جهانی رخ داده که بارز ترین آن در حوزه دانش است، بیان کرد: فاصله امروز در حوزه دانش نسبت به گذشته بسیار زیاد است و علم امروز به حدی از علم گذشته فاصله گرفته که آن را در نقطه بی نهایت قرار داده است.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم با توجه به اینکه قدیمی ها زمانی که قصد بیان مدرک تحصیلی خود را دارند به قید قدیم آن تأکید می کنند، ابراز کرد: این به این دلیل است که در آن زمان دانش ها عمقی بود اما دانش امروز سطحی شده است اما مهم این است که علوم گذشته امروز شاخه های بسیار دارد و می توان گفت که فاصله فناوری 10 سال گذشته تا امروز به اندازه فاصله فناوری 10 سال پیش تا ابتدای خلقت است.
 
صفار هرندی با اشاره به اینکه شتاب در دنیای امروز سرسام آور بوده و زمانی این وقایع امروز تجمیع شده در گروهی از قدرتمندان دنیا بود و منشا علم نیز همان ها تلقی می شدند، اظهار کرد: اما تفاوتی که در مقایسه با گذشته شاهد آن هستیم این است که خیزش دانش و فناوری از انحصار برخی قدرتها خارج شده است.
 
وی با بیان اینکه شاهد این ادعا پیشرفت های خوبی است که در کشور های جهان سومی در حال وقوع است، افزود: البته مفهوم جهان سوم از سوی کشورهای استعماری شکل گرفته است و ما این مسئله را قبول نداریم اما از باب تقسیم بندی های استعماری و تقریب ذهنی، ما نیز از این واژه استفاده می کنیم.
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه امروزه شاخصه های جهان سومی تغییر کرده است و این کشورها خودشان تولید کننده دانش شده و خارج از اراده کشورهای جهان اولی پیشتازند، تصریح کرد: بخش اعظم کاهش فاصله میان جهان پیشرفته و جهان کمتر توسعه یافته محصول کارکرد رسانه هاست.
 
صفار هرندی ادامه داد: برای نمونه اینترنت در دنیای امروز تبدیل به فرصتی شده است که چنانچه فردی محصولی برای عرضه و معرفی دارد و اجازه عرض اندام به وی داده نمی شود به مدد همین رسانه می تواند محصول خود را به جهان معرفی کند.
 
وی اظهار داشت: این رویداد بزرگی است چرا که زمانی شاید اینترنت یک تهدید بزرگ بود، اما اکنون به فرصت بزرگی تبدیل شده که هر یک از ساکنان کره زمین اکنون به مثابه یک بمب خبری می تواند عمل کند و در جهان تاثیر گذار باشد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه این خود موضوعی است که جهان اولی ها و کسانی که می خواستند به واسطه این ابزار ها سیطره خودشان بر جهان را گسترده کنند هیچگاه به آن فکر نکردند، افزود: به همین دلیل با تعبیراتی از قبیل این که همه باید آزاد باشند شعار "درجهان ارتباطات نوین کسی نباید محدودیت داشته باشد" را سر دادند.
 
صفارهرندی با اشاره به راه اندازی کمپین های مجازی در مقوله حجاب نظیر آزادی های یواشکی در شبکه های اجتماعی مثل تویتر، فیسبوک و موارد دیگر ابراز داشت : در مقابل شاهد آن هستیم که عده ای دیگر در اقدامی به مقابله به مثل و راه اندازی کمپین رقیب در همین شبکه ها می پردازند و سیاست مداران غربی به نوعی درگیر ادعا های پیشین خودشان می شوند و در نهایت اذعان می دارند که قرار دادن این ابزارها در اختیار همه اشتباه بزرگی بود.
 
وی با تأکید بر اینکه باید قبول کنیم این تحولات به گونه ای در حال رقم خوردن است که از مدیریت و کنترل آنها خارج شده است، عنوان کرد: نکته دیگر در خصوص تحولات اقتصادی آمریکا این است که ایالات متحده ای که از جنگ جهانی به وجود آمد قارون بزرگی بود که همه در جهان با نوعی حسرت به آن نگاه می کردند.
 
صفار هرندی با بیان اینکه به دلیل دورماندن از تبعات منفی جنگ، و نیز تولید سلاح و فروش آن به کشورهای درگیر جنگ در آن مقطع، صنعت آمریکا روز به روز رونق گیرد، افزود: این وضعیت سبب شد صنعتی که در یک دهه قبل تر خاطره بدی از رکود اقتصادی داشت به یک باره شاهد یک دهه شکوفایی اقتصادی فراوان شود.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم در ادامه با بیان اینکه آمریکا به عنوان گل سر سبد وضعیت اقتصادی، از اوضاع خوبی برخور دار بود و در مناطقی در قالب طرح‌هایی مثل طرح مارشال سرمایه خرج می کرد و مناطقی را زیر پوشش می گرفت، افزود: حتی کشورهایی که در گیر جنگ بودند با ولخرجی های آمریکایی ها احیا شدند و هنوز هم برخی از کشورها پیشرفت خودشان را مدیون این کشور می دانند.
 
صفارهرندی با اشاره به اینکه برخی کشورهای جهان سومی نظیر کره جنوبی، مالزی، اندونزی، سنگاپور و تعدادی از کشورهای آمریکای لاتین محل سرمایه گذاری جدید آمریکا شدند، تصریح کرد: شاید به ظاهر آمریکا نیز پول بلا عوض به این کشور ها پرداخت کرد اما در باطن هدف خود را دنبال می کرد.
 
وی با بیان اینکه هدف اصلی غرب در این کشورها رفع موانعی نظیر کمونیسیم بود، گفت: به همین دلیل آمریکایی ها برای رسیدن به این هدف، سرمایه هزینه کرده و پول فراوانی در دست مردم و کشور هایی که سودای رفتن به سمت مارکسیسم را داشتند قرار دادند که در مواردی به نتیجه مطلوب خودشان رسیدند اما امروزه دیگر آمریکا از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار نیست و این ولخرجی ها مربوط به زمانی بود که دولت آمریکا بالای 13 هزار ملیارد دلار بدهی مالی نداشت.
 
قدرت سیاسی آمریکا از بین رفته است
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد قدرت سیاسی آمریکا اظهار داشت: قدرت سیاسی آمریکا مانند گذشته که در 48 ساعت سازمان جاسوسی این کشور و پنتاگون تصمیم حمله را گرفته و اجرایی می کردند و یک کشور را به تسخیر خود در می آوردند، نیست بلکه قدرت مذکور در این سالها از بین رفته است.
 
صفارهرندی با بیان اینکه وال استریت مرکز مدیریت اقتصادی جهان، تا سال 2025 فروپاشی آمریکا را قطعی دانسته است، اظهار کرد: امروز بیان این احتمال چندان عجیب نبوده چرا که وضعیت اقتصادی آمریکا چنان به سراشیبی افتاده که کسانی که در بازار بورس آمریکا سهام داشتند سهام خود را فروخته و هزینه روزمره خود می کنند.
 
وی با بیان اینکه اینها از واقعیاتی است که در اقتصاد حاکم در جهان جلوه هایی از خودش را هراز چند گاهی نشان می دهد، به قیام 99 درصدی مردم فقیر آمریکایی در مقابل یک درصد و قیام پابرهنگان اشاره کرد و افزود: این افراد از ابتدا فقیر نبودند و این از عارضه های وضعیت اقتصادی دهه های اخیر است.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گزارش اشپیگل مبنی بر اینکه اگر غذا از بنیاد خیریه به این مردم فقیر آمریکایی نرسد از گرسنگی تلف می شوند و تعداد فقرای آمریکا از29میلیون به 60 میلیون نفر طی سالهای اخیر رسیده است، گفت: آمریکا مانند فردی است که در باتلاقی گرفتار شده و اگر فردی به او نزدیک شود و درست عمل نکند خود نیز غرق می شود.
 
پیروزی نامزد غیر آمریکایی در انتخابات اخیر افغانستان
 
هرندی افزود: در خاورمیانه برای سقوط حکومت عراق و افغانستان زمان زیادی صرف نشد ولی چهار سال است در سوریه کاری نمی توانند از پیش ببرند.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم گفت: علیه ایران نمی توانند آرایش نظامی بگیرند زیرا ساحت سیاسی و نظامی منطقه در حال تغییر است.
 
صفارهرندی با اشاره به اینکه در ساحت سیاسی، تغییراتی به صورت جدی در حال روی دادن است که برای آمریکا بسیار شگفت آور می باشد، افزود: از سوی دیگر آمریکا در رابطه با انتخابات افغانستان معتقد است «ما بودیم که به افغانستان رفته و بر مردمشان منت نهاده و آنها را از شر نظام حاکم رهایی داده و آزادی را به آنها هدیه کردیم.».
 
این عضو مصلحت تشخیص نظام با بیان اینکه چگونه است زمانی که مردم افغانستان می خواهند راجع به سرنوشت کشور خودشان تصمیم بگیرند، پیشنهاد آنها را عملی نمی کنند، گفت: برای نمونه  در انتخابات اخیر افغانستان مردم نامزدی را انتخاب کردند که مد نظر آمریکایی ها نبود.
 
صفارهرندی با اشاره به اینکه روزی آمریکایی‌ها به صندوق رای احتیاج نداشتند، تصریح کرد: برای نمونه زمانی فردی مثل سپهبد زاهدی و جمعی از اراذل و اوباش را در خیابان گرد هم آورده و یک حکومتی را که با رای مردم سرکار آمده بود را به زیر می کشیدند.
 
وی با تاکید بر اینکه آمریکا، امروز دیگر هیچ کدام از این کارها را ، نمی تواند در همه جا انجام دهد، افزود: آنها اراده کرده، اقدام می کنند، اما هیچ گاه نمی توانند کاری را پیش ببرند.
 
ادعای رئیس سازمان سیا درباره سوریه بدون بشار اسد
 
این وزیر دولت نهم با اشاره به بحران سوریه گفت: چهار سال پیش در نخستین روزهای بحران در این کشور، رئیس سازمان سیا به یکی از شخصیت های سیاسی منطقه کشور ما گفته بود که بروید و محاسباتتان برای سوریه را، درخاورمیانه ای بدون بشار اسد، بنا کنید.
 
صفارهرندی با بیان اینکه این شخصیت سیاسی در پاسخ به رئیس سازمان سیا گفته بود که این طور قرینه ای را با این ترتیبی که می گویید در منطقه نمی بینیم، افزود: این در حالی است که رئیس سازمان سیا گمان می کرد که می توانند در مدت سه ماه بشار اسد را برکنار کنند.
 
وی اظهار کرد: از آن زمان سه سال و شش ماه می گذرد و آقای بشار اسد نیز موفق شد در میان انتظار و آرزوی مردم سوریه بر کرسی ریاست جمهور نشسته و محبوبتر از گذشته  ظاهر شود، این به معنای آن است که آمریکا دیگر نمی تواند کارهای سابقش را انجام دهد.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اثبات این گفته با اشاره به اینکه حتی زمانی که آمریکا تصمیم به عملیات نظامی علیه سوریه گرفت و اهداف مورد حمله خود را نیز مشخص کرد، اعلام کرد به 46 هدف در این هفته حمله می کند، بیان کرد: در آخرین ساعاتی که این اتفاق باید می افتاد، آمریکا تصمیمش را تغییر داد. توجیه آمریکا در این مسئله این بود که «احساس کردیم پای هر قبضه ضد هوایی و موشکی که به سمت بالا نشانه گیری شده، یک نیروی حزب الله ایستاده است» که البته توجیهی خنده دار است، اما نشان می دهد ایران اسلامی توانسته است الگو شده و خود را در منطقه بازتولید کند.
 
وی با بیان اینکه این تغییرات در حوزه سیاسی و نظامی هم به صورت جدی در حال اتفاق افتادن است، گفت: نکته آخر در این زمینه تحولات به وجود آمده در حوزه مشروعیت، اعتبار و حیثیت است.
 
نفرت عمومی از آمریکا در عربستان امروز
 
صفار هرندی گفت: در اوایل دهه 60 که به سفر حج مشرف شده بودم شاهد این بودیم که مردم سعودی نسبت به ما انتقاد وارد می‌کردند که چرا با آمریکا که دوست ما است اینطور مخالف هستید و ما بسیار این حرف را می‌شنیدیم. در آن زمان میزان محبوبیت آمریکا در بین مردم عربستان بالای 60 درصد بود، هم‌اکنون سی سال از آن زمان می‌گذرد و امروز بالغ بر 86 درصد مردم عربستان از آمریکا تنفر دارند و منفوریت آمریکا در دنیا بین خود مقامات این کشور زبانزد است و در داخل خودشان قصد دارند دلیل این نفرت‌ها را به گردن دیگری بیاندازند و بگویند مثلاً جنگ‌طلبی‌های جرج‌بوش باعث شده است تا این حد آمریکا منفور باشد اما در نهایت همه آنها قبول دارند منفور هستند.
 
صفارهرندی اضافه کرد: در ایران نیز که در دوره‌ای تنفر نسبت به انگلیس بسیار شدت گرفته بود، برخی از مردم تصور می‌کردند که آمریکا قصد نجات ما را دارد و نگاهی عوامانه حاکم بود. اما به تدریج با هویدا شدن اینکه این استعمار نو پیچیده‌تر از آن استعمار کهنه و خبیث انگلیس است، مردم آهسته آهسته به این جمله حضرت امام (ره) رسیدند که فرمودند: انگلیس از آمریکا بدتر، آمریکا از انگلیس بدتر و شوروی از هردوی آنها بدتر است.
 
تضعیف پایه های مشروعیت آمریکا
 
وی با تأکید بر اینکه پایه‌های مشروعیت آمریکا در بین ملت‌های دنیا بسیار سست شده است، یادآور شد: دیگر کسی آمریکا را به عنوان آزادیبخش و نجات‌دهنده در دنیای کنونی قبول ندارد.
صفارهرندی اظهار داشت: اینها همان کسانی هستند که روزی القاعده را به وجود آوردند؛ این نکته هم بر اساس گفته‌های خودشان است که در هفته‌نامه تایمز به صراحت نوشته شد چگونه و چطور القاعده را به وجود آوردند.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ذکر این نکته که در گذشته هم با ایجاد پدیده عرب-افغان و به اسم مبارزه با شوروی، آمریکایی‌ها اقداماتی را انجام دادند تصریح کرد: خود آمریکایی‌ها آمدند و از بین این افراد گل‌چین کردند و سپس آنها را به اردوگاهی در اسکاتلند برده و آموزش نظامی دادند و القاعده را به وجود آوردند و روزی هم دنیا را با این هیاهو پر کردند که ما باید القاعده را سرکوب کرده و تمام ظرفیت‌ها باید به کار گرفته شوند.
 
صفارهرندی با اشاره به شیوه شکل‌گیری داعش اظهار داشت: آنها روزی به بهانه ریشه‌کنی صدام و بعث به عراق لشگرکشی کردند و امروز همان بقایای بعثی را تجهیز می‌کنند تا علیه حکومت مشروع عراق دست به اقدامات تروریستی بزنند و امروز جریانات داعش به وسیله همان بقایای حزب بعث اداره می‌شود و سرکرده آنان نیز عزت ابراهیم الدوری معاون صدام  است که ما همان زمان هم این پرسش را مطرح کردیم که چطور تمام اطرافیان صدام را از بین بردید اما به عزت‌ابراهیم کاری نداشتید؟
 
وی با تاکید بر اینکه داعش قصد دارد نفرت از اسلام را در دنیا توسعه دهد، گفت: با انتشار تصاویر سر بریدن‌ها و اصرار کردن بر روی نشان دادن اوج شقاوت یک انسان تلاش می‌کنند بگویند آن اسلامی که دم از آن می‌زنید نقطه اوج آن چنین است.
 
دوگانه های آمریکایی
 
مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به رفتار دوگانه آمریکا و کشورهای غربی در قبال مسائل گوناگون اظهار داشت: حاکمان عربستان تا امروز حتی یک رای هم از مردم نگرفته‌اند اما آمریکا اعتقاد دارد مشکلی وجود ندارد و حکومت نوش جان آنها باشد، در سوریه مردم پای صندوق‌های رای می‌آیند و حتی با خون خود امضا می‌کنند اما آمریکا می‌گوید چنین انتخاباتی مورد قبول نیست و حتی می‌توان به اوکراین اشاره کرد که مردم کریمه با رای بالای 90 درصدی خود خواستار الحاق منطقه خود به روسیه شدند اما آمریکا و غرب ادعا می‌کنند این انتخابات مشروعیت ندارد.
 
وی تاکید کرد: ‌این مشروعیت آمریکا زائل شده و اگر روزی هم وجود داشته امروز فرو ریخته است و خبری از آن نیست.
 
صفارهرندی با بیان اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی ما داخل کشورهایی شدیم که برای خود دارای هویتی هستند، بیان کرد:‌ ما به این ترتیب از حالت پاره‌سنگی خارج شده و عدد شدیم و مشخص شد ما دارای وزن هستیم و نمی‌توان ما را نادیده گرفت و دلیل آن هم این مسئله است که زمانی از زیر سلطه آمریکا خارج شدیم و شوروی نسبت به ما ادعاهایی داشت اما بلافاصله شعار نه شرقی و نه غربی مطرح شد و دیگر کشورها متوجه شدند که ایران مقابل یک قدرت ایستاده است و همچنین در کنار دیگر قدرت دنیا هم قرار ندارد.
 
وی ادامه داد: خیلی‌ها به این باور رسیدند که آنها هم می‌توانند همچون جمهوری اسلامی در مقابل قدرت‌های جهانی بایستند هر چند شاید در این زمینه جرات وجود نداشته باشد اما دیدگاه اصلی بوجود آمده است.
 
تغییر احوال ایران نسبت به گذشته
 
این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه کشور پیشرفت چشمگیری در حوزه دانش و فناوری داشته است، خاطرنشان کرد: در سال 83 تعداد مقالات علمی ما حدود سه هزار مقاله بوده است اما هم اکنون 50 هزار مقاله منتشر شده است.
 
صفارهرندی اضافه کرد: رشد و پیشرفت دانش در کشور مرهون توجه مقام معظم رهبری است که جلسات مستمر و و فراوانی را با دانشجویان و جوانان برگزار می‌کنند و ایشان به سخن جوانان توجه فراوانی دارند. در همین زمینه خود غربی‌ها نیز اعتراف می‌کنند که با ادامه این روند ایران در آینده نزدیک جزو 4 کشور اول دنیا از لحاظ علمی خواهد بود.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با بیان اینکه در دوره احمدی نژاد امواج خوبی با شعارها و اقدامات وی در دنیا راه افتاد، گفت: حیف که احمدی نژاد خودش آن شعارها  را خراب کرد و این جوان ناکام  محصول بی تدبیری‌های جریان انحرافی بود.
 
وی با اشاره به برخی ادعاهای مقامات غربی، اذعان داشت: غرب خطاب به ایران می‌گوید که چرا شما در تکنولوژی هسته‌ای، نانو، دانش لیزر و سلول‌های بنیادی رشد و پیشرفت کرده‌اید حتماپس  می‌خواهید به بمب برسید، این در حالی است که ما نیاز به بمب نداریم چرا که به اعتقاد ما تمامی این موارد و پیشرفت‌ها بمب استقلال و استغنا است.
 
صفارهرندی با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی به عنوان یک نظام الگو و مدرن در حال جلوه کردن است، گفت: کشورهای کوچک برای استفاده از پیشرفت‌های ایران علیرغم هزینه‌های زیاد علاقه‌مند به همکاری با ما در تاسیس نیروگاه‌ و کارخانه هستند.  
 
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار ، سد رعب و وحشت را نسبت به ابر قدرت‌ها در جهان شکست.  
 
صفارهرندی با اشاره به پیرفت های نظامی و دفاعی ایران گفت: ایران به لحاظ نظامی به یک مدل مقاومت و دفاعی در نبرد نامتقارن دست پیدا کرده به گونه‌ای که حتی آمریکایی‌ها در تهدیدات خود علیه کشورمان می‌گویند گزینه نظامی خیلی مطرح نیست و ما برای ایران تمام گزینه‌ها را روی میز قرار می‌دهیم.  
 
مشاور عالی فرمانده سپاه ادامه داد: بنا به ادعای آمریکایی‌ها اگر این کشور وارد جنگ با ایران شود، تلفات و خسارات انسانی و نظامی بسیار زیادی را متحمل خواهد شد و حتی تخمین زده‌اند که در روز اول جنگ با ایران 20 الی 30 هزار سرباز آمریکایی کشته می‌شوند.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم گفت: ایران در حال تبدیل شدن به قدرت جهانی است و این ادعای بسیاری از سردمداران جهانی از جمله پوتین است.  
 
وی اضافه کرد: زمانی که یک کشور از آن طرف دنیا از شما حرف می‌زند یعنی حوزه نفوذ شما از حد ملت و کشور خودی بیرون رفته است.  
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم درباره پیشرفت‌های فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: یکی از حوزه‌هایی که برخلاف انتظار پیشرفت محسوسی نداشته ، حوزه فرهنگی بوده که انتظارات لازم در این حوزه برآورده نشده است درحالیکه انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود.  
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دلیل عدم پیشرفت محسوس را نداشتن نقشه راه بیان کرد و گفت: تا یک مدت به داشتن نقشه راه توجه نداشتیم و پس از اینکه نقشه مهندسی فرهنگی، پیوست فرهنگی و حیات طیبه از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد نقطه امیدی روشن شد، اما کار و زمان نیاز دارد.
 
صفارهرندی به تدابیر مقام معظم رهبری در پیشرفت مسائل فرهنگی با طرح عناوین مختلف و نامگذاری سال 93 به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" اشاره کرد و گفت: از زمانی که نگاه ما به مباحث جدی در عرصه فرهنگ معطوف شد نقطه امیدی شکل گرفت اما باید دید که آیا اراده‌ای جهت تحقق برنامه‌ها و نقشه‌های راه در حوزه فرهنگ در میان مسئولان کشوری وجود دارد یا خیر.
 
وی بیان داشت: من نگرانم ولی نگرانی من از جنس دلواپسی نیست، بلکه نگرانی من از این نظر است که زمانی یک تصمیم را می‌گیریم ولی خلاف آن عمل می‌کنیم و حتی علیه قانون سخن به زبان می‌آوریم که این مسئله فقط معطوف به این دولت نیست، هرچند از دولت یازدهم که شعارهای زیادی را درباره قانون‌گرایی مطرح کرده پذیرفته نیست چرا که در چند مدت اخیر مواردی از بی‌قانونی را از سوی برخی افراد مشاهده کردیم.  
 
عضو تشخیص مصلحت نظام افزود: چرا شما حرفی می‌زنید که تخلف از قانون به حساب می‌آید؟ حتی اگر یک قانون بد باشد و یا قانون عصر حجری، این به معنای این نیست که ما قانون را رعایت نکنیم.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت نهم بیان گفت: در قانون اساسی نوشته شده که موضوعی را که خلاف قانون است در دستور کار قرار بگیرد و کسی که به قانون اساسی قسم خورده نباید تعابیری از او شنیده شود که خلاف قانون باشد، یعنی چه که دولت مسئولیتی مقابل دین ندارد؟ این حرف از کسانی که در حوزه و دین استخوان خرد کرده اند، عجیب است.  
 
وی اظهار داشت: نباید زمانی که از آزادی حرف می‌زنیم جلوی بسیاری از افراد را در طرح بیان موضوعات و مسائل بگیریم و نباید چماغ بی‌شناسنامه بودن را به آنها بزنیم.  
 
صفارهرندی با بیان اینکه بی‌تحملی‌ها در حل افزایش است، گفت: برخی افراد شاید از دستشان دررفته است که در سخنرانی‌های رسمی به دیگران سخنان ناروا می گویند و حتی فحش به زبان می‌آورند که این برازنده نیست. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها