کد خبر: ۲۳۲۷۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
روزنامه آلمانی یونگه ولت:
روزنامه آلمانی یونگه ولت در تحليل خود در مورد توطئه سوء‌ قصد برنامه ریزی شده به جان سفیر عربستان در آمریکا، اف بي آي و سيا را طراح اين پروژه ناميد.

به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، "کنوت ملِنتین" در اين گزارش نوشت: اين سناريوي موسوم به "عمليات نيش" توسط سازمانهایی چون اف بی آی، سیا و دیگر دستگاههای امنیتی-جاسوسي آمریکا طراحي و اجرا شد.

وي افزود: در اين عمليات آمريكا تلاش مي كند اسلامگراها را تروريست جلوه دهد و با ترويج رعب و وحشت، در خفا ديگر پروژه هاي خود را اجرا كند.

ملنتین در ادامه اين طرح را زير سوال برد و نوشت: براستی چطور امکان دارد یک شهروند آمریکایی(ایرانی تبار) با گانگسترها و تبهکاران مکزیکی ارتباط داشته باشد؟ به نظر می رسد کارفرمایان آمريكايي ارباب سیار خودشان چنین ارتباطی را تنظیم و هماهنگ کرده بودند.

وي تأكيد كرد: این افراد (همچون ارباب سیار) معمولا معتادان به مواد مخدر یا جانیانی هستند که با تهدیدهای گسترده به همکاری (با دولت آمریکا) مجبور می شوند و در صورت اجبار، حاضر به دروغگویی و انتشار مطالب کذب و خلاف واقع هستند.  در این قبیل روشها، افرادی سست و نامطمئن به طور هدفمند ردیابی می شوند که بدست عوامل پلیس و سرویس های امنیتی در توطئه های جعلی و اصطلاحا "من در آوردی" درگیر شده اند.

اتهام آمريكا به ايران مورد ترور سفير عربستان سعودي مانند ساير پروژه هاي ضد ايراني كاخ سفيد ساختگي و كذب مي باشد.

دلايل و مستندات فراواني براي شك كردن در صحت سخنان آمريكا در مورد ايران وجود دارد عليرغم كمك هاي بي شائبه رسانه هاي غربي به دولتمردان خود براي ضربه به ايران و انزواي اين كشور، بسياري از سران كشورها به مشروعيت و اعتبار نظام ايران در جامعه جهاني اعتراف نموده اند.

دلايل مستند و معتبر براي اثبات عدم دخالت ايران در ترور سفير عربستان در آمريكا وجود داشته كه به شرح ذيل مي باشد:

* سخنان صلح آميز و ميانجيگرانه رئيس جمهور ايران در سفر اخير خود به نيويورك و اعلام آمادگي براي گفتگو با كاخ سفيد يكي از مواردي است كه با ادعاي آمريكا در مورد طراحي ترور توسط ايران مغايرت دارد. طراحي قتل ديپلمات سعودي در واشنگتن از سوي ايران در حقيقت انكار و تكذيب سخنان دوستانه احمدي نژاد در صحن سازمان ملل محسوب مي گردد.


* آمريكا مظنون اصلي اين حادثه تروريستي را يك ايراني تبعه آمريكا معرفي كرده كه با كمك مالي دولت ايران دست به چنين كاري زده است در حاليكه حساب بانكي اين فرد نشان مي دهد كه اخيرا 100 هزار دلار از سوي كاخ سفيد و با عنوان حق دلالي وي در امور بازرگاني به وي پرداخت شده است. همچنين 4/1 ميليون دلار باقيمانده در حساب وي كه از سوي افرادي ناشناس به حساب واريز شده احتمال كمك مالي كاخ سفيد به اين فرد را افزايش داده است.

* روزنامه نيويورك تايمز در گزارش خود در اين باره آورده است كه استفاده از يك تبعه كه كار ترانزيت دارو به مكزيك را دارد براي اهداف تروريستي اقدامي كاملا ناشيانه بوده و از كشوري مانند ايران بعيد مي باشد.

* اين اتهام مي تواند بهانه خوبي براي كاخ سفيد بوده تا تحريم هاي خود عليه ايران را تشديد نمايد در حاليكه ايران در اظهارات اخير خود گام هاي فراواني براي بهبود روابط برداشته و با آژانس بين المللي انرژي اتمي نيز همكاري هاي فراواني داشته است.

اخبار ترور بلافاصله با انتشار اخبار اعمال تحريم هاي جديد آمريكا و اتحاديه اروپا همراه بوده كه اين بار كارخانجات صنعتي دولتي و خصوصي مورد هدف مي باشند همچنين تعدادي از وزراي كابينه كنوني دولت نيز در ليست جديد تحريم ها قرار داد كه اين نشان دهنده هماهنگي كامل و از پيش تعيين شده غرب با انگيزه هاي ضدايراني است.

گفتني است، با توجه به اعتراضات ضد وال استريت طي ماه هاي اخير، پروژه اتهام ترور به ايران و تكرار دائمي آن بعنوان راهكار فراري از توجه به اين اعتراضات مي باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها