کد خبر: ۲۳۲۹۵
زمان انتشار: ۱۸:۰۴     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
رئیس دانشگاه آزاد خطاب به مخالفان خود گفت: آن زمانی که نهال کوچکی بودیم، نتوانستید کاری انجام دهید چه برسد به الان که تبدیل به یک درخت تنومند شده‌ایم؛ این درخت ماندنی و ما رفتنی هستیم.
به گزارش 598 به نقل از فارس، عبدالله جعفرعلی جاسبی رئیس دانشگاه آزاد در مراسم تقدیر از برترین‌های دومین المپیاد مخترعان، مبتکران و نوآوران دانشگاه آزاد در واحد خوراسگان، گفت: دانشگاه آزاد در سال 61 در حالی که نه یک عضو هیئت علمی و نه یک ریال پول داشت کار خود را آغاز کرد و در آن سال‌ها تنها چیزی که داشتیم، توکل و توسل به خداوند بود و با نیت پاک و جهت خدمت به مردم بود.

وی افزود: در طی فعالیت 30 ساله دانشگاه آزاد فراز و نشیب‌ها و پستی و بلندی‌های زیادی را پشت سر گذاشتیم؛ اما لطف خدا سبب ماندگاری این دانشگاه شد.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد با یک میلیون و 700 هزار دانشجو، بیش از 4 میلیون فارغ‌التحصیل، بیش از 30هزار عضو هیئت علمی تمام وقت، بیش از 20 میلیون مترمربع فضای آموزشی، عمرانی و رفاهی، 400 واحد داخلی و خارجی، 600 مدرسه سما، 12 بیمارستان ملکی و 8 بیمارستان که مدیریت آن را بر عهده دارد و هزاران آزمایشگاه، کارگاه، کتابخانه، درمانگاه، مزرعه و ... به بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان تبدیل شده است.

وی دهه اول فعالیت دانشگاه آزاد را دهه تثبیت، دهه دوم را دهه توسعه و دهه سوم را دهه ارتقای کیفیت و جهش در حوزه پژوهش دانست. 

جاسبی با اشاره به کسب مقام اول دانشگاه آزاد در ارائه مقالات ISI گفت: این راضی‌کننده نیست و در هر استان باید بزرگ‌ترین و مهم ترین واحد دانشگاهی حائز مقام اول باشد. 

رئیس دانشگاه آزاد دهه چهارم دانشگاه آزاد را دهه رقابت با دانشگاه‌های معتبر جهان دانست و افزود: مقدمات و زیرساخت‌های آن از جمله عضویت در مجامع بین‌المللی دانشگاهی همانند انجمن بین المللی دانشگاه که 800 عضو دارد و اتحادیه دانشگاه‌های جهان اسلام، فراهم شده است. 

وی ارتباط با دانشگاه‌های معتبر دنیا از سوی واحدها را مورد تأکید قرار داد و گفت: برای تحقق شعار رقابت با دانشگاه‌های معتبر دنیا نیازمند برقراری ارتباط با دانشگاه‌های مهم در سراسر جهان هستیم.

جاسبی اظهار داشت: شعب واحد علوم و تحقیقات در تمامی استان ها ایجاد می‌شود و تا به امروز 41 شعبه به تصویب رسیده است و 35 شعبه فعال شده است.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: مرکز فناوری‌های نو برای ایجاد رشته‌های جدید و رشته‌های بین رشته‌ای در تهران تأسیس شده است و در استان‌های کشور نیز ایجاد و توسعه می‌یابد.

وی افزود: رویکرد این مراکز، تجاری‌سازی پروژه‌های تحقیقاتی است که به ثبت رسیده است.

جاسبی ادامه داد: برای فتح قله‌های رفیع علوم و تکنولوژی نیازمند کار و تلاش بسیار هستیم.

وی رمز پیروزی را صداقت و راستی دانست و افزود: دوگانگی و تزویر نابودکننده جامعه است و باید در برابر ناملایمات، سختی‌ها و پستی و بلندی‌ها بایستید.

جاسبی با تأکید بر اینکه صرفاً کار برای خداوند ماندنی است، اظهار داشت: دانشگاه آزاد علیرغم همه مخالفت‌ها و کارشکنی‌ها، سربلند ایستاده و هر روز نظاره‌گر شکوه و عظمت آن هستیم.

وی ادامه داد: خیلی‌ها با سنگ‌اندازی‌ها، ارائه آمارهای یک جانبه و تخریب، سعی در توقف حرکت مقدس علمی در بستر اخلاق اسلامی دانشگاه آزاد را داشتند که ناکام ماندند.

رئیس دانشگاه آزاد افزود: همه موفقیت‌های دانشگاه آزاد نتیجه خواست و اراده خداوند بوده و کار "من" نبوده است.

جاسبی خطاب به مخالفان گفت: آن زمانی که نهال کوچکی بودیم، نتوانستید کاری انجام دهید چه برسد به الان که تبدیل به یک درخت تنومند شده‌ایم؛ این درخت ماندنی و ما رفتنی هستیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
امید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۲:۰۷ - ۲۴ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
ترا خدا بمون
وقتی ترکیدی بعد برو
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها