کد خبر: ۲۳۳۸۹
زمان انتشار: ۱۰:۲۱     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
روز یکشنبه بیش از هزار شهر در سراسر جهان، تحت تأثیر جنبش وال‌استریت شاهد تجمعات اعتراض‌آمیز علیه وضعیت نابسامان اقتصادی و نظام سرمایه داری بودند.
به گزارش پایگاه خبری 598 به نقل از فارس، معترضین در کشورهایی نظیر استرالیا، نیوزیلند، ژاپن، فیلیپین، تایوان، آلمان، بریتانیا، هلند، کانادا، آفریقای جنوبی، ایتالیا و آمریکا دست به تجمع زده و اعتراض خود را به وضعیت اقتصادی، سیاست‌های اقتصادی، سیستم‌های مالی و بانکی و در نتیجه افزایش فقر و بیکاری ابراز کردند.
 به گزارش رویترز در سیدنی استرالیا، حدود دو هزار نفر از جمله نمایندگان گروه‌های کمونیستی و اتحادیه‌های کارگری، مقابل بانک مرکزی استرالیا دست به اعتراض زده‌اند و «حدود دو هزار تن» هم در ملبورن علیه وضعیت نابه‌سامان اقتصادی به پاخاسته‌اند.
 در نیوزیلند بیش از سه هزار تن در شهر اوکلند، بزرگترین شهر نیوزیلند راه‌پیمایی کرده‌اند. همچنین ۲۰۰ نفر در مرکز شهر ولینگتون پایتخت این کشور دست به تجمع زده‌اند و حدودا ۵۰ تن نیز در شهر کرایست‌‌ چرچ به نشانه اعتراض گرد هم آمده‌اند.
 در توکیو پایتخت ژاپن، نیز صدها نفر در اعتراض به وضعیت اقتصادی و همچنین در مخالفت با فناوری هسته‌ای دست به اعتراض زده‌اند. در مانیل، پایتخت فیلیپین، ده‌ها نفر با پلاکاردهایی با عناوین مرگ بر امپریالیسم آمریکا و فیلیپین فروشی نیست مقابل سفارت ایالات متحده جمع شده‌اند. در تایپه پایتخت تایوان، نیز بیش از صد نفر مقابل مرکز بورس در این شهر تجمع کرده‌اند. خبرگزاری رسمی آلمان نیز از راه‌پیمایی حدود هزار تن در فرانکفورت به سوی بانک مرکزی اروپا واقع در قلب مالی این شهر خبر داده‌اند. در مونیخ نیز حدود هزار معترض دست به تجمع زده‌اند و سازمان‌دهندگان تجمعات در برلین نیز از راه‌پیمایی اعتراضی بیش از پنج هزار تن به سمت دفتر آنجلا مرکل، صدراعظم آلمان، خبر داده‌اند.
 در لندن حدود ۸۰۰ نفر در مرکز مالی لندن، واقع در مرکز شهر، دست به تجمع اعتراضی زده‌اند. در هلند نیز حدود ۱۲۰۰ تن در آمستردام و تعدادی نیز در شهر‌های دیگر دست به تجمع زده‌اند.
 گزارش‌ها از آفریقای جنوبی نیز حاکی از برگزاری تجمعات اعتراض‌آمیز در شهرهای مختلف از جمله، ژوهانسبورگ، دوربان و کیپ‌تاون بوده است. این تجمعات در تمامی این شهر‌ها صلح‌آمیز بوده و تنها در ایتالیا که تعداد معترضین آن ده‌ها هزار تن گزارش شده است، برخی از معترضین به خشونت متوسل شده‌اند.
 به گزارش آسوشیتدپرس در رم پایتخت ایتالیا، تعدادی از معترضین شیشه‌های مغازه‌ها را شکسته و یک ماشین را به آتش کشیده‌اند .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها