کد خبر: ۲۳۵۷۱۶
زمان انتشار: ۱۴:۰۴     ۲۲ تير ۱۳۹۳
رئيس دپارتمان داوري گفت: محسن ترکي هيچ نامه مکتوبي مبني بر خداحافظي از داوري به ما نداده است.

 

به گزارش پایگاه 598،حسين عسگري در خصوص حضور فغاني و کامراني‌فر در جام جهاني و اينکه آيا اين حضور باعث فشار زياد به اين داوران مي‌شود يا نه، گفت: به هر حال مسابقات جام جهاني بوده که اين دو داور هم در آن حاضر شدند. هر کسي که در هر جايگاهي در اين مسابقات شرکت مي‌کند سعي خواهد کرد که به گونه‌اي عمل کند که زير سوال نرود اما به هر حال فوتبال اتفاقاتي دارد که باعث اشتباه مي‌شود اما اين دليل نمي‌شود که عليه داوران جبهه‌گيري کنيم و نمونه آن را در جام جهاني برزيل ديديم که هيچ فشاري بر روي داوران نبود و بزرگترين فشار را مي‌توان انتقاد مؤدبانه دو مربي از داوران دانست.

به گزارش فارس، وي ادامه داد: متاسفانه مي‌بينيم که فشارهاي زيادي بر روي داوران ما وجود دارد و هر از چندگاهي درباره آنها شايعات مختلفي شنيده مي‌شود که حالا هم مي‌‌گويند محسن ترکي از داوري خداحافظي کرد و اين از نظر حرفه‌اي رفتار جوانمردانه‌اي نيست چرا که نبايد بي‌تحقيق حرفي را منتشر کرد. اين به اين دليل است که تعداد قليلي از داوران آرامش در داوري را دوست ندارند.

عسگري در پاسخ به اين سوال که چرا داوري مثل ايرماتوف که هم دوره محسن ترکي در داوري بوده بايد رکورد قضاوت در جام جهاني را بشکند اما ترکي اين روزها خانه‌نشين باشد، ادامه داد: اين قياس، قياس جوانمردانه‌اي نيست. به هر حال در هر بخشي عده‌اي استثنايي هستند. خيلي‌ها هم دوره مسي بودند اما يک نفر مسي شد. ترکي مشکلاتي دارد که بايد به او کمک شود اما او در اين مدت کجا اظهار نظر کرده و گفته از داوري خداحافظي کرده است اما مي‌بينيم که براي اين داور هميشه داستان‌سرايي مي‌شود.

وي اظهار داشت: ترکي هيچ نوشته کتبي مبني بر رفتن از داوري به ما نداده اما بايد اين را بدانيم که هر انساني مشکلات شخصي دارد و رسانه‌ها بايد در اين زمينه به جامعه داوري کمک کنند نه اينکه فقط به دنبال انتشار اخبار داغ باشند. بايد قبول کرد که کسي از داوران فوتبال خوشش نمي‌آيد چون داور هر سوتي بزند حتي اگر عادلانه هم باشد يک تيم ضرر مي‌‌کند.

رئيس دپارتمان داوري درباره دستمزد داوران در ليگ برتر چهاردهم تصريح کرد:‌ما درخواستي بيشتر از يک ميليون تومان براي داوران از فدراسيون فوتبال خواسته‌ايم و فکر مي‌کنم براي فدراسيون فوتبال هم اين مبلغ سخت نباشد و بايد نگاه مسئولان به داوري عوض شود چرا که عمده مسئوليت يک بازي فوتبال بر عهده داور است.

وي درباره حضور داوران جديد و قديمي در ليگ برتر چهاردهم افزود: در اين چند سال داوران را طبقه‌بندي مي‌کنيم و کساني که رتبه کمتري بياورند در ليگ‌هاي پايين‌تر و کساني که رتبه‌هاي بالاتر بياورند در رده‌هاي بالاتر قضاوت خواهند کرد.

عسگري درباره وضعيت محسن قهرماني براي قضاوت در ليگ بعدي هم، اظهار داشت: اين موضوع هم بايد بررسي شود چرا که ما عملکرد داوران را مورد ارزيابي قرار مي‌دهيم و کساني که از نظر فني در شرايط بهتري باشند در رده بالا قضاوت خواهند کرد. البته ما هنوز داوران را انتخاب نکرديم و معيار انتخاب ما هم عملکرد خود داوران است و با اين کار شانس خوبي به داوران موفق رده‌هاي پايين مي‌دهيم و همچنين اين هشداري براي داوران ناموفق رده‌هاي بالا خواهد بود.

وي در پاسخ به اين سوال که فکر نمي‌کنيد با حضور قهرماني در داوري حتي اگر او سوت‌هاي درستي هم بزند باز متهم به مسائل ديگري مي‌شود و اين موضوع به ضرر خود او و جامعه داوري خواهد بود، گفت: اين موضوعي است که به ما ارتباط پيدا نمي‌کند و خود داور بايد تشخيص دهد که حضورش در داوري به نفعش است يا نه اما در دنياي فوتبال اينگونه مسائل طبيعي است و خيلي‌ها مي‌خواهند خيلي مسائل را به داوران وصل کنند.

عسگري در پايان گفت: شايد اگر از روز اول با کساني که درباره داوري صحبت‌هاي نادرست انجام مي‌دهند برخورد مي‌شد شاهد اين اتفاقات نبوديم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها