کد خبر: ۲۳۷۱۲
زمان انتشار: ۱۶:۰۸     ۲۷ مهر ۱۳۹۰
بولتن نیوز: مطهری در جریان استعفای خود به دنبال اهداف خاص دیگری است و این استعفا غیر واقعی و تبلیغاتی است و اگر واقعا به دنبال استعفا باشد، می تواند با نیامدن به مجلس خود به خود مستعفی شناخته شود.

یک عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی روز گذشته در گفت و گوی تلفنی با خبرنگار پارلمانی بولتن نیوز ضمن بیان مطلب فوق در خصوص استعفای نماینده مردم تهران در مجلس گفت :  : استعفای مطهری اصلا مهم نیست و رسانه ها نباید به دنبال آن باشند.

وی افزود: علی مطهری به دنبال مطهر کردن خود است وگرنه استعفای او از سمت نمایندگی راه های مختلفی دارد که وی می تواند آن ها را انتخاب کند. طبق ماده 88 آئین نامه داخلی مجلس نماینده ای که بیش از یک صد ساعت متوالی یا دویست و پنجاه ساعت غیر متوالی از اوقات رسمی جلسات مجلس و کمیسیون را بدون عذر موجه در یک سال غیبت نماید مستعفی شناخته خواهد شد.

وی با بیان اینکه اگر مطهری واقعا بخواهد از مجلس برود، عمل به این ماده قانونی یک راه حل خوبی برای وی است، افزود: وی می تواند در اعتراض مطرح نشدن طرح سوال از رئیس جمهور تنها در 25 جلسه مجلس یعنی به مدت 2 ماه در مجلس حاضر نشود و خود به خود مستعفی شناخته شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: دلیل دیگر غیر واقعی بودن استعفای مطهری این است که وی زمانی که استعفای خود را به هیئت رئیسه مجلس برد، علی لاریجانی رئیس مجلس در مجلس حضور داشت اما وی برخلاف آئین نامه استعفای خود را تحویل محمد دهقان به عنوان یک عضو هیئت رئیسه مجلس داد.

وی همچنین اضافه کرد: رسانه ها نباید در دام مطهری بیافتند و در آستانه انتخابات ابزار تبلیغاتی وی شوند.

گفتنی است مطهری طراح اصلی سوال از رئیس جمهور است که این طرح را از روز سه شنبه 20 مهر 1389 در مجلس کلید زد و تا کنون آن را پیگیری می کند.وی در پنجم تیرماه امسال این سوال را با 100 امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس کرد.طرح سوال از رئیس جمهور دارای چندین محور از جمله اظهارات رئیس جمهور در خصوص جایگاه مجلس و اینکه مجلس در راس امور نیست، عدم توجه به مسایل فرهنگی جامعه و مساله عفاف و حجاب، اظهارات اسفندیار رحیم مشایی رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص مکتب ایرانی به جای مکتب اسلامی، عزل حیدر مصلحی وزیر اطلاعات و حکم حکومتی مقام معظم رهبری برای انتصاب مجدد وی  و عدم اجرای قانون اختصاص 2 میلیارد دلار به مترو از جمله محورهای آن بود .
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۳۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
چرا برخی از حضور ریاست محترم جمهور در مجلس و شفاف سازی موارد بالا هراسانند؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها