کد خبر: ۲۳۷۲۷
زمان انتشار: ۲۱:۳۵     ۲۷ مهر ۱۳۹۰
گفتنی است؛ از آغاز بحران در سوریه، ترکیه با حمایت از مخالفان، زمینه برگزاری نشست ها و گفت و گوی آنها را در شهرهای مختلف ترکیه فراهم کرده است که این رفتار ترکیه کاملا مطابق میل صهوینیستها و دولتهای استکباری بوده است.
اگرچه با روی کار آمدن دولتمردان مسلمان در ترکیه و موضع گیریهای مناسب آنان علیه استکبار جهانی بویژه صهیونیستهای جنایتکار، چند سالی رایحه امید در دل مردم رنجدیده این کشور دمیده شد امّا با عملکردهای مشکوک و نامناسب اخیر سران این کشور علیه دولت سوریه که یکی از خطوط مقاومت علیه رژیم اشغالگر قدس به شمار می آید، بار دیگر مردم ترکیه و سایر کشورهای اسلامی از شرایط حاکم در ترکیه ابراز نارضایتی و نگرانی کردند.

به گزارش سرویس بین الملل بی باک، با اینکه دولت بشار اسد هشدار داده است که با کشورهایی که شورای مخالفان درخارج از کشورش را به رسمیت بشناسند، با قاطعیت برخورد خواهد کرد متاسفانه وزیر امورخارجه ترکیه در نخستین نشست علنی خود با سران مخالف سوریه، خواستار استفاده از ابزار مسالمت آمیز علیه نظام سوریه شد.

احمد داوود اوغلو در این نشست به مخالفان سوریه گفت، برای حفظ وحدت خود از ابزار مسالمت آمیز استفاده کنند.

گفتنی است؛ از آغاز بحران در سوریه، ترکیه با حمایت از مخالفان، زمینه برگزاری نشست ها و گفت و گوی آنها را در شهرهای مختلف ترکیه فراهم کرده است که این رفتار ترکیه کاملا مطابق میل صهوینیستها و دولتهای استکباری بوده است.

ناظران معتقدند، این نخستین گام دولت ترکیه برای به رسمیت شناختن شورایی است که به هدف براندازی نظام سوریه، در کشور ترکیه پایه گذاری شده است.

این اقدام وزیر امورخارجه ترکیه درحالی صورت می گیرد که باوجود استقبال آمریکا و فرانسه از تشکیل این شورا، هنوز هیچکدام از کشورهای غربی این شورا را به رسمیت نشناخته اند.

آیا دولتمردان ترکیه قصد دارند بار دیگر به دوران اسلام ستیزی و انزوایشان در بین ملتهای مسلمان باز گردند یا به توصیه های نخبگان و دلسوزان کشورشان و سایر ملتهای مسلمان عمل نموده و از کینه توزی علیه دولت حامی مقاومت که این روزها خواری بر چشم رژیمهای استکباری است، دست خواهند کشید ؟
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۲۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۰
۱
۰
نميدونم چرا ولي احساس ميكنم يه رابطه استراتژيك بين اين دست از مسئولين كشور تركيه با جريان انحرافي داخل ايران وجود داره و اينا يه جورايي اهداف مشتركي رو دنبال ميكنن كه ممكنه ليدرشون از يه مبدا باشه. البته ميگم حسم اينو ميگه و هيچ سندي نديدم!!!!
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها