کد خبر: ۲۳۷۳۸۳
زمان انتشار: ۱۵:۴۳     ۳۰ تير ۱۳۹۳
یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی درکانادا به نام «موسسۀ تحقیقات جهانی» مقاله ای با موضوع مقایسه هواپیمای مسافربری 655 ایران ایر با MH17 منتشر کرده و ETN نیز همان مقاله را بدون تغییر و ویرایش با نام «یک بام و دو هوا» به شرح زیر منتشر کرده است.
یک سازمان تحقیقاتی غیرانتفاعی درکانادا به نام «موسسۀ تحقیقات جهانی» مقاله ای با موضوع مقایسه هواپیمای مسافربری 655  ایران ایر با MH17 منتشر کرده و ETN نیز همان مقاله را بدون تغییر و ویرایش با نام «یک بام و دو هوا» به شرح زیر منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از بولتن نیوز، جت مسافربری بوئینگ 777 خطوط هواپیمایی مالزی در مسیر آمستردام به کوالالامپور در اوکراین و در نزدیکی مرز روسیه سقوط کرد، 280 مسافر و 15خدمه (مجموعاً 295) سرنشین داشت. رسانه های غربی در گزارش عمدی بودن سقوط این هواپیما زیاده روی و عجله کردند، کارشناسان خودشیفته، تقصیر را به گردن اوکراینی های ضدکودتا انداختند و حتی انگشت اتهام را به سمت روسیه نشانه گرفتند، آن هم زمانی که تحقیقات پیرامون این حادثه هنوز به پایان نرسیده است.

در میان این به اصطلاح کارشناسان آنها، ریچاردکوئست که به عنوان کارشناس حمل و نقل هوایی شناخته می شود، به شدت سرگرم متقاعد کردن بینندگان شبکۀ CNN بود که شلیک و ساقط کردن یک هواپیمای مسافربری در ارتفاع 32،000 پایی، کاری «بسیار غیرمعمول» است. زیرا از زمین می توان به سادگی تشخیص داد که این هواپیما نظامی نبوده، بلکه از نوع مسافربری است.

"شبیه هواپیمای مسافربری است، سروصدایش شبیه هواپیماهای تجاری است. پس بی شک چیزی کاملاً وحشتناک است که از آن بالا عبور می کند."

مقایسۀ فاجعۀ هوایی «بوئینگ 777 مالزی» و «ایرباس 655 ایران ایر»

حتی یک مقام اوکراینی، به نام آنتوان گراشچنکو می دانست که چه نوع موشکی این هواپیما را ساقط کرده است. او در صفحه فیس بوک خود نوشته که نوعی سیستم موشکی به نام BUK برای شلیک به این هواپیما به کار گرفته شده و این موشک از نوع موشک هایی نبوده که از روی شانه شلیک می شوند و بعید است که شورشیان طرفدار روسیه به چنین سیستم ضدهوایی پیچیده ای دسترسی داشته باشند و بعد هم پوتین را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

مقایسۀ فاجعۀ هوایی «بوئینگ 777 مالزی» و «ایرباس 655 ایران ایر»تحقیقات برای شناسایی اینکه چه چیزی یا چه کسی پشت این سقوط بوده به تازگی آغاز شده، اما تا آنجا که به سی.ان.ان، فاکس نیوز و همکارانشان، یعنی نمایندگان افکارعمومی مربوط می شود، این حادثه اقدامی عمدی و تروریستی بوده است –البته با اشاره اتهام به سمت "جدایی طلبان هوادار روسیه." و حال سوال اینجاست که اگر یک هواپیمای مسافربری را به این سادگی می توان از زمین تشخیص داد و به آن شلیک کرد، آیا این قضاوت می تواند درست باشد؟ خوب، این البته به عواملی بستگی دارد.

در تاریخ 3 ژوئیه 1988، ناو جنگی USS وینسنس ایالات متحده، در اقدامی بی دلیل، دو موشک به هواپیمای مسافربری ایران، پرواز ایران ایر655 که در راه دبی بود، شلیک کرد و باعث سقوط این هواپیمای مسافربری شد.
 
تمام 290 سرنشین بی گناه این هواپیما کشته شدند. هواپیمای مسافربری، به قول این دوستان تا این اندازه قابل تشخیص حتی ازسطح  زمین، به اشتباه به جای جت جنگنده ای که حدود دو سوم کوچکتر از یک هواپیمای مسافربری است، مورد حملۀ موشکی قرارگرفت و ایالات متحده این عمل تروریستی خود را، حادثه ای تاسف بار خواند.

خلاصه اینکه، با توجه به گزارش ها، هواپیمای مالزی به راحتی، از زمین قابل تشخیص بوده، اما هواپیمای ایران ایر با یک جت جنگندۀ بسیار کوچکتر از آن اشتباه گرفته شده است.

مقایسۀ فاجعۀ هوایی «بوئینگ 777 مالزی» و «ایرباس 655 ایران ایر»و دیگر اینکه، گوش دادن به اخبار رسانه ها در مورد حادثه ML 17، کمکی به شناخت حقیقت نمی کند بلکه فقط می توان به این نتیجه رسید که کاپیتان ویل راجرز، فرماندۀ ناو جنگی USS  وینسنس یا کر و کور بوده که نتوانسته هواپیمای مسافربری -که از زمین به سادگی قابل تشخیص است- را ببیند و صدایش را بشنود و یا اینکه او هم یک تروریست بوده است.

به رغم این واقعیت تلخ، در سال 1990، بوش پدر، رئیس جمهور وقت امریکا "از خدمات برجستۀ سروان راجرز بین آوریل 1987 تا مه 1989 و رفتار فوق العاده شایسته او با اهدای مدال لیاقت قدردانی کرد."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها