کد خبر: ۲۳۷۸۸
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۸ مهر ۱۳۹۰
فرار مرد گروگانگیر با لباس زنانه
فرار مرد گروگان گیر با لباس زنانه، سرقت 11 کیلو طلا توسط دو زندانی فراری، هشدار رئیس پلیس کشور در مورد مطرح کردن تقلب در انتخابات مجلس و دستگیری زن شیشه ای در لباس مردان مهمترین اخبار حوزه پلیس و حوادث در هفته جاری بود.

به گزارش خبرنگار مهر، در هفته جاری فرمانده نیروی انتظامی با هشدار نسبت به راه اندازی بحث تقلب در انتخابات مجلس در این باره گفت: اگر قرار باشد هر فردی برای پیروزی در انتخابات توهین و افتراء را سرلوحه کار خود قرار دهد این موجب آسیب ‌دیدگی مردم می‌شود، انتخابات این نیست که هر کسی در آن پیروز نشد به خیابانها بریزد و اقدام به تخریب شیشه و اموال مردم کند.


 

احمدی مقدم گفت:در انتخابات ریاست جمهوری عمدتا رقابت میان دو یا سه کاندید اصلی است اما در انتخابات مجلس اینگونه نیست و چندین نفر در شهرستانهای کوچک کاندیدا می‌شوند که باید ماموران پلیس پیشگیری و امنیت مراقب باشند تا فردی نخواهد در انتخابات با دعوا قضیه را پیش ببرد. مطرح کردن بحث تقلب در انتخابات نه تنها اعتماد عمومی را زایل می‌کند بلکه مشکلات داخلی را هم ایجاد می‌کند.



فرار مرد گروگان گیر با لباس زنانه

دزد سابقه‌داری که با زندانی کردن اعضای یک خانواده مشهدی در منزلشان و پوشیدن لباس زنانه قصد فرار از محل سرقت را داشت، در پی تعقیب و گریز پلیسی دستگیر شد.

چند روز پیش مردی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 مشهد تماس گرفت و خبر داد سارقی وارد خانه همسایه‌اش در بلوار طبرسی شده و قصد جان آنها را دارد.

دقایقی بعد با حضور ماموران در محل و تحقیق از همسایه‌ها معلوم شد مرد صاحبخانه و خانواده‌اش در بازگشت از مهمانی به خانه متوجه حضور یک سارق در منزل خود شده و قصد مقابله با او را داشته‌اند که مرد سارق با چاقویی که همراه داشته است، آنها را به مرگ تهدید و همه را در محل زندانی کرده است.

با اطلاعات به دست آمده از شاهدان حادثه محل به محاصره پلیس درآمد و ماموران با اخطار به سارق خواستند گروگان‌ها را آزاد کرده و خود نیز تسلیم شود. متهم که خود را در یک قدمی دستگیری می‌دید، با پوشیدن لباس زنانه و حضور در حیاط خانه وارد خانه همسایه شد و از این محل فرار کرد.

ماموران که متوجه فرار متهم شده بودند، به تعقیب او پرداختند تا اینکه چند خیابان پایین‌تر از محل حادثه راه متهم را در یک کوچه بن‌بست سد کردند و با اخطار از او خواستند تسلیم شود.

در همین موقع مرد سارق پوشش زنانه خود را به کناری انداخت و با چاقویی که در دست داشت، ماموران را تهدید کرد و از آنها خواست از محل دور شوند. وی گفت: در غیر این صورت وارد خانه‌ی مقابل آن خواهد شد و ساکنان خانه را خواهد کشت و سپس خودکشی خواهد کرد.

ماموران به مذاکره با متهم پرداختند تا شاید او خود را تسلیم کند اما بی‌نتیجه بود. در همین موقع مرد سارق با لگد زدن به در خانه، آن را باز کرد و قصد وارد شدن به خانه دیگر و گروگان‌گیری داشت که ماموران به او حمله‌ور شده و پس از خلع‌سلاح متهم را دستگیر کردند.



قاتل چینی بازهم قربانی گرفت

روز سه شنبه بار دیگر کامیون هوو دچار سانحه شده و جان 3 نفر را گرفت. همزمان با حضور ماموران در صحنه تصادف در محور گدودک مشخص شد تریلر هوو که در محور شمال به جنوب در حال تردد بود پس از دست دادن کنترل خود با یک دستگاه پراید برخورد کرده و آن را به انتهای جاده پرتاب می کند. تریلر هوو پس از این تصادف به سمت جاده مخالف منحرف و با یک دستگاه تریلر دیگر برخورد می کند.

پس از این تصادف هر دو تریلر دچار حریق شده و متاسفانه راننده و سرنشین هوو و سرنشین تریلر دیگر در آتش کشته شدند. راننده پراید نیز به شدت مصدوم و به مراکز درمانی منتقل شد.

پس از حضور کارشناسان و بررسی علت اصلی تصادف مشخص شد راننده به علت عدم توانایی کنترل وسیله نقلیه ناشی از استفاده نامناسب از دنده 50 درصد مقصر و کارخانه سازنده خودرو نیز به علت نقص فنی در سیستم ترمز 50 درصد مقصر شناخته شد


زن شیشه ای سرکرده باند سرقت خودرو

به دنبال شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت‌های خودرو در ساعات پایانی شب، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس اصفهان قرار گرفت.

گشت‌های ویژه در سطح شهر به گشتزنی می‌پرداختند تا این ‌که ماموران یک دستگاه خودروی پراید سرقتی که در حال تردد بودرا شناسایی و سارقان را که 2 نفر بودند، دستگیر کردند و در بازجویی از آنها مشخص شد که سرشبکه باند سرقت خودرو فردی به نام ناهید 25 ساله است.

با شناسایی فرد مذکور موضوع دستگیری این شخص به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و ماموران تمامی نقاط سطح شهر را زیرنظر گرفتند.

دستگیری سرکرده باند با پوشش مردانه

تحقیقات ادامه داشت تا این ‌که ماموران یک دستگاه خودروی پراید با پلاک مخدوش و تقلبی را که راننده آن یک مرد 25 ساله بود، مشاهده و توقیف کردند.

در بررسی‌های اولیه و استعلام شماره اصلی خودرو مشخص شد چند روز گذشته این خودرو با زور از صاحبش ربوده شده که در بازرسی از این خودرو یک عدد پایپ آغشته به شیشه و یک عدد فشنگ مشقی و یک عدد باتوم فنری و یک دستگاه دریل و تعدادی ابزار آلات مخصوص تعویض پلاک کشف و ضبط شد. در بررسی‌ها مشخص شد متهم که لباس مبدل پسرانه پوشیده یک زن است و با تغییر قیافه، خود را به شکل مردان درآورده که پس از انتقال به کلانتری مشخص شد نامبرده ناهید همان سرکرده باند سارقان خودروست که با تغییر قیافه و تشکیل باند بزرگی در حوزه‌های سرقت خودرو و داخل خودرو فعالیت چشمگیری دارد.

در تحقیقات صورت گرفته از سرکرده باند، او سه نفر دیگر از همدستانش را نیز معرفی کرد که بلافاصله با هماهنگی مقام قضایی، متهمان به نام‌های علی 26 ساله، قاسم و حمید در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

در بازرسی از مخفیگاه آنها 2 دستگاه خودروی مسروقه همراه مقادیر قابل ملاحظه‌ای قطعات یدکی انواع خودروهای مسروقه کشف و ضبط شد. با تشکیل پرونده ای برای اعضای این باند دستور قضایی در این ارتباط صادر و با تحویل متهمان به پلیس آگاهی تحقیق برای کشف دیگر سرقت های اعضای باند ادامه دارد.

دو زندانی فراری سارق 11 کیلو طلا

اوایل تیر امسال مأموران کلانتری 271 شهرری به دنبال شکایت مرد بازاری از سرقت کیف 11 کیلو طلا باخبر شدند.


مالباخته با چهره‌ای برافروخته و صدای لرزان گفت: «در بازار تهران طلافروشی دارم و عصر امروز پس از تعطیلی مغازه با مترو به ایستگاه بهشت‌زهرا رفتم تا سوار بر خودروی پارک شده‌ام به خانه برگردم. امروز حدود ساعت 6 عصر وقتی از مترو پیاده شدم، همراه دو تن از همکارانم به طرف خودرو می‌رفتم که ناگهان دو مرد قوی‌هیکل به طرفم حمله‌ور شده و پس از ضرب و شتم شدید، کیف دستی حاوی 11 کیلو طلای امانتی را سرقت کردند.

دوستانم که شاهد ماجرا بودند به تعقیب آنها پرداختند، اما دزدان چاقو به دست به آنها نیز حمله‌ور شدند و بعد هم سوار بر یک دستگاه موتوسیکلت فرار کردند. پس از این شکایت، پرونده با دستور دادیار هاشمیان از شعبه اول دادسرای جنایی تهران برای رسیدگی در‌اختیار کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت. با توجه به شیوه و شگرد تبهکاران در سرقت کیف طلا، کارآگاهان فرضیه سرقت از سوی دزدان حرفه‌ای و سابقه‌دار را مطرح کردند. بنابراین در نخستین مرحله از تحقیقات تصاویر دوربین‌های مداربسته محل سرقت مورد بازبینی قرار گرفت تا اینکه هویت یکی از سارقان شناسایی شد.

در بررسی سوابق مجرم سابقه‌دار مشخص شد او دارای 6 فقره سابقه سرقت، معاونت در قتل، رابطه نامشروع و اخلال در نظم عمومی بوده که از سوی دو شعبه دادسراهای عمومی تهران به اتهام شرکت در نزاع‌های جمعی، تیراندازی و درگیری‌های مسلحانه و شرارت تحت تعقیب پلیس امنیت عمومی قرار دارد.

همچنین مشخص شد وی مدتی قبل به اتهام کیف‌قاپی و سرقت از سوی قاضی دادگاه بعثت به 8 سال حبس محکوم شده که پس از سپردن وثیقه از زندان خارج و متواری شده است. 

بدین‌ترتیب کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی در ادامه تحقیقات دریافتند اسماعیل در زندان با یک زندانی سابقه‌دار که به اتهام زورگیری و کیف‌قاپی زندانی بود، آشنا شده و در پی خروج از زندان اقدامات مجرمانه‌شان را از سر گرفته‌ است. در حالی که تحقیقات و ردیابی‌های تخصصی برای شناسایی مخفیگاه متهمان ادامه داشت، کارآگاهان ردپای آنها را در حوالی قرچک و محله‌ای در شرق تهران شناسایی کرده و پس از چند روز تعقیب و مراقبت ساعت 2 بامداد 21 مهر تبهکاران را در مخفیگاه‌هایشان به دام انداختند.همزمان با انتقال متهمان به اداره آگاهی، آنها به سرقت کیف 11 کیلو طلا اعتراف کردند.

سرهنگ کارآگاه مهدی قزلباش - معاون مبارزه با جرایم خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ - با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر تحقیقات تخصصی از متهمان برای شناسایی سایر جرایم احتمالی ادامه دارد. مالباختگانی هم که در مناطق مختلف شهر بویژه حوالی بازار طلای تهران هدف سرقت و زورگیری تبهکاران قرار گرفته‌اند، می‌توانند برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایت به اداره پنجم پلیس آگاهی واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها