أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۰۸۷
زمان انتشار: ۲۲:۳۴     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،جان کری امروز (چهارشنبه) با هدف بحث و گفت‌وگو در خصوص پایان دادن به خشونت‌ها در نوار غزه وارد اراضی اشغالی شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری العهد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز (چهارشنبه) وارد اراضی اشغالی شد تا با مسئولان اسرائیلی در خصوص توافق آتش‌بس و پایان دادن به خشونت‌ها در نوار غزه بحث و گفت‌وگو کند.

کری همچنین در دیدار با عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهوری مصر و سامح شکری، وزیر خارجه این کشور در قاهره از تلاش‌های مصر برای توافق آتش‌بس در نوار غزه قدردانی کرد. وی در این دیدار که در کاخ ریاست جمهوری مصر برگزار شده بود، ضمن محکوم کردن عملیات تروریستی اخیر در صحرای غربی مصر که به کشته شدن 22 نظامی مصری انجامید، از ملت مصر به خاطر تحمل اوضاع سخت اقتصادی کشور قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص اوضاع در نوار غزه گفت: من ظرف روزهای گذشته با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر مسئولان تماس‌های زیادی داشته‌ام.

کری با بیان اینکه واشنگتن 47 میلیون دلار به عنوان کمک بشردوستانه به ساکنان غزه اختصاص داده، گفت: ما می‌دانیم که روند بازسازی در نوار غزه مدت زیادی به طول می‌انجامد چرا که اوضاع نامساعد و پیچیده است. کشته شدن افراد مساله‌ای است که قلب‌ها را به درد می‌آورد برای همین تلاش می‌کنیم تا دو طرف را به قبول آتش‌بس ترغیب کنیم.

جان کری اظهار داشت: جنبش حماس یک گزینه پیش رو دارد که تاثیر زیادی بر روی مردم غزه می‌گذارد و آن قبول طرح آتش‌بس است. مصری‌ها با طرح آتش‌بس تلاش می‌کنند، حماس را به میز مذاکره بکشانند. محمود عباس نیز به چند کشور سفر کرده تا اقداماتی برای توقف خشونت‌ها در نوار غزه صورت بگیرد.

وی ضمن انتقاد از جنبش حماس گفت: ما در طول دو هفته گذشته دیدیم که حماس به سمت اراضی اسرائیل موشک‌هایی را شلیک می‌کند و از تونل‌ها برای ربودن و کشتن اسرائیلی‌ها استفاده می‌کند و دیدیم که اسرائیل نیز در واکنش به این اقدامات دست به این حملات زد پس اسرائیل حق دارد از خودش دفاع کند و ما از اسرائیل در این زمینه دفاع می‌کنیم. متاسفانه کسانی که از این حملات آسیب می‌بینند شهروندان بی‌گناه هستند. ما دیدیم که صدها تن از غیرنظامیان در غزه جان خود را در این درگیری‌ها از دست می‌دهند.

از سوی دیگر سامح شکری نیز ضمن استقبال از جان کری، موضع واشنگتن در محکوم کردن عملیات تروریستی اخیر در مصر را ستود.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها