أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۳۸۰۹۰
زمان انتشار: ۲۲:۳۶     ۰۱ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،براساس تازه‌ترین آمار سازمان ملل، برخلاف ادعای رژیم صهیونیستی مبنی بر جنگ علیه نیروهای شبه نظامی، در حملات اخیر به غزه، کودکان بیشتری نسبت به جنگجویان فلسطینی کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت بهداشت غزه تا لحظه ارسال این خبر در روزنامه تلگراف اعلام کرد 580 فلسطینی کشته شده‌اند که در بین آن‌ها 155 کودک وجود دارد.

دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور بشردوستانه نیز اعلام کرد تا صبح سه شنبه، در مقابل 87 کشته تایید شده از گروه‌های شبه‌نظامی، 149 کودک کشته شده‌اند؛ حتی اگر تعداد کشته شدگان که هنوز نظامی بودن آن‌ها تایید نشده است در نظر گرفته نشود، همچنان کودکان بیشتری در این حملات کشته شده‌اند.

مرکز حقوق بشر المیزان، گروه نظارت فلسطینی است که نام 132 کشته زیر 18 سال را اعلام کرده است.

سازمان مردم نهاد "نجات کودکان" نیز اعلام کرده است یک سوم زخمی‌ها کودک هستند و تنها کمتر از یک چهارم تمام زخمی‌ها از اعضای حماس هستند.

یکی از اعضای این سازمان در غزه در این باره گفت: به همین دلیل است که ما عملیات‌های جاری را ، جنگ علیه کودکان توصیف می‌کنیم.

در همین حال یکی از سخنگویان وزارت بهداشت گفت که 84 زن نیز در بین کشته شدگان بودند و در مجموع 3650 نفر مجروح شده‌اند.

روز سه شنبه، در پی حملات هوایی به غزه شش طبقه از برج سلام در مرکز شهر غزه تخریب شد و دست کم 11 تن شامل پنج کودک جان باختند.

فشارها بر جنگ علیه کودکان در نتیجه تلاش فعالان رسانه‌های اجتماعی که با عکس‌های کودکان کشته شده در غزه در سراسر دنیا جریان سازی می‌کنند، افزایش یافته است.

یکی از این عکس‌ها مربوط به واقعه‌ای است که در آن چهار پسر که در ساحل در حال فوتبال بازی کردن بودند، کشته شدند. این واقعه به دلیل حضور خبرنگاران در آن برجسته شد.

دیده بان حقوق بشر همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که تحقیقات درباره این وقایع که در آن داستانی مشابه رخ داده، در حالی که هیچ شی یا فرد نظامی در محل دیده نمی‌شود، بیانگر این است که اسرائیل اقدام به جنایتهای جنگی می‌کند.

در این بیانیه آمده است: شکست نیروهای اسرائیل در حمله مستقیم به یک هدف نظامی قوانین جنگ را نقض می‌کند. نیروهای اسرائیلی همچنین ممکن است به صورت عمدی یا غیر عمدی به مردمی که به روشنی غیرنظامی هستند حمله کنند؛ مانند حمله به یک بیمارستان که حاکی از جنایات جنگی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها