يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۱۸۲
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۰۲ مرداد ۱۳۹۳
مرد جوان زمانی که می‌خواست شارژ تلفن همراه را به‌صورت اینترنتی خریداری کند خبر نداشت وارد سایت جعلی تبهکارانی شده که قصد سرقت از حسابش را دارند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از همشهری، اين مرد پس از آنكه وارد سايت شد و گزينه خريد شارژ 2 هزار توماني را پر كرد، روي كلمه پرداخت كليك كرد و وارد سايت بانكي شد. به‌نظر همه‌‌چيز درست بود و حتي آدرس اينترنتي بانك مورد نظر نيز در قسمت آدرس به چشم مي‌خورد.

 مرد جوان اطلاعات كارت و رمز دوم خود را در اين سايت وارد كرد و دكمه اينتر را فشار داد اما خريد ناموفق بود. او چندبار ديگر هم امتحان كرد كه موفق به خريد نشد و در نهايت از سايت خارج شد اما چند روز بعد متوجه شد كه حساب بانكي‌اش به‌صورت اينترنتي هدف سرقت قرار گرفته و همه 2ميليون تومان موجودي آن به سرقت رفته است.

با شكايت اين مرد كه اهل شهرستان ساري است، تيمي از مأموران پليس فتاي استان مازندران وارد عمل شدند و در تحقيقات اوليه مشخص شد زماني كه شاكي براي خريد شارژ تلفن همراه تصور مي‌كرده وارد سايت اينترنتي بانك شده بود، در حقيقت وارد سايتي جعلي شده بود كه دزدان آن را ساخته بودند. اين سايت جعلي شباهت زيادي با سايت اصلي بانك داشت و حتي در آن نماد اعتماد الكترونيك بانك هم جعل شده بود.

در واقع دزدان با اضافه كردن يك يا 2 حرف به آدرس اصلي سايت بانك، اقدام به ساخت سايتي جديد كرده بودند كه به محض وارد شدن اطلاعات كارت و رمز دوم، اين اطلاعات در اختيارشان قرار مي‌گرفت و پس از آن مي‌توانستند با استفاده از آن به‌حساب طعمه‌شان دستبرد بزنند.

سرهنگ احمدرضا رستمي، رئيس پليس فتاي استان مازندران با بيان اين خبر گفت: با انجام بررسي‌هاي تخصصي علاوه بر سايت مورد نظر، 2سايت جعلي ديگر هم كه از آنها براي سرقت اطلاعات حساب كاربران استفاده مي‌شد شناسايي شد و اين در حالي بود كه ردي از سازندگان و گردانندگان اين سايت‌ها به‌دست نيامد.

وي با بيان اينكه اين دسته از تبهكاران كاملا حرفه‌اي هستند و سعي مي‌كنند هنگام سرقت‌هاي اينترنتي ردي از خودشان به جاي نگذارند، افزود: از ادامه كار سايت‌هاي جعلي شناسايي شده جلوگيري شد و تحقيقات مأموران براي دستگيري تبهكاراني كه با اين شگرد دست به سرقت از حساب مردم مي‌زدند ادامه دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها