يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۸۷۹۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۵     ۰۵ مرداد ۱۳۹۳
دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با انتقاد از سیاست جدید تعرفه‌ای ترکیه در صادرات محصولات پتروشیمی ایران به این کشور همسایه، اعلام کرد: ترکیه به دلیل سرمایه گذاری و خرید سهام واحدهای پتروشیمی جمهوری آذربایجان، شرایط واردات پتروشیمی از ایران را سخت کرده است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، احمد مهدوی ابهری درباره دلایل کاهش صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به ترکیه، گفت: سیاست‌های جدید دولت ترکیه در قبال واردات محصولات پتروشیمی از ایران یک کم لطفی است.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با اعلام اینکه با اعمال سیاست‌های جدید افزایش تعرفه‌ها، قیمت تمام شده محصولات صادراتی پتروشیمی ایران به ترکیه بسیار افزایش داده است، تصریح کرد: با این وجود ترکیه تعرفه واردات محصولات پتروشیمی از جمهوری آذربایجان را پائین نگاه داشته است.

این مقام مسول با تاکید بر اینکه اخیرا مذاکراتی با هیات‌های ترکیه خریدار محصولات پتروشیمی ایران انجام شده است، اظهار داشت: کیفیت و حجم تولید محصولات پتروشیمی جمهوری آذربایجان به هیچ وجه قابل مقایسه با مجتمع‌های پتروشیمی ایران نیست.

مهدوی  در خصوص دلایل اعمال این سیاست‌های جدید تعرفه‌ای از سوی دولت ترکیه، توضیح داد: به دلیل سرمایه گذاری و خرید سهام طرح‌های پتروشیمی جمهوری آذربایجان توسط سرمایه گذاران ترکیه، شرایط را برای واردات محصولات پتروشیمیایی از ایران سخت کرده‌اند.

دبیر کل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با بیان اینکه با وجود این محدودیت‌ها به دلیل تقاضای بالا در بازار جهانی محصولات پتروشیمی ایران بدون مشتری نمی‌ماند، خاطرنشان کرد: قطعا محصولات پتروشیمی ایران به جای ترکیه در سایر بازارهای جهانی عرضه خواهد شد.

 پس از بالا گرفتن اختلافات گازی ایران - ترکیه و شکایت رسمی ترک‌ها از گران فروشی گاز ایران، دامنه این اختلافات به بازار محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری هم توسعه یافته است.

بر این اساس اسفند ماه سال گذشته ترکیه که در طول چند سال گذشته همواره یکی از مشتریان پای ثابت محصولات پتروشیمیایی و پلیمری ایران بود، تعرفه واردات فرآورده‌های پلیمری از ایران را با افزایشی دو برابری از سه به 6.5 درصد افزایش داد.

پلی پروپیلن، پلی اتیلن، پی.وی.سی و پلی‌اتیلن تریفتالات از مهمترین محصولات صادراتی پتروشیمی ایران به ترکیه بوده اند که تعیین تعرفه جدید حجم صادرات پتروشیمی به این کشور همسایه با کاهش روبرو شده است.

همزمان با این اختلافات پلیمری، با تعلیق تحریم صادرات پتروشیمی ایران به کشورهای عضو اتحادیه اروپا، حجم صادرات پتروشیمی به اروپا در حال افزایش است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها