کد خبر: ۲۳۹۰۱
زمان انتشار: ۲۱:۰۰     ۲۹ مهر ۱۳۹۰
سرهنگ معمر قذافي، رهبر انقلاب ليبي و صاحب نظريه سوم (در برابر شرق و غرب) كه در كتابش، "كتاب سبز" مطرح كرده بود، روز پنجشنبه كشته شد، در حالي كه اظهارات و نظريات عجيب و غريبش همچنان در اذهان باقي است.

به گزارش598 به نقل از ايسنا، به نوشته روزنامه اماراتي دارالخليج، معمر قذافي، ديكتاتور ليبي در طول ۴۰ سال حضورش در قدرت به اظهارات و ديدگاه‌هاي عجيب و غريبش شهره بود كه از مساله قوميت عربي و دعوتش براي تشكيل "ايالات متحده آفريقا" آغاز مي‌شد.

وي همچنين به خاطر پوشيدن لباس‌هاي متنوع با رنگ‌هاي آفريقايي و نيز لباس‌هاي نظامي عديده با دكوراسيون خاصش، پوشيدن پيراهن‌هاي رنگي، كلاه‌هاي عجيب و غريب و عينك‌هاي دودي‌اش همواره مورد توجه بود.

زماني كه اعتراض‌ها در ليبي آغاز شد، وي تظاهركنندگان مخالف خود را موش، مزدور و خيانتكار توصيف كرد كه قرص‌هاي روان‌گردان مصرف مي‌كنند و آنها را تهديد كرد كه قتل‌عام خواهد كرد.

پيش از اين نيز قذافي اظهارات و جملات عجيب و غريبي را مطرح كرده بود.

يكبار كه درباره ويليام شكسپير صحبت كرده بود وي را "شيخ زبير" معرفي كرده بود!

از ديگر مسائل عجيب و غريب درباره قذافي اين بود كه براساس قاموس شخصي‌اش گفته بود كه اجداد سرخ‌پوستان آمريكا از نوادگان ساكنان شمال آفريقا هستند ... و نام كشور آمريكا از فردي به نام آمريكا گرفته شده است!

قذافي در زمينه مسائل اقتصادي نيز نكته‌هاي جالبي را گفته بود مانند اين كه سوئيس كشوري نزديك به ليبي است كه در مقايسه با ليبي چندان پيشرفت نكرده است!

ديكتاتور ليبي همچنين در مورد آمريكايي‌ها و شوروي سابق نيز نظر داده و گفته بود كه همبرگر از سوسك و موش‌ و قورباغه درست مي‌شود و به دليل آن اتحاد جماهير شوروي سابق فروپاشيد!

قذافي هم‌چنين معتقد بود كه از دو نفر بايد فرار كرد چراكه آنها كارشان بي‌فايده است، يكي وكيل است و ديگري گل‌فروش.

ديكتاتور ليبي هم‌چنين در زمينه پزشكي نيز سررشته داشت! در اجلاس سران اتحاديه آفريقا در سال ۲۰۰۳ گفته بود: ايدز، ايدز، ايدز! غير از اين ديگر حرفي را نمي‌شنويم! اين بيماري، تروريسم است. آن جنگ رواني است. ايدز ويروسي آرام است و اگر پاك نگهش داريد هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند.

قذافي فردي بود كه خود را از تمام وظايف يك رئيس جمهور براي اداره كشور كنار مي‌كشيد تا به اداره انقلابش بپردازد. وي دوست داشت كه زنها در كنارش باشند. اكثر وقتش را نيز در چادر خود كه آن را در تمامي سفرهايش با خود مي‌برد، سپري مي‌كرد و چادرش را در سال ۲۰۰۷ در پاريس در باغ كاخ ويژه مهمانان خارجي علم كرد.

در جريان آن سفر نسبت به زنان اروپا از ديد خودش اظهار ترحم كرد. وي گفت كه شرايط زنان در اروپا وحشتناك و فاجعه‌بار است. آنها ناگزيرند مثل كارگر ساختمان يا مكانيك كار كنند و وي مي‌خواهد كه زنان اروپا را كه مبارزه مي‌كنند، نجات دهد!

ديكتاتور ليبي به خاطر اصرارش بر برانگيختن افكار عمومي كشورهاي غربي در انتقاد از تفكر دموكراسي تعلل نمي‌كرد. يك بار اعلام كرد كه برخي كشورها ممكن است ديكتاتوري را بيابند كه براي آنها مناسب‌تر است.

در اوت سال ۲۰۱۰ در جريان سفرش به رم دو سخنراني درباره اسلام در برابر صدها زن ايراد كرد كه آنها از بين زنان زيبا و جوان انتخاب شده بودند و هريك از آنها براي حضور در اين جلسه ۸۰ يورو دريافت كرده بودند،‌ قذافي به آنها گفت: اروپا بايد اسلام را بپذيرد و اسلام بايد تبديل به ديني در كل اروپا شود.

در جريان انقلاب تونس، زين‌العابدين بن‌علي، رئيس‌جمهوري مخلوع اين كشور را بهترين فرد براي حكومت در تونس معرفي كرد و درباره حسني مبارك، رئيس‌جمهور سابق مصر نيز گفت: وي مستحق چنين رفتاري نبود. مبارك مردي فقير و متواضع است. ملتش را دوست دارد!

همچنين در سخنراني كه در فوريه كمي بعد از آغاز انقلاب ليبي ايراد و در اينترنت غوغا كرد، اظهاراتش درباره تهديد انقلابيون و تحت پيگرد قرار دادن خانه به خانه آنها بود.

وي در آن سخنراني گفته بود: من رئيس‌جمهوري نيستم كه كنار بروم، حتي اگر رئيس‌جمهور بودم، در مقابل چشمانتان استعفا مي‌دادم. من رهبرم، من تاريخ هستم، من سرور پادشاهان آفريقا هستم. آن موش‌هايي كه مي‌خواهند ليبي را نابود كنند چه كساني هستند؟ ما بايد ليبي را از اين خيانتكاران پاك كنيم. ميليون‌ها تن براي حمايت از دفاع از من به ليبي خواهند آمد و من تا آخرين قطره خونم مبارزه خواهم كرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها