کد خبر: ۲۳۹۱۸
زمان انتشار: ۰۰:۵۶     ۳۰ مهر ۱۳۹۰
وزیر امور خارجه کوبا در دیدار با سفیر ایران:
وزیر امور خارجه کوبا اعلام کرد دولت و ملت کوبا ضمن اعلام همبستگی و همراهی با جمهوری اسلامی ایران، هر گونه اتهامی را بر علیه این کشور رد و از مواضع منطقی آن دفاع می کنند.
به گزارش خبرنگار فارس از منطقه آمریکای لاتین، "برونو رودریگرز پاریا"، وزیر امور خارجه کوبا، روز گذشته در ملاقات با "علی چگنی" سفیر جمهوری اسلامی ایران در هاوانا با اشاره به مقاومت و پایداری دو ملت ایران و کوبا در مقابل توطئه ها و تبلیغات رسانه ای آمریکا، اظهار داشت: مردم هوشیار و اندیشمند جهان هیچ‌گاه تحت تأثیر القائات و شیطنت های امپریالیستی آمریکا قرار نخواهند گرفت.

برونو رودریگز افزود: همه به خوبی آگاهند که اخبار دروغ و مانورهای رسانه ای نا حق آمریکا هیچ تأثیری بر افکار عمومی جهانیان نخواهد داشت.

وی اضافه کرد: دولت و ملت کوبا که بیش از پنجاه سال با این گونه ترفندها آشنا هستند ضمن اعلام همبستگی و همراهی با جمهوری اسلامی ایران، هر گونه اتهامی را بر علیه این کشور رد می کنند و از مواضع منطقی آن دفاع می کنند.

وزیر امور خارجه کوبا همچنین با اشاره به مناسبات خوب دو کشور طی سال های گذشته، خواستار همکاری های جدید اقتصادی و صنعتی میان تهران و هاوانا شد.

برونو رودریگز اظهار امیدواری کرد همکاری های دو کشور در تمام زمینه ها از جمله توسعه و تقویت سیستم های آبیاری، آبرسانی و منابع هیدرولیکی باعث تعمیق و گسترش بیشتر روابط گردد.

در این ملاقات علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی در هاوانا نیز با تسلیم پیام کتبی "علی اکبر صالحی" وزیر امور خارجه ایران به وزیر امور خارجه کوبا، از توسعه و تقویت روابط سیاسی و اقتصادی میان دو کشور استقبال کرد.

چگنی اظهار امیدواری کرد تهران و هاوانا بتوانند با تسریع در مناسبات جدید و ادامه همکاری های گذشته سر فصل جدیدی را در روابط دوجانبه باز کنند.

سفیر جمهوری اسلامی در کوبا ضمن تشریح اهداف آمریکا از ایراد اتهامات مضحک بر علیه ایران اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران ضمن حفظ احترام به حقوق و روابط بین الملل همواره یکی از مخالفان تروریسم در هر شکل آن بوده و طی سال های اخیر از قربانیان اصلی تروریسم بوده است.

وی اقدامات رسانه ای جدید آمریکا بر علیه ایران را توطئه ای خطرناک برای صلح و امنیت بین الملل خواند و اظهار امیدواری کرد که مردم آگاه و حق طلب جهان با این گونه ترفندهای خصمانه مقابله نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۰:۰۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
بدون پول هرگز
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها