يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۳۹۲۲۵
زمان انتشار: ۱۹:۵۸     ۰۷ مرداد ۱۳۹۳

تعداد بازیکنانی که در فصل نقل و انتقالات امسال در اروپا با قراردادهایی سنگین راهی تیم دیگری شدند بسیار بیشتر از نقل و انتقالات فصل گذشته است. نمونه‌اش بازیکنانی نظیر لوئیس سوارز یا خامس رودریگوئز که با پیوستن به بارسلونا و رئال مادرید به جمع گران‌ترین بازیکنان تاریخ پیوستند. در حالی که هنوز مهلت باشگاه‌ها برای جذب بازیکن جدید تمام نشده نگاهی می اندازیم به 3 انتقال پر هزینه.

1- لوئیس سوارز (از لیورپول به بارسلونا با 63 میلیون پوند)

این اروگوئه‌ای جنجالی، بزرگ‌ترین نقل و انتقال این فصل از فوتبال اروپا را به نام خود کرد. مهاجم بیست و هفت ساله تیم ملی فوتبال اروگوئه که در جریان دیدار مرحله گروهی با ایتالیا در جام جهانی شانه جورجیو کیه لینی، مدافع لاجوردی‌پوشان را گاز گرفت با چهار ماه محرومیت از فوتبال روبه‌رو شد؛ اما حتی این اتفاق هم باعث نشد بارسلونا برای خرید این بازیکن که فصل گذشته بهترین گلزن و بهترین بازیکن لیگ برتر انگلیس شد پا پس بکشد. زمزمه‌های انتقال سوارز به لالیگای اسپانیا از تابستان گذشته آغاز شده بود، ولی این مهاجم جنجالی با وجود مشکلاتی که در انگلیس پیدا کرده بود یک فصل دیگر در لیورپول ماندنی شد. دیگر وقت آن رسیده بود که او راه لالیگا و البته باشگاه کاتالانی را در پیش بگیرد. در حالی که چند روزی از پیوستن سوارز به بارسلونا می‌گذرد اخباری مبنی بر رایزنی باشگاه کاتالانی با فیفا بر سر تقلیل محرومیت سوارز شنیده می‌شود. او تا سال 2019 با بارسلونا قرارداد دارد.

2- خامس رودریگوئز (از موناکو به رئال مادرید با 61 میلیون پوند)

مهاجم بیست و سه ساله تیم ملی فوتبال کلمبیا در رقابت‌های جام جهانی 2014 برزیل در این آوردگاه بزرگ شش گل به ثمر رساند تا عنوان برترین گلزن رقابت‌ها را به خود اختصاص دهد و کفش طلا را به خانه ببرد. او پس از درخشش غیرمنتظره در جام‌جهانی، هواخواهان زیادی پیدا کرد، در حالی ​ که موناکو حاضر به فروش این بازیکن نبود، اما در نهایت با قراردادی 61 میلیون پوندی این بازیکن راهی رئال مادرید یعنی اصلی‌ترین مشتری اش شد. رودریگوئز پیش از این بارها اظهار داشته بود رئال مادرید را از کودکی دوست داشته و حاضر است تحت هر شرایطی برای این تیم بازی کند. آقای گل جام جهانی 2014 برزیل در مادرید پیراهن شماره 10 را تن خواهد کرد. او حالا چهارمین بازیکن گران قیمت تاریخ فوتبال دنیاست. قرارداد او با رئال شش ساله است.

3- داوید لوئیز (از چلسی به پاری سن ژرمن با 50 میلیون پوند)

لوئیز حالا گران قیمت‌ترین مدافع تاریخ فوتبال دنیاست. از ابتدای فصل گذشته، بارها شنیده شد مدافع برزیلی و ملی‌پوش باشگاه چلسی در راه پیوستن به بارسلونا قرار دارد، اما تیمی که لوئیز سر از آن درآورد نه باشگاه کاتالانی که باشگاه میلیونر پاریسی یعنی پاری سن ژرمن بود. نکته‌ای که در این انتقال بسیار مورد توجه قرار گرفت مبلغ بسیار سنگین و باورنکردنی قرارداد لوئیز با باشگاه پاریسی بود. قرارداد این برزیلی 50 میلیون پوند بسته شد تا وی در فوتبال دنیا رکوردشکنی کند و اکنون به‌عنوان گران‌ترین مدافع تاریخ فوتبال دنیا شناخته شود. البته نمایش ضعیف برزیل در جام‌جهانی و بخصوص هفت گلی که سله‌سائو در برابر آلمانی‌ها در نیمه‌نهایی دریافت کردند تردیدهایی را درباره میزان کارایی لوئیز برای پاری سن ژرمن به وجود آورده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها