کد خبر: ۲۳۹۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۳     ۳۰ مهر ۱۳۹۰
تظاهرات‌کنندگان عراقی با برپایی تظاهرات در میدان "التحریر" پایتخت تاکید کردند که با ابقای حتی یک نظامی بیگانه پس از سال جاری میلادی در عراق مخالفند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "براثا"، تظاهرات کنندگان عراقی دیروز در میدان "التحریر" بغداد بار دیگر خواستار عدم ابقای نیروهای بیگانه در عراق پس از پایان سال جاری میلادی شدند و با سر دادن شعار اعلام کردند که ابقای هر نظامی بیگانه به هر بهانه‌ای نقض حاکمیت عراق و تجاوز به عزت و کرامت عراقی ها است.

بر اساس توافقنامه امنیتی امضاء شده میان بغداد و واشنگتن در سال 2008، تمام نظامیان آمریکایی باید تا پایان سال جاری میلادی از عراق عقب نشینی کنند اما از آنجا که واشنگتن ترجیح می دهد که همچنان در خاک این کشور باقی بماند به بهانه آموزش نظامیان عراقی با بغداد به توافق رسیده است که تعدادی از مربیان نظامی خود را در این کشور باقی گذارد. رهبران سیاسی عراق در نشست اخیر خود با این خواست آمریکا موافقت کردند هرچند که جریان صدر از همان ابتدا با این موضوع مخالفت کرد. در چنین شرایطی آمریکا پیش شرط ابقای مربیان خود در عراق را اعطای مصونیت قضایی به آنها اعلام کرد که این امر با مخالفت شدید بغداد مواجه شد.

تظاهرات کنندگان عراقی با سر دادن شعار و در دست داشتن پلاکاردهای متعدد اعلام کردند: ظلم و ستمی که ملت عراق طی سالهای متمادی گذشته متحمل شده است و نیز غیرت و حمیت عراقی‌ها مانع آن می شود که اجازه دهد حتی یک نظامی بیگانه پس از سال 2011 در کشورش باقی ماند زیرا وجود این نظامیان موجب نابودی کشور و پاره شده بافت اجتماعی عراق خواهد شد.

تظاهرات کنندگان عراقی همچنین از دولت خواستند که با فساد مالی و اداری مبارزه کند و تمام مدیران فاسد را از نهادهای دولتی کنار گذارد و افرادی شایسته و توانمند را برای اداره این نهادها استخدام کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها