کد خبر: ۲۴۰۷۸۷
زمان انتشار: ۲۰:۰۵     ۱۵ مرداد ۱۳۹۳
سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا در گزارشي در خصوص پيوستن نکونام، دژاگه و قوچان‌نژاد به تيم‌هاي جديد پس از جام‌جهاني نوشت: آنها مي‌گويند تغيير مثل تعطيلات خوب است و کارلوس کي‌روش، سرمربي تيم ملي فوتبال ايران مطمئنا اميدوار خواهد بود که پيش از رقابت‌هاي قهرماني آسيا تغييري براي بازيکنانش رخ داده است. در حالي که بزرگترين تورنمنت فوتبالي آسيا در پيش است، سه نفر از شاگردان کي‌روش به تيم‌هاي ديگري پيوستند تا گمانه‌زني‌ها را در خصوص تأثير اين نقل و انتقالات بر روي تيم آغاز شود.

به گزارش پایگاه 598،به نقل از فارس، اشکان دژاگه و جواد نکونام به تيم‌هاي جديدي پيوستند و رضا قوچان‌نژاد نيز در حال ترک چارلتون است (اين در حالي است که قوچان‌نژاد امروز به الکويت ملحق شد).

ايران پس از اينکه نتوانست در جام‌جهاني برزيل از مرحله گروهي صعود کند، اميدوار است بتواند در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا 2015 موفق باشد.

هواداران تيم ملي به شدت روي سه ستاره خود تکيه دارند و اميدوارند که انتقال اين بازيکنان به تيم‌هاي جديد بتواند تأثير مثبتي براي رسيدن آنها به چهارمين قهرماني آسيا داشته باشد.

اشکان دژاگه، که فصل گذشته يکي از ستاره‌هاي ليگ برتر بود، براي اولين بار با پيوستن به العربي، غول‌هاي قطر به تيمي در خارج از اروپا منتقل شد و به دنبال اين است که خودش را به عنوان يکي از ستاره‌هاي اين مسابقات نشان دهد.

دژاگه که در دو فصل حضورش در تاتنهام 49 بازي انجام داد و 6 گل نيز به ثمر رساند، پيشنهادات باشگاه‌هايي از بوندس ليگا و ليگ برتر را رد کرد تا به خاورميانه منتقل شود.

بازيکن ايراني-آلماني پس از اينکه در ابتداي 13-2012 از ولفسبورگ به تاتنهام رفت، پيشرفت محسوسي داشت؛ هرچند انتقال به خاورميانه را رقابت جديدي در دوران فوتبالش مي‌داند.

وي در اين باره اظهار داشت: هفت سال را در بوندس‌ليگا سپري کردم و دو سال هم در ليگ برتر انگليس بودم سپس تصميم گرفتم رقابت جديدي را در جوي جديد تجربه کنم و به همين دليل به قطر آمدم.

دژاگه و تيم کي‌روش اميدوار خواهند بود که رقابت جديدي که او با آن در قطر مواجه خواهد شد، بتواند براي قهرماني اين کشور در آسيا اثرگذار باشد.

داستان براي جواد نکونام بسيار متفاوت است که بر خلاف دژاگه با ارتباطي که با باشگاه سابقش اوساسونا داشت، به اروپا منتقل شد.

تيم سابق لاليگا که هدفش بازگشت به لاليگا است، با آغوش باز از اين بازيکن 33 ساله استقبال کرد.

نکونام پس از حضور دو ساله در خاورميانه خودش را به شيوه بازي که در منطقه در حال رشد درحال توسعه است، تطبيق داد و اکنون تمرکزش بر روي اين است که باشگاه سابقش را به لاليگا بازگرداند.

نکونام به اين نياز دارد تا جايگاهش را در ترکيب اصلي تيم اثبات کند و اين را ازسطح باشگاه به سطح ملي منتقل کند تا ايران بهترين فرصت‌ها را در استراليا داشته باشد.

وي در اين باره اظهار داشت: اکنون من اينجا هستم و تلاش خواهيم کرد تا به لاليگا صعود کنيم. اين براي من افتخار است و نسبت به دفعه اول که به اينجا آمدم خوشحال تر هستم.

در حالي که تنها چند ماه به شروع بازي‌هاي آسيايي باقي مانده است، توجه وي مطمئنا از صعود تيم به لاليگا به قهرماني در آسيا معطوف خواهد شد. در حالي که به نظر مي‌رسد نکونام به خوبي با اين تيم هماهنگ شود، رضا قوچان‌نژاد در دو ماه آينده محک خواهد خورد. تنها گلزن ايران در رقابت‌هاي جام‌جهاني 2014 ديگر مورد توجه چارلتون نيست و به دنبال انتقال به خاورميانه است. قوچان‌نژاد در تمرينات اخير چارلتون غايب بوده تا آينده‌اش با اين تيم در ترديد قرار داشته باشد.

باب پيترز در خصوص آينده بازيکن ايراني خود گفت:رضا روي آمادگي خود کار مي‌کند زيرا تابستان به همراه تيم ملي کشورش در جام‌جهاني حضور داشته و اين تنها چيزي است که در حال حاضر مي‌توانم درباره او بگويم. او بازيکن خوبي است اما اگر تيمي به ما پيشنهاد بدهد و او بخواهد برود ما نمي‌توانيم مانعش شويم. در حال حاضر در حال کار کردن بر روي آمادگي وي هستيم و بايد ببينيم بعدا چه اتفاقي خواهد افتاد.

اين بازيکن 26 ساله بسيار مستعد ايران پس از چند بازي منسجم در برزيل که باعث شد تنها گل تيمش در ديدار مقابل بوسني و هرزگوين را نيز به ثمر برساند، اميدوار است که بتواند مسائل قراردادش را حل کند تا بتواند روي فوتبال و جام ملت‌هاي آسيا تمرکز کند.

ايران به عنوان يکي از مدعيان آسيا اميدوار خواهد بود که ستاره‌هايش بتوانند سطح بازي بين‌المللي خود را در سواحل استراليا نشان دهند و به پيروزي برسند. با در نظر گرفتن اين موضوع اين دومين تورنمنت مهم آنها در 6 ماه خواهد بود.

برنامه مسابقات ايران در رقابت‌هاي جام ملت‌هاي آسيا:

11 ژانويه 2015: ايران – بحرين (ملبورن رکتنگولار استاديوم)

15 ژانويه 2015: قطر – ايران (استاديوم استراليا، سيدني)

19 ژانويه 2015: ايران – امارات (بريسبين استاديوم)
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها