کد خبر: ۲۴۱۷۱۰
زمان انتشار: ۲۲:۰۹     ۱۹ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،هفته دوم لیگ برتر چهره‌های شاخص بسیاری داشت، از جمله علیرضا رمضانی و سجاد شهباززاده. با این وجود تیم برتر هفته شامل یازده ستاره است که نقش بسزائی در نتایج تیم‌شان در پایان این هفته داشته‌اند و در پست خود از سایر بازیکنان برتر بوده‌اند. اکبر صادقی تنها ستاره‌ی هفته‌ی دوم است که در تیم منتخب هفته‌ی نخست نیز حضور داشت.

1) محسن فروزان (استقلال تهران):

دروازه‌بان 26 ساله‌ی استقلال تهران که جانشین سیدمهدی رحمتی شده است، در ورزشگاه آزادی موفق شد برابر چشم هواداران استقلال همراه با یک کلین‌شیت از توانائی‌های خود رونمائی کند و با گرفتن چند موقعیت تک به تک از احمد سیف‌الهی، استقلال را تا آخرین دقایق مدعی پیروزی نگه دارد.

2) احمد آهی (ملوان بندرانزلی):

مدافع 28 ساله‌ی ملوان بندرانزلی که چهارمین فصل حضور خود در لیگ برتر را در جمع قوهای سپید تجربه می‌کند، محصول باشگاه پرسپولیس است که هیچ‌گاه موفق نشد پیراهن این تیم را برتن کند و پس از مدت‌ها حضور در تیم دوم این باشگاه و نیروی محرکه‌ی قزوین، از لیگ یازدهم تاکنون در ملوان بندرانزلی حضور دارد و یکی از ارکان تدافعی این تیم محسوب می‌شود. او در هفته‌ی دوم لیگ برتر موفق شد زمینه‌ساز دومین کلین‌شیت ایمان صادقی در دیدار برابر صبای قم شد. او در این دیدار جدال سختی با احمد حسن‌زاده، ایوب کلانتری و امبونو آچیله داشت.

3) هادی عقیلی (سپاهان اصفهان):

مدافع اسبق تیم ملی ایران که در کنار عبداله کرمی، وریا غفوری و شجاع خلیل‌زاده خط دفاع مقتدر سپاهان در لیگ چهاردهم را تشکیل داده‌اند در دیدار برابر گسترش فولاد تبریز نمایشی فوق‌العاده داشت و همه را به یاد روزهای اوج او در همین تیم سپاهان انداخت، روزگاری که محسن بنگر زوج او در مرکز خط دفاع سپاهان بود. درخشش عقیلی و کرمی سبب شده است تا گردان دومین کلین‌شیت خود را نیز ثبت کند تا رحمان احمدی همچنان نیمکت‌نشین باشد.

4) یوسف وکیا (فولاد خوزستان):

دفاع راست فولاد خوزستان که فقط 20 سال دارد و در تمام رده‌های سنی تیم ملی حضور داشته است، از محصولات همین باشگاه فولاد است که پس از دو فصل نیمکت‌نشینی با اعتماد اسکوچیچ از ابتدای لیگ چهاردهم در ترکیب اصلی قرار گرفته است و در بازی برابر پرسپولیس نیز با درخشش خود جناح راست پرسپولیس را از کار انداخت تا حمیدرضا علی‌عسگر، پیام صادقیان و میثم حسینی نتوانند کاری برای پرسپولیس انجام دهند و خط هافبک پرسپولیس بطور کامل از جناح چپ عقیم شود.

5) اکبر صادقی (پدیده‌ی مشهد):

هافبک دفاعی اسبق صبای قم که چهارمین فصل حضور خود در لیگ برتر را با پیراهن پدیده‌ی مشهد تجربه می‌کند، همچنان عضو ثابت تیم منتخب هفته است. صادقی که اثری از درخشش رضا حقیقی، امید ابراهیمی و آندرانیک تیموریان نمی‌بیند، امیدوار است تا با تداوم درخشش‌های خود به حضور در جام ملت‌های آسیا فکر کند. صادقی 29 ساله در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان جدا از در دست گرفتن نبض بازی در میانه‌ی میدان، موفق به زدن یکی از سه گل پدیده نیز شد.

6) مهدی کیانی (تراکتورسازی تبریز):

کاپیتان 27 ساله‌ی تراکتورسازی تبریز یکی از برترین‌های هفته‌ی دوم لیگ چهاردهم است. کیانی که هفتمین فصل حضور خود در لیگ برتر با پیراهن تراکتورسازی تبریز را تجربه می‌کند و یکی از با ثبات‌ترین فوتبالیست‌های حاضر در سطح اول فوتبال ایران است، که در دیدار برابر ذوب‌آهن با جنگندگی در میانه‌ی میدان موفق شد در جنگ با خط هافبک طراح و خلاق سبزپوشان که از محسن مسلمان، مرتضی تبریزی و اسماعیل فرهادی سود می‌برد تراکتورسازی را به یک امتیاز ارزشمند خارج از خانه برساند.

7) سروش رفیعی (فولاد خوزستان):

هافبک تهاجمی 24 ساله‌ی فولاد خوزستان که محصول فجرسپاسی است، یکی از برترین‌های هفته‌ی دوم است که برابر پرسپولیس همه کار کرد و خط دفاع پرسپولیس و نیلسون را به شدت آزار داد تا جائی‌که نیلسون یک گل دریافت کرد و چند بار نیز وادار به انجام واکنش شد تا پرسپولیس تنها دو گل دریافت کند. رفیعی که پنجمین فصل حضور خود در لیگ برتر را تجربه می‌کند، در غیاب بختیار حمانی و آرش افشین تاثیرگذارترین ستاره در فولاد خوزستان است که می‌تواند دروازه‌های تیم ملی را بروی خود باز ببیند.

8) مهدی شریفی (سپاهان اصفهان):

پدیده‌ی اسمی لیگ سیزدهم که پشت سر پدیده‌ی رسمی یعنی محمد عباس‌زاده قرار گرفت، در هفته‌ی دوم لیگ چهاردهم یک بال راست تمام عیار بود که با یک پاس گل زیبا به لوسیانو پریرا، درخشش خود را تکمیل کرد تا بیش از پیش به فراخواندن اسمش از سوی کی‌روش به تیم ملی امیدوار باشد. جالب است بدانید که کی‌روش نیز شریفی را برای پست بال راست در نظر دارد و لغزش خسرو حیدری می‌تواند مطابق بازی دوستانه برابر بلاروس شریفی را به ترکیب اصلی تیم ملی برساند.

9) اسماعیل شریفات (فولاد خوزستان):

هافبک چپ 26 ساله‌ی فولاد خوزستان یکی دیگر از ارکان فولاد خوزستان در رقم زدن جهنم غدیر برای پرسپولیس بود. شریفات جدا از نمایش بی‌نظیر خود در جناح چپ فولاد خوزستان موفق شد آمار گل‌های خود برابر پرسپولیس را به عدد شش برساند.

10) یونس شاکری (پدیده‌ی مشهد):

مهاجم کاذب تیم منتخب هفته یونس شاکری 24 ساله است که فصل گذشته در پرسپولیس نتوانست با حضور محمد عباس‌زاده، محمدرضا خلعتبری و سیدصالحی ماندنی شود به ترکیب پرسپولیس برسد و در میانه‌ی فصل به تیم پدیده‌ی مشهد پیوست تا با این تیم راهی لیگ برتر شود. او که پس از مدتی حضور در لیگ برتر راهی لیگ دسته‌ی اول می‌شود و با فجرسپاسی نیز موفق به صعود به لیگ برتر شده است، امیدوار است تا این‌بار با پدیده‌ بدرخشد و کارش به لیگ دسته‌ی اول نکشد. شاکری در دیدار برابر نفت مسجد سلیمان موفق به زدن گل نخست پدیده شد و بازی بسیار زیبائی را ارائه داد.

11) امین منوچهری (راه‌آهن تهران):

مهاجم 28 ساله‌ی اسبق استقلال تهران که بطور قرضی از نفت تهران راهی راه‌آهن شده است، در این هفته گل سه‌امتیازی تیمش برابر تیم فصل گذشته‌ی خود را به ثمر رساند. منوچهری امیدوار است در این فصل جدا از جنگیدن برای عنوان آقای گلی، رکورد 12 گله‌ی خود در لیگ نهم را پشت سربگذارد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها