کد خبر: ۲۴۴۴۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۳۷     ۲۸ مرداد ۱۳۹۳

آنتونیو کونته که امروز (سه‌شنبه) طی مراسمی در شهر رم رسماً به عنوان سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایتالیا معرفی شد با حضور در اولین کنفرانس خبری‌اش گفت: نمی‌توانم بگویم از اینکه مربی ایتالیا شدم، احساساتی نشده‌ام. خیلی خیلی خوشحال و از این اتفاق راضی‌ام.

به گزارش تسنیم، «همه آرزوی نشستن روی نیمکت آتزوری را دارند»، وی با بیان این جمله افزود: می‌خواهم به چزاره پراندلی عرض ارادت کنم، کسی که چهار سال هدایت ایتالیا را بر عهده داشت و کارهای بزرگی برای این تیم انجام داد. برای او در گالاتاسرای آرزوی موفقیت دارم. همچنین مایلم از آریگو ساچی به خاطر هدایت تیم‌های جوانان ایتالیا در سال گذشته تشکر کنم.

کونته هفته گذشته به عنوان سرمربی جدید آتزوری معرفی و با امضای قراردادی دو ساله جانشین چزاره پراندلی شد که پس از حذف ایتالیا در مرحله گروهی جام جهانی 2014 از سمت خود کناره‌گیری کرد. مأموریت اصلی او رساندن لاجوردی‌پوشان به مرحله پایانی یورو 2016 است.

وی با طرح این مدعا که در جستجوی پیروزی است و برای رسیدن به آن زندگی می‌کند، خاطر نشان کرد: تیم‌های دیگر به نسبت ما از استعدادهای بیشتری بهره می‌برند ولی ما با بازی گروهی می‌توانیم فاصله خود با آنها را به حداقل برسانیم. این چالشی است که با میل‌ وعلاقه آن را پذیرفته‌ام.

سرمربی پیشین یوونتوس که پس از سه قهرمانی متوالی با این تیم از سمت خود استعفا کرد، همچنین اظهار داشت: پس از پشت سر گذاشتن سه سال خیلی خوب در یوونتوس با مسئولان این تیم خیلی ساده به توافق رسیدیم تا به همکاری خود پایان دهیم.

وی افزود: اصلاً انتظار نداشتم پس از 35 روز جدایی از یووه اینگونه به حرفه‌ام بازگردم. به دنبال کار در خارج از مرزهای ایتالیا و یادگیری زبان‌های دیگر بودم ولی از فدراسیون فوتبال ایتالیا (FIGC) با من تماس گرفتند و پیشنهاد سرمربیگری آتزوری را مطرح کردند.

کارلو تاوکیو، رئیس جدید FIGC هم با تمجید از سرمربی جدید ایتالیا گفت: کونته بهترین مربی اروپاست. توافق فدراسیون فوتبال ایتالیا با وی هم پس از سومین جلسه‌ای که با هم داشتیم، حاصل شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها