يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۲۴۵۰۵۸
زمان انتشار: ۱۹:۱۴     ۳۰ مرداد ۱۳۹۳
زارعی گسترش شکاف بین مقامات و ساکنان شهرهای سرزمین اشغالی را بزرگ‌ترین خسارت دانست و گفت: در این مدت افراد بسیاری عطای ماندن در این سرزمین‌ها را به لقایش بخشیده‌اند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از باشگاه خبرنگاران، چرایی نقض آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها شب گذشته(29 مرداد) در برنامه گفتگوی ویژه خبری با حضور "سعدالله زارعی" کار‌شناس ارشد غرب مسائل آسیا و "ثامر احمد" عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین مورد بحث و واکاوی قرار گرفت. 

سعدالله زارعی کار‌شناس ارشد غرب مسائل آسیا در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون نقض آتش‌بس از سوی صهیونیست‌ها گفت: رژیم صهیونیستی می‌خواهد تضمین بین‌المللی برای تن دادن به بخشی از شرایط خود ایجاد کند. 

وی با اشاره به دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و نقض آتش‌بس از سوی مقامات این رژیم کودک‌کش افزود: زمزمه‌های این گمانه زنی نیز شنیده می‌شود، اسرائیلی‌ها با شروع مجدد جنگ پرونده را از قاهره به شورای امنیت منتقل می‌کنند تا بتوانند در مذاکره با طرف‌های غربی بخشی از خواسته‌های خود را در این جنگ محقق و بر گروه‌های مقاومت اسلامی تحمیل کنند. 

این کار‌شناس ارشد مسائل آسیا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به دنبال خلع سلاح و ایجاد محدودیت‌های شدید برای گروه‌های مقاومت است، گفت: اگر این مساله محقق شد اسرائیلی‌ها به بخشی از خواسته‌های خود می‌رسند. 

زارعی بیان کرد: حتی اگر قطعنامه‌ای در شورای امنیت صادر شود، گروه‌های مقاومت به آن تن نخواهند داد و این مساله امری طبیعی است. 

زارعی با بیان اینکه توطئه‌ای پشت پرده این مساله است، گفت: تایید این مدعا این است که نتانیاهو با اندک بهانه‌ای تیم مذاکره خود را از قاهره فراخواند و جنگ را با شدت بیشتری از سر گرفت. 

** جنگ به مقطع قبل از مذاکره برگشت 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: البته در مقابل گروه‌های مقاومت در مقام پاسخ شهرهای مختلفی از رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند و جنگ به مقطع قبل از مذاکره برگشت. 

زارعی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه، حمله اخیر رژیم صهیونیستی به غزه چه دستاوردهایی داشته است گفت: خسارت رژیم صهیونیستی در این چهل و پنج روز کم نبوده و اسرائیلی‌ها بنا به شهادت کار‌شناسان و اذعان مقامات این رژیم نه تنها دستاوردی به دست نیاورده‌اند بلکه خسارات زیادی از جنبه‌های مختلف متحمل شده‌اند. 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه این جنگ از ۱۷ تیر ماه آغاز شده است ادامه داد: در این مدت دو سه بار آتش بس محدود صورت گرفته است. 

وی گسترش شکاف بین مقامات و ساکنان شهرهای سرزمین اشغالی را بزرگ‌ترین خسارت دانست و گفت: در این مدت افراد بسیاری عطای ماندن در این سرزمین‌ها را به لقایش بخشیده‌اند. 

زارعی با بیان اینکه، در این مدت ۵۰ هزار نفر سرزمین‌های اشغالی را ترک کرده‌اند افزود: غربی‌ها تا حدی به پای رژیم صهیونیستی می‌ایستند زیرا اگر مقاومت به پای قرار خود بماند حتی آمریکا که دم از حمایت و تامین امنیت برای اسراییل می‌زند نیز عقب نشینی خواهد کرد. 

** ادبیات آمریکا بر روی آتش بس متمرکز شده است 

وی با اشاره به اینکه، از استحکامی که اوباما از آن دم می‌زد دیگر خبری نیست گفت: از روز بیستم به بعد ادبیات آمریکایی روی آتش بس متمرکز و متوقف شده و همین مساله درباره دیگر کشورهای غربی نیز صادق است. 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا با اشاره به اینکه مواضع اولاند در هفته اول جنگ با هفته آخر تفاوت پیدا کرده است خاطرنشان کرد: از استحکام اوباما راجع به عملیات نظامی دیگر خبری نیست به طوری که از روز ۲۰ به بعد تا به امروز ادبیات اوباما تغییر کرده است. 

زارعی با بیان اینکه اسرائیلی‌ها خیلی نمی‌توانند روی حمایت غربی‌ها حساب باز کنند، گفت: مقاومت نه تنها می‌تواند شرایط داخلی و میدان جنگ را تغییر دهد، بلکه شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای را نیز می‌تواند تغییر دهد. 

** اسرائیل در صدد انتقال پروند جنگ غزه از فضای منطقه‌ای به حوزه بین‌الملل است 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا در پاسخ به سوال دیگری پیرامون خسارات‌ اسرائیلی‌ها دراین جنگ گفت: خسارات اسرائیلی‌ها در این جنگ بی‌سابقه بوده است. 

زارعی با اشاره به اینکه، اسرائیل می‌خواهد به صورت اجباری پرونده درگیری و جنگ غزه را از یک پرونده منطقه‌ای به فضای بین‌المللی بکشاند تا بتواند مفری برای خود و توافق نیم بندی داشته باشد اظهار داشت: رژیم صهیونیستی به شدت در حوزه‌های مختلف احساس نا‌امنی می‌کند. 

** اسراییل مولود طراح خارجی است 

وی با اشاره به جنگ‌های مختلف رژیم صهیونیستی با گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین، گفت: اسراییل مولود طراح خارجی است. 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا با تاکید بر اینکه شرایط بین‌المللی و منطقه‌ای می‌تواند به نفع مقاومت تغییر یابد ادامه داد: مصر بر سه عنصر آتش بس تاکید داشتند که در‌‌نهایت کوتاه آمدند. 

وی با اشاره به اینکه مواضع دولت سی سی تغییر یافته است افزود: آمریکا و انگلیس در این پرونده دچار تزلزل و بحران شده است. 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: اسرائیلی‌ها می‌گویند چهار و نیم میلیون نفر جمعیت داریم که بخشی از آن‌ها(حدود چهل درصد) دو تابعیتی هستند و از این میان بخشی نیز ۱۵ سال است که از این سرزمین رفته‌اند، این یک نا‌امنی بزرگ در داخل رژیم صهیونیستی است. 

وی افزود: از سویی دیگر رژیم صهیونیستی نسبت به مسلمانان فلسطینی در مناطق مختلف نیز احساس نا‌امنی می‌کنند، از سویی دیگر نرخ زاد و ولد در بین فلسطینی‌ها بسیار بیشتر از صهیونیست‌ها است. 

** احساس نا‌امنی صهیونیست‌ها از جنبش‌های اسلامی در منطقه 

زارعی گفت: احساس نا‌امنی دیگر صهیونیست‌ها از جنبش‌های اسلامی در منطقه است، آن‌ها نمی‌دانند فردا در کشورهای مختلف اسلامی چه خواهد شد و معمولا خبر‌ها با اطلاعات و اخبار آن‌ها جور در نمی‌آید. 

این کار‌شناس ارشد مسائل غرب آسیا افزود: معمولا آدم وحشت زده تلاش می‌کند دیگران را هم به وحشت بیندازد و این مساله را عمومی کند، آن‌ها می‌خواهند بحران نا‌امنی را عمومی کنند تا اینکه خودشان نشان دهند بحران مربوط به همه است و می‌خواهند بر بحران‌های خود سرپوش بگذارند و به مردم خود بگویند شما تحمل کنید این بحران مربوط به همه است. 

** رژیم صهیونیستی محور مقاومت را هدف قرار داده بود 

ثامر احمد عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین در ادامه این برنامه طی گفتگوی زنده تلویزیونی از بیروت در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون چرایی نقض یکسویه آتش بس از سوی صهیونیست‌ها گفت: رژیم صهیونیستی از ابتدای حملات خود محور مقاومت را هدف قرار داده بود. 

وی با اشاره به اینکه، آن‌ها تلاش کردند با هر بهانه‌ای به جریان مقاومت حمله کنند افزود: آن‌ها تصور می‌کردند که غزه ضعیف‌ترین محور است اما به فضل خدا، کمک دوستان و پایداری مقاومت چیزی عاید صهیونیست‌ها نشد و درس خوبی به متجاوزان دادیم. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه مقاومت بر سلاح خود پایبند است ادامه داد: خلع سلاح مقاومت قابل تحقق نیست زیرا سلاح مقاومت عامل بازدانده در برابر حملات رژیم صهیونیستی است و کل فلسطین را آزاد خواهد کرد. 

وی با تاکید بر اینکه، از بحر تا نهر و به عبارتی کل فلسطین آزاد خواهد شد گفت: دشمن تصور می‌کرد که میان فتح و حماس اختلاف به وجود آمده است. 

ثامر احمد با بیان اینکه دشمن با مانورهای سیاسی و وقت کشی در صدد بود تا شروط خود را تحمیل کند خاطرنشان کرد: این رژیم جعلی در پیگیری اهداف خود ناکام مانده است به طوری که آن‌ها می‌خواستند فرمانده گردان‌های قسام را ترور کنند اما دچار اشتباه محاسباتی شد. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با اشاره به اینکه مقاومت بی‌نظیر است اضافه کرد: باید ۱۲ مایل از آب دریا برای مردم غزه به منظور صید ماهی در نظر گرفته شود. 

** صهیونیست‌ها دستپاچه شده‌اند

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها دستپاچه شده‌اند، گفت: مقاومت به شروط و خواسته‌های خود شامل رفع محاصره و دیگر شروط اصرار دارد و اگر آن‌ها قبول نکنند مقاومت ادامه خواهد یافت. 

ثامراحمد درپاسخ به سوال دیگری پیرامون افزایش توان و تنوع گروه‌های مقاومت اسلامی و ادعای نتانیاهو درباره تضعیف قدرت مقاومت بر اثر حملات اخیر گفت: این مساله خنده دار است، او همیشه فریبکاری می‌کند و مردم خود را فریب می‌دهد و البته این مسائل فایده‌ای نخواهد داشت. 

وی با اشاره به اینکه، تونل‌ها همچنان پا برجاست خاطرنشان کرد: ما توانسته‌ایم بسیاری از تونل‌های آسیب دیده را بازسازی کنیم، موشک‌های مقاومت همچنان سرزمین‌های اشغالی را هدف قرار می‌دهد. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه، قدرت موشکی ما بسیار بالاست و ضعیف نشده‌ایم افزود: رزمندگان مقاومت توانسته‌اند قدس اشغالی و تل آویو را مورد بمب‌باران قرار بدهند. 

وی با اشاره به اینکه رزمندگان مقاومت توانسته‌اند پالایشگاه گاز را بمب‌باران کنند ادامه داد: ما به سایر کشور‌ها هشدار داده‌ایم که به فرودگاه بن گورین نیایند زیرا موشک‌های مقاومت آنجا را مورد هدف قرار خواهند داد. 

ثامراحمد با تاکید بر اینکه موشک‌های مقاومت مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی را در تیررس هدف دارد، گفت: ما ضعیف نشده‌ایم و غافلگیری‌های در آینده ادامه خواهد یافت. 

**صهیونیست‌ها ورشکسته سیاسی و نظامی شده‌اند 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه، دشمن با فریبکاری و فرافکنی درصدد بود تا به اهداف شوم خود دست یابد افزود: همه سرزمین‌های اشغالی در تیر رس مقاومت است به گونه‌ای که رزمندگان مقاومت امنیت را از این رژیم سلب کرده‌اند. 

وی افزود: ما چیزهایی را آماده کرده‌ایم که در آینده صهیونیست‌ها به چشم خود قدرت ما را خواهند دید، صهیونیست‌ها ورشکسته سیاسی و نظامی شده‌اند و در ‌‌نهایت امروز به مشکلات بسیاری دچار شده‌اند. 

ثامراحمد با اشاره به سانسور شدید صهیونیست‌ها گفت: آن‌ها تلفات و کشته‌های خود را پنهان می‌کنند این در حالی است که ما امنیت را از آن‌ها سلب کرده‌ایم. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد: پنجاه هزار نفر مهاجرت معکوس داشته‌اند و این مسئله نشان می‌دهد دوران خوشگذارانی صهیونیست‌ها به پایان رسیده و دروغگویی مقامات رژیم صهیونیستی برای ساکنان شهرک‌های اشغالی به اثبات رسیده است. 

**اسرائیل به لحاظ نظامی، سیاسی و اخلاقی رو به افول است 

وی با تاکید بر اینکه، اسرائیل به لحاظ نظامی، سیاسی و اخلاقی رو به افول است بیان کرد: ما در جنگ اخیر با تمام محاصره و بی‌مهری همسایگان توانسته‌ایم مقاومت کنیم و افتخار بیافرینیم. 

ثامراحمد با تاکید بر اینکه، مقاومت زنده است و همه خواهند دید که در برابر دشمن متجاوز پیروزی‌های جدیدی را کسب خواهد کرد ادامه داد: شهروندان اروپایی فهمیده‌اندکه اسراییلی‌ها شیطان صفت و کثیف هستند. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین، شهرکنشینان دیگر به رهبران خود اعتماد ندارند افزود: با توجه به بی‌مهری همسایگان انشاالله به پیروزی خواهیم رسید زیرا مقاومت نفس می‌کشد و سرپا است. 

** مقاومت باعث یکپارچگی فلسطینیان شد 

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه وحدت فلسطینیان چه تاثیری برروی قدرت مقاومت خواهد گذاشت گفت: صهیونیست‌ها تلاش بسیاری کردند تا رام‌الله و جنبش فتح را از مشارکت در دولت ملی منع کنند اما نتوانستند، مقاومت باعث یکپارچگی شد. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین اضافه کرد: دشمن ما در بازی‌های سیاسی و جنگ روانی نتوانست موفقیتی را کسب کنند، ما با وحدت و هم‌صدایی و همدلی توانسته‌ایم خود را نشان دهیم و در مذاکرات نیز به صهیونیست‌ها امتیاز ندادیم. 

ثامراحمد با اشاره به اینکه حکومت وحدت ملی قبل از جنگ اخیر تشکیل شده بود گفت: فلسطینی‌ها فلسطینی هستند و نمی‌توانند تابعیت دیگری بگیرند پس همه کسانی که درغزه، کرانه باختری و در سرزمین‌های اشغالی هستند فلسطینی به حساب می‌آیند. 

وی با اشاره به اینکه سطح آگاهی مردم بالا رفته است اضافه کرد: گروه مذاکره کننده فلسطینی در قاهره به خوبی خود را نشان داده‌اند. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه راهکار مقابله با رژیم صهیونیستی آیا در میز مذاکره هست یا میدان نبرد گفت: امروز زمان پیروزی‌های اسرائیل گذشته و مقاومت در برهه‌های مختلف صهیونیست‌ها را با شکست مواجه کرده است. 

** مقاومت تنها گزینه روی میز است 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین با تاکید بر اینکه تنها گزینه مقاومت می‌تواند حقوق ما را برگرداند و قدس شریف را آزاد کند، گفت: تنها مقاومت گزینه روی میز ما است. 

ثامراحمد خاطرنشان کرد: تلاش بسیاری از سوی صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها صورت گرفت تا این محور را مورد حمله قرار دهد، به همین دلیل تکفیری‌ها را ایجاد کردند. 

وی اختلافات قومی و مذهبی در کشورهای مختلف اسلامی را ممنوع و مردود خواند و اظهار داشت: برخی از حکام منطقه به دنبال تفرقه هستند و شکی نیست که آن‌ها توطئه‌گر هستند و ما این خیانت‌ها را فراموش نکرده و نخواهیم کرد. 

**مذاکرات هیچ بار مثبتی برای ما ندارد 

ثامراحمد با بیان اینکه مذاکرات هیچ بار مثبتی برای ما ندارد، گفت: همه متوجه این مساله شده‌اند و البته باید بیشتر بفهمند و تاکید می‌کنیم که آنچه می‌تواند کارساز باشد مقاومت و ادبیات مقاومت است. 

وی تضعیف و نابودی جریان مقاومت در منطقه را هدف استکبار جهانی دانست و گفت: آن‌ها می‌خواهند جریان مقاومت در منطقه را دچار مسائل فرسایشی کنند. 

این عضو ارشد جنبش جهاد اسلامی فلسطین مقاومت را تنها گزینه رهایی قدس شریف و ملت مظلوم فلسطین دانست و تاکید کرد: مقاومت زنده است و خواهد دید که در برابر دشمن متجاوز پیروزی‌های جدیدی را کسب خواهد کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها