أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۲۴۷۱۱۵
زمان انتشار: ۱۳:۰۸     ۱۰ شهريور ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، محمدباقر نوبخت روز دوشنبه در نشست خبری با ارایه گزارشی از این معاونت، گفت: مجموع منابع عمومی درآمد واگذاری دارایی سرمایه ای و مالی بالغ بر ۷۱ هزار و ۸۲۱ میلیارد تومان است که این میزان نسبت به سال گذشته ۱۵۲.۵ درصد یعنی معادل ۱.۵برابر افزایش نشان می دهد.

وی افزود: این میزان رشد درآمد با وجود شرایط تحریم صورت گرفته که نشان می دهد تحریم های بدخواهان تاثیری در روند اداره کشور نداشته است، ضمن اینکه این میزان درآمد خارج از عدد ۴.۲ میلیارد دلار از منابع مالی توقیف شده کشور می باشد که پرداخت شده و وارد بودجه نشده است.

به گفته نوبخت، سال گذشته که دولت کار خود را آغاز کرد، باوجود آنکه بودجه سال ۹۲ واقع بینانه نبود، برای جلوگیری از کسری بودجه و تورم اصلاحاتی را انجام داد.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری تصریح کرد: آمار اعلامی وصولی خزانه که در اسفند سال ۹۲ اعلام شد، نشانگر آن است که اصلاحات صورت گرفته در بودجه عملیاتی شده است.

وی گفت: براساس ضرورت و رعایت انضباط مالی بودجه سال ۹۳ نیز به صورت لایحه در زمان مقرر تقدیم مجلس شد و مجلس نیز به موقع آن را به دولت ارجاع داد و آیین نامه های اجرایی آن هم در سال ۹۲ به انجام رسید که برای نخستین بار بودجه در زمان تعیین شده قانونی به مرحله اجرا گذاشته شد.

سخنگوی دولت درباره وصولی درآمد نفتی در سال‌جاری اعلام کرد: از مجموع درآمدهای نفتی حدود ۹۲ تا ۹۳ درصد به خزانه واریز شده است، ضمن اینکه خیلی‌ها آمادگی دارند که در همین فضا نفت ایران را خریداری کنند و در این زمینه راهکارهایی را داریم که اجازه بدهید آن را اعلام نکنیم.

نوبخت با اعلام اینکه تا یک ماه آینده سازمان برنامه و بودجه احیا می‌شود، گفت: در این مورد سناریوهای مختلفی مطرح است که در حال دریافت و بررسی نظر کارشناسان هستیم. در حال حاضر سازمان با مشکلی روبه‌رو نیست و با ایجاد ۲ معاونت در ریاست جمهوری کارهای لازم انجام می‌شود، بنابراین اینکه برخی می‌گویند دولت موضوع احیای سازمان مدیریت را فراموش کرده درست نیست.

وی خاطرنشان کرد: برای هویت‌بخشی به سازمان مدیریت سناریوهای متفاوتی مطرح است از جمله اینکه به صورت سازمان مدیریت احیا شود و یا سازمان برنامه و بودجه و یا اینکه به عنوان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ادامه فعالیت دهد و یا وضع دیگری داشته باشد که تا یک ماه آینده برای انتخاب یکی از این حالت‌ها به جمع‌بندی خواهیم رسید.

نوبخت اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی موهبتی مناسب بود که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد و همان تاکتیک مناسبی بود که می تواند کشور را به جایگاه واقعی در توسعه علم و فناوری برساند. به همین منظور از دستگاه های اجرایی خواسته شد تا دیدگاه‌ها و برنامه های خود را اعلام نمایند و این سیاست‌ها برای اجرا در سال‌های ۹۳ و۹۴ مبنا خواهد بود؛ بنابراین سیاست‌های ابلاغی و عملکرد نشان می دهد که در شرایط تحریمی قادر هستیم با تغییر سیاست‌ها کشور را به پیش ببریم.

معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهوری با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، گفت: این برنامه باید تا پایان سال تصویب شود تا مرجع بودجه ریزی سال ۹۴ و ۹۵ باشد. پیش نویس سیاست‌های کلی در این برنامه تقدیم دفتر رهبر معظم انقلاب شده است.

به گفته سخنگوی دولت، با صراحت می گویم برنامه ششم در دو سناریو در حال تدوین است که در هیچ کدام از دو مسیر رویاپردازی نشده و اصل را بر ادامه وضع موجود و استفاده از ظرفیت‌های موجود گذاشته ایم.

وی همچنین از تدوین برنامه اضطراری برای مباحث مربوط به تحریم در دولت خبر داد و اظهارداشت: می‌توانیم همچنان روند کاهنده تورم را برای سال آینده داشته باشیم.

نوبخت در ادامه گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران، پیش بینی می‌‌شود رشد اقتصادی در نیمه نخست امسال به بیش از یک درصد و تا پایان سال به دو درصد برسد.

سخنگوی دولت درباره برخی اخبار مبنی بر صدور مجوز برداشت ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام ازدواج تاکید کرد: دولت موافق برداشت از صندوق توسعه ملی نیست و بهتر است ۵۰۰ میلیون دلار را صرف پروژه‌های عمرانی کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه ۲۹۰۶ طرح نیمه‌تمام در دولت قبل وجود داشت که البته هر طرح برای خودش شامل ۴ یا ۵ پروژه است، گفت: اجرای این طرح‌ها ۴۰۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی نیاز دارد، البته بسیاری از طرح‌ها در حال حاضر دارای توجیه اقتصادی نیستند که در مورد اجرای این طرح‌ها بازنگری خواهد شد.

نوبخت با بیان اینکه در خصوص اعتبارات تملک دارایی سرمایه ای یا طرح‌های عمرانی نسبت به دوره مشابه ۳۷۸ درصد رشد داشته ایم، یعنی ۳.۷ برابر بیش از آنچه سال گذشته افزایش طرح‌های عمرانی بوده پرداخت شده است. گفت: اگر به همین روال به پیش برویم تمام اعتبارات عمرانی تا پایان سال ۱۰۰ درصد تخصیص خواهد یافت و همه طرح هایی که قابلیت اتمام در سال ۹۳ را داشته باشند، عملیاتی خواهند شد.

وی افزود: در حال حاضر ۲۴۶ طرح در مرحله اتمام قراردارد که اعتبارات آنها ۱۰۰ درصد تخصیص داده شده است.

سخنگوی دولت اظهارداشت: در زمینه اعتبارات تبصره ۲۲ مربوط به برقراری توازن میان مناطق مختلف نیز ۱۰۰ درصد اعتبارات تخصیص خواهد یافت و احکام مربوط به اعتبارات طرح‌های سفرهای رهبر معظم انقلاب و رییس جمهوری نیز صادر و اجرایی خواهد شد، ضمن اینکه ۱۰۰ درصد اعتبارات مربوط به واحدهای آموزشی که قصد بازسازی داشته اند تا مرداد ماه پرداخت شده و تعدادی طرح در مناطق سردسیر نیز در دست اجرا است که ۷۰ درصد اعتبارات آنان تاکنون پرداخت شده است.

نوبخت گفت: ضمن تشکر و تقدیر از توجه رهبر معظم انقلاب به موضوع مهار آب‌های مرزی که حداقل دو میلیارد دلار یا بالغ بر ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برای این موضوع تخصیص دادند، نسبت به اجرای این اعتبارات اقدام خواهد شد.

وی درباره میزان هزینه های جاری تخصیص یافته در پنج ماهه اول امسال اظهارداشت: در این مدت ۵۶ هزار میلیارد تومان بابت هزینه های جاری تخصیص یافته است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۰ درصد افزایش نشان می دهد.

به گفته نوبخت، بودجه سال جاری از نظر ما نیازی به اصلاح ندارد؛ مگر در جهت تکمیل لایحه خروج از رکود که ممکن است برخی اعداد بودجه اصلاح شود.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا ستاد هماهنگی امور اقتصادی دولت نهاد موازی با معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهوری است؟ گفت: به هیچ وجه این طور نیست و این ستاد با هیچ دستگاهی موازی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها