کد خبر: ۲۴۹۶۰۴
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۱۹ شهريور ۱۳۹۳
آتش سوزی یک ساختمان بزرگ تجاری اداری در حال ساخت در منطقه سعادت آباد تهران با عملیات همه جانبه آتش‌نشانان 7 ایستگاه كاملا مهار و خاموش شد.
آتش سوزی در بالاترین طبقه این مجتمع تجاری که در آن مصالح ساختمانی قابل اشتعال مانند قیر، یونولیت و... درحجم زیاد وجود داشت رخ داد و به کلی آتش گرفت.

ستاد فرماندهی آتش‌نشانی ساعت 18:33 دقیقه عصر دیروز با دریافت خبر وقوع این حادثه بلافاصله آتش‌نشانان ایستگاه های 25، 58، 43، 49، 10، 84 و 55 را به محل حادثه در شهرک قدس(سعادت آباد)، بلوار فرحزادی، خیابان سیمای ایران اعزام كرد.

مهدی داوری معاون عملیات سازمان آتش نشانی تهران که در محل حادثه حضور داشت در این باره اظهارداشت: با اعلام ستاد فرماندهی آتش نشانی سریعا نیروهای هفت ایستگاه از جمله یک گروه نجات و نیز چهار خودروی بالابر و نردبان، چهار تانکر و دو خاور حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه روانه شدند.

وی افزود: با رسیدن اولین نیروی آتش نشانی به محل حادثه، آنان با شعله های سرکش و دود فراوانی مواجه شدند که از پنجره های طبقات بالایی این ساختمان بلند که درمراحل پایانی ساخت آن بود، خارج می شد.

داوری با اعلام این که بیش از یک صد آتش نشان با استفاده از 30 دستگاه انواع خودروی آتش نشانی در عملیات مهار این آتش سوزی گسترده شرکت کردند، تصریح کرد: با رسیدن نیروهای کمکی، بلافاصله آنها به چند دسته تقسیم شده و از چند جهت به مقابله با شعله آتش پرداختند.

معاون عملیات آتش نشانی در ادامه افزود: یک گروه از آتش نشانان با استفاده از بالابر از بیرون ساختمان و آتش نشانان دیگرهم با بکارگیری چند رشته لوله آبدهی با ورود به ساختمان عملیات خاموش کردن آتش را آغاز کردند وتوانستند در ساعت اولیه، شعله های آتش را که درحال سرایت به ساختمان های مجاور بود مهار و خاموش کنند.

وی به اطفای سریع آتش و تخلیه کامل دود از طبقات دراین حادثه اشاره کرد، ابراز داشت: البته عملیات لکه گیری این آتش سوزی برای جلوگیری از شعله ور شدن دوباره آن توسط گروهی از آتش نشانان تاساعت 6:29 دقیقه بامداد امروز هم چنان ادامه داشت.

این مدیر آتش نشانی با اعلام این که خوشبختانه در جریان این حادثه به هیچ کس آسیب نرسید.در مورد علت این آتش سوزی گفت: هنوز علت آن روشن نشده و کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی آن هستند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها