کد خبر: ۲۵۲۹۸
زمان انتشار: ۰۰:۴۷     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
بهروز اثباتی، دبیر دومین کنگره شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی در مراسم اختتامیه این کنگره گفت: بیدار کردن 50 شاعر و رساندن آنها به آئین پایانی در ساعات اولیه روز جمعه از بردن یک لشکر به خط مقدم جبهه به مراتب سخت‌تر است!

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به بوشهر، مراسم پایانی دومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، پیش از ظهر امروز برگزار شد و این کنگره رسماً در سواحل خلیج همیشه فارس به کار خود پایان داد.

این کنگره در طول برگزاری خود با حاشیه‌هایی همراه بود که برجسته‌ترین آن، خستگی مفرط دبیر کنگره بود. بهروز اثباتی در حالی امروز پشت تریبون رفت و سخنان کوتاهی ایراد کرد که بی‌خوابی و خستگی در چهره او آشکار بود. اثباتی در این سخنان خود از مهمانان خواست که به جای او کمی استراحت کنند؛ چون او فرصت ندارد بخوابد!

دبیر کنگره ـ که خود از سرداران دفاع مقدس است ـ همچنین در انتقادی ظریف از دیر رسیدن کاروان شاعران به محل برگزاری مراسم اختتامیه اظهار داشت: مطمئناً بردن یک لشکر نیرو به خط مقدم از بیدار کردن 50 تا شاعر به مراتب آسان‌تر است!

مهمانان خارجی کنگره این فرصت را یافتند تا از نیروگاه اتمی بوشهر دیدن کنند، اما این برنامه برای مهمانان داخلی و خبرنگاران تدارک دیده نشده بود.

استاندار بوشهر در سخنان امروز خود، هم نام قیصر امین‌پور را اشتباه گفت و هم شعر این شاعر بزرگ و فقید انقلاب را اشتباه خواند که با تذکر کتبی یکی از حاضران، او نام قیصر را اصلاح کرد.

در زمان شعرخوانی شاعران ایرانی، مهمانان خارجی با صرف چای و خوردن میوه در فضای همجوار با محل برگزاری مراسم شعرخوانی، از حضور در این برنامه استقبال سردی به عمل می‌آوردند. در عین حال، شاعران میهن‌مان با حضور مداوم در مراسم شعرخوانی مهمانان خارجی از آنان به گرمی استقبال می‌کردند. این در حالی است که شاعران خارجی با استفاده از گوشی‌های پیش‌بینی شده و ایرانی‌ها با استفاده از ترجمه‌هایی نه چندان عالمانه و شاعرانه، سروده مهمانان غیرایرانی را از طریق پاور پوینت دنبال می‌کردند.

در حالی که سفر به خارک برای مهمانان پیش‌بینی شده بود، اما به دلیل توفانی شدن دریا، این امکان فراهم نشد و مهمانان کنگره به جای عزیمت به خارک به بندر تجاری گناوه سفر کردند و در آنجا نیز شب شعری برگزار کردند.

دست‌اندرکاران و مهمانان عرب‌زبان بومی‌ هنگامی که شاعران عرب شعر می‌خواندند، با صدای بلند احسنت می‌گفتند.

درست در روز برگزاری اختتامیه دومین کنگره شعر مقاومت بین‌الملل اسلامی، اینترنت سالن قطع شد و خبرنگاران مجبور شدند خبرهایشان را با استفاده از تلفن مخابره کنند.

با وجود آنکه بلیت برگشت به تهران برای ساعت 18 تهیه شده است، اما قرار است خبرنگاران و مهمانان از ساعت 16 و 30 دقیقه محل اقامت خود را ترک کنند. این در حالی است خبرنگاران حاضر در کنگره که تا ساعت 14 برای صرف ناهار به رستوران هتل دعوت نشده‌ بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها