کد خبر: ۲۵۸۶۹۱
زمان انتشار: ۲۲:۲۹     ۱۵ مهر ۱۳۹۳
سلطنت طلبان با داعش هم پیمان شد:
براساس اخبار رسیده ، ربع پهلوی که ریاست گروه کوچکی از سلطنت طلبان را در دست دارد ، در تلاش است با کمک مجمع مقاومت کوبا با مخالفان مسلح سوری تفاهم نامه دو جانبه امضا نماید . ربع پهلوی طی روزهای اخیر توانسته است به واسطه آقای هراشیو گراسیا (رئیس مجمع مقاومت کوبا) با مخالفان تکفیری سوری تماس برقرار نماید. اما مخالفان مسلح سوری از بستن تفاهم نامه با ربع پهلوی بدلیل نداشتن تاثیر گذاری لازم در ایران و محدود بودن اقدامات آنان ، سرباز زده اند .
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598 ، سلطنت طلبان به ریاست ربع پهلوی در پایان شهریور ماه پس از رایزنی های بسیار توانستند با مجمع مقاومت کوبا که گروهی متشکل از مخالفان دولت کوبا هستند توافق نامه همکاری امضا نمایند.



از چپ به راست : خانم سیلویا ایریوندو 
Sylvia Iriondo عضو ارشد مجمع مقاومت کوبا ، رضا پهلوی رئیس شورای ملی ، هراشیو گراسیا (Horacio Garcia) رئیس مجمع مقاومت کوبا

در این تفاهم نامه که به امضاء رضا پهلوی رئیس شورای ملی و هراشیو گراسیا رئیس مجمع مقاومت کوبا رسیده است ، دوطرف متعهد می شوند که برای شناسایی تمامی زمینه های فعالیت مشترک تلاش کنند، تا بدینوسیله به زعم خود بتوانند به صورت مشترک از تلاش های آزادی خواهانه در ایران و کوبا، حمایت کنند.




متن تفاهم نامه رضا پهلوی با مجمع مقاومت کوبا

براساس گزارش برخی از خبرگزاری های اسپانیایی زبان، مجمع مقاومت کوبا گروهی از مخالفان دولت کوبا هستند که مستقیما از سوی "سی آی ایCIA" پشتیبانی می شوند و ارتباط مناسبی با روسای جمهور آمریکا دارند .



جلسه رئیس جمهور آمریکا جرج بوش با مخالفان دولت کوبا در اکتبر 2008 در کاخ سفید
با حضور خانمSylvia Iriondo سیلویا ایریوندو    (عضو ارشد مجمع مقاومت کوبا ، عامل سی آی ای ، که پدر وی نیز یکی از مزدوران سی آی ای بود و در ماجرای خلیج خوک ها کشته شد)


توافق نامه همکاری سلطنت طلبان با مجمع مقاومت کوبا  از آن جهت دارای اهمیت است که مخالفان کوبا توانستند با وساطت فرماندار کنونی ایالت فلوریدا آقای "ریک اسکات"  در سال 2011 با گروهی از مخالفان تکفیری و مسلح دولت سوریه پیمان همکاری ببندند . نکته جالب توجه این است که این گروه مسلح به سرکردگی آقای معاذ مصطفی (Mouaz Moustafa) در جریان سفر آقای جان مک کین سناتور آمریکا به سوریه به گروه داعش پیوست .


بازدید آقای معاذ مصطفی (Mouaz Moustafa) سرکرده یکی از گروه های مسلح مخالف دولت سوریه، از یادمان مخالفان دولت کوبا در میامی آمریکا
با حضور هراشیو گراسیا
(Horacio Garcia) رئیس مجمع مقاومت کوبا و برخی از اعضای ارشد این مجمع


براساس اخبار رسیده ، رضا پهلوی و سلطنت طلبان ، در تلاش اند با کمک مجمع مقاومت کوبا با مخالفان مسلح سوری تفاهم نامه دو جانبه امضا نمایند. وی طی روزهای اخیر توانسته است به واسطه آقای هراشیو گراسیا (رئیس مجمع مقاومت کوبا) با مخالفان تکفیری سوری تماس برقرار نماید. اما مخالفان مسلح سوری از بستن تفاهم نامه با رضا پهلوی بدلیل نداشتن تاثیر گذاری لازم در ایران و محدود بودن اقدامات آنان ، سرباز زده اند .



از چپ به راست : ابوبکر بغدادی سرکرده داعش ، جان مک کین سناتور آمریکا ، معاذ مصطفی (Mouaz Moustafa)

ربع پهلوی بدلیل عدم مقبولیت در بین دیگر گروه های معاند جمهوری اسلامی  ، در نظر دارد با بستن تفاهم نامه های همکاری با مخالفان سوربه و ونزوئلا خود را به یک چهره شاخص و بین المللی در مخالفت با جمهوری اسلامی ایران تبدیل نماید و به همین واسطه از  کمک ها و حمایت های دولت های غربی بهره مند شود.

لازم بذکر است شورای ملی ایرانیان در ابتدا توسط رضا پهلوی و با ادعاهای پرطمطراقی چون دموکراسی و انتخابات آزاد تشکیل شد و از برخی گروه های معاند نظام نیز برای شرکت در این شورا دعوت به عمل آمد اما به دلیل رفتارهای دیکتاتور مابانه ربع پهلوی پس از مدتی کوتاه همگی جز گروه اندکی از سلطنت طلبان از این شورا خارج شدند .

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها