کد خبر: ۲۵۹۷۲۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۴     ۱۹ مهر ۱۳۹۳
مشکلات همدان در گفتگوی پایگاه۵۹۸ با نماینده استان؛
ما مجوز راه اندازی منطقه ی آزاد ویژه خشکبار را نیز داریم اما دولت اقدام موثری برای فعال نمودن آن انجام نداده/ امروز رابطه جانشین ضابطه شده و پارتی بازی و رانت در ادارات و استخدام ها فراوان است. اینکه به جای استخدام نیروهای متخصص و متعهد، افرادی به کار گماشته می شوند که به وسیله ی آشنایان و دوستانشان سرکار می آیند از مشکلات جدی اشتغال در همدان است.

دکتر احمد آریایی نژاد نماینده مردم استان همدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با سرویس اقتصادی پایگاه 598 در مورد مشکلات عدیده این استان گفت: خشکسالی و کمبود آب در استان یکی از مشکلات جدی است که حدود یک چهارم روستاها را در بر گرفته و موجب فلج شدن کار کشاورزی در این استان شده است. پیامد آن نیز مهاجرت مردم و کشاورزان از روستاها به مرکز استان است که هم کشاورزی استان را با بحران مواجه کرده و هم مشکلات شهری را افزایش داده است.

وی در ادامه با اشاره به قابلیت های منحصر به فرد کشاورزی در همدان گفت: کشاورزی در حالی افول کرده که خاک حاصلخیز، هوای کوهستانی و نیروی با تجربه و متخصص از مزایای ویژه همدان در بحث کشاورزی است. استان ما در زمینه تولید محصولات کشاورزی علی الخصوص انگور و کشمش شهرت دارد. اگر فقط به همین یک قلم محصول و بعد صنایع بسته بندی و صادرات آن توجه کنیم، نیمی از مشکلات اشتغال استان حل میشود.

ایشان در تایید موقعیت ویژه همدان در تولید خوشکبار و صادرات آن افزود: ما مجوز راه اندازی منطقه ی آزاد ویژه خشکبار را نیز داریم اما دولت اقدام موثری برای فعال نمودن آن انجام نداده و موجب شده تا استان در این زمینه رشد کافی نداشته باشد.

احمد آریایی درباره وضیعت اشتغال این استان نیز ابراز نگرانی کرده و گفت: استان همدان مشکلات زیادی در زمینه ی اشتغال دارد که از جمله ی آن ها می توان به عدم شفافیت در به کارگیری نیروها اشاره کرد. امروز رابطه جانشین ضابطه شده و پارتی بازی و رانت در ادارات و استخدام ها فراوان است. اینکه به جای استخدام نیروهای متخصص و متعهد، افرادی به کار گماشته می شوند که به وسیله ی آشنایان و دوستانشان سرکار می آیند از مشکلات جدی اشتغال در همدان است.

دکتر آریایی نژاد در ادامه با اشاره به قابلیت های این استان در زمینه های صنعتی و کم کاری دولت در فعال نمودن این ظرفیت ها افزود: در استان همدان معادن سیلیس وجود دارد که اگر به آن توجه شود می تواند موجب پیشرفت صنعت ساخت چینی و کریستال باشد، سود اقتصادی و اشتغالزایی این صنعت بسیار قابل توجه است به ویژه آنکه ما مزیت صادراتی برای صدور کالاهایمان به عراق، ترکیه و کشورهای غربی داریم اما متأسفانه این ظرفیت ها توسط دولت نادیده گرفته شده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی همچنین در مورد صنعت مبل و منبت در این استان توضیح داد و آن را از فنون و صنایع با سابقه در استان دانست و افزود: صنایع دستی مختلفی در منطقه ما وجود دارد اما آن چیزی که میتواند ارز آوری هنگفتی برای استان داشته باشد بحث چوب و منبت است که همدانی ها در آن صاحب سبکند.

دکتر آریایی نژاد در ادامه گفتگو از وضع نابه هنجار بهداشت و درمان در استان گلایه نمود و گفت: وضع بهداشت و درمان در این استان بسیار اسفناک است و تعداد درمانگاه ها و بیمارستان ها نمی تواند پاسخگوی نیاز مردم باشد. این در حالی است که یکی از شعارهای دولت جدید توجه به مسائل پزشکی و بهداشتی است اما اقدامات قابل توجهی از سوی دولت در این راستا دیده نشده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۳
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۲:۲۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
تازه اين اول كارشان است. زيرا با اين ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
واقعا استان محروم و مظلومیه علیرغم موقعیت و استعداداش جوونا همه بیکار و معتاد شدن هیچ نمایند هایم کاری نمیکنه براش
پاسخ
عباس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۴۲ - ۱۹ مهر ۱۳۹۳
۰
۰
دکتر آریایی نزاد نماینده مردم ملایر هستند
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها