کد خبر: ۲۷۰۰۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۲۸ آبان ۱۳۹۰
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان در اصفهان با معرفی 30 اثر و هنرمند برگزیده به کارخود پایان داد.
به گزارش سرويس نقد رسانه 598 به نقل از واحد مرکزی خبر، با رای هیات داوران این جشنواره در بخش پویانمایی ، سه دیپلم افتخار به سارا نامجو برای فیلم لالایی خوابهای پارچه ای ، حسین مرادی زاده برای فیلم طنزهای طلایی و مریم خلیل زاده برای فیلم زنی زیر یخ ها آواز می خواند اعطا شد. 
 
در این بخش پروانه زرین ویژه هیات داوران به علی رییسی و ریحانه کاوش برای فیلم مهمان ماه اختصاص یافت. 
پروانه زرین بهترین کارگردانی در بخش پویا نمایی نیز به علی حسین خانی و مرتضی احمدوند  برای فیلم این هم پول ماهی اعطا شد. 
 
هیات داوران جشنواره در بخش ویدیو ایرانی پروانه زرین بهترین ویدیو کوتاه و نیمه بلند را به صدای باران ساخته جلال ساعدپناه ، پروانه زرین بهترین ویدیوی بلند به فیلم توریست ، پروانه زرین بهترین کارگردانی به احسان عبدی پور برای فیلم توریست ، پروانه زرین بهترین فیلمنامه به علیرضا زرین فر برای فیلم کلاس سوم ب و دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه را به احسان عبدی پور برای فیلم توریست اعطا کرد. 
 
همچنین در بخش ویدیو ، پروانه زرین بهترین بازیگر پسر به سید محمد حسینی بازیگر فیلم توریست و دیپلم افتخار بهترین بازیگر پسر به محمد صالح پورشیخ علی برای فیلم توریست و علی قاسمی بازیگر فیلم خشت بهشت اختصاص یافت. 
 
پروانه زرین بهترین بازیگر دختر در بخش ویدیو نیز به نیکی نصریان فر برای فیلم یکی بود یکی نبود تعلق گرفت. 
در بخش بین الملل نیز 23 داور از 10 کشور دنیا به بررسی فیلمهای شرکت کننده پرداختند و سه فیلم را بعنوان برگزیده ها اعلام کردند. 
 
در این بخش پروانه زرین بهترین پویا نمایی بلند به فیلم مرغی در جنگل از کره جنوبی ، پروانه زرین بهترین پویا نمایی کوتاه به اژدهای بی آزار از فرانسه و پروانه زرین جایزه ویژه هیات داوران به صداهای کوچک از کلمبیا تقدیم شد. 
 
جایزه هیات داوران سیفژ ( سازمان جهانی فیلم کودک ) نیز به فیلم رویا پرداز به کارگردانی ریری رضا از اندونزی تعلق گرفت. 
 
در بخش بین الملل بیست و پنجمین جشنواره فیلم های کودکان و نوجوانان ، جایزه ویژه کودک و مقاومت با نام محمد الدوره به فیلم راه نجات اهدا شد. 
 
پروانه زرین 35 داور کودک و نوجوان بخش مسابقه سینمای ایران نیز به فیلم پاریس تا پاریس ساخته محمد حسین لطیفی اختصاص یافت. 
 
همچنین جایزه شهید نوجوان بهنام محمدی به فیلم صدای پای من به کارگردانی مهرداد خوشبخت تعلق گرفت. 
در بخش مسابقه سینمای ایران ، فیلم سلام بر فرشتگان ساخته فرزاد اژدری مفرد به عنوان بهترین فیلم جشنواره کودک معرفی شد و پروانه زرین را به خود اختصاص داد. 
 
همچنین در بخش دستاوردهای فنی و هنری سینمای ایران ، فیلم بالابان موفق به کسب دیپلم افتخار ، سلام بر فرشتگان موفق به کسب پروانه زرین و یک فراری از بگبو موفق به کسب دیپلم افتخار برای جلوه های ویژه شد. 
بهترین بازیگران نوجوان دختر در بخش سینمای ایران نیز ترلان پروانه و معصومه شکوری و بهترین بازیگران کودک دختر یاسمین نوروزی و کیمیا حسینی معرفی شدند. 
 
در بخش سینمای ایران ، پیام اریس ، فه هال اسماعیل و شاهین حیدری به عنوان بهترین بازیگران کودک پسر و علی شادمان به عنوان بهترین بازیگر پسر نوجوان برگزیده شدند. 
 
در بخش سینمای ایران ، فیلم سلام بر فرشتگان ، پروانه زرین بهترین فیلمنامه و پروانه زرین بهترین فیلم را کسب کرد. 
 
همچنین علی شاه‏حاتمی و حمید شاه حاتمی برای فیلم رویای سینما ، پروانه زرین بهترین کارگردانی و علیرضا سعادت نیا برای فیلم مصائب چارلی دیپلم افتخار بهترین کارگردانی را به خود اختصاص دادند. 
 
جایزه ویژه هیات داوران در بخش مسابقه سینمای ایران نیز به محمدعلی طالبی و ابراهیم فروزش اعطا شد. 
فیلم آهوی پیشونی سفید ساخته سید جواد هاشمی نیز به عنوان بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جشنواره فیلم کودک انتخاب شد و فیلم های بهشت اینجاست و شیر تو شیر رده های بعدی جدول برگزیده تماشاگران را به خود اختصاص دادند. 
 
بیست و پنجمین جشنواره بین المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان در اصفهان از 23 آبان آغاز شد و به مدت 5 روز ادامه داشت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها