کد خبر: ۲۷۳۹۳
زمان انتشار: ۱۳:۰۹     ۳۰ آبان ۱۳۹۰

مسئول عملیات دریایی پروژه طرح ملی شنای طول خلیج فارس روز شنبه در گفت و گو اختصاصی  با خبرنگار بولتن نیوز، افزود : محمد كبادي شناگر ايراني قصد دارد مسافت يكهزار و 280 كيلومتري خليج فارس را براي اولين بار در جهان و با شعار خليج هميشگي فارس شنا كند و در صورت مساعد بودن شرايط جوي ، او اين طرح را بعد از حدود 100 روز شنا به پايان خواهد برد.
مهدی گیویانی طرح شناي خليج فارس را يك طرح ملي و با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگي نسبت به كمرنگ و محو شدن نام هميشگي خليج فارس و تغيير آن با نام جعلي خليج عربي در نقشه هاي جغرافيايي ، مكاتبات ادبيات سياسي و اذهان عموم مردم دانست و اظهار داشت: طرح شناگر خليج فارس از جمله طولاني ترين مسافت و ركوردهايي است كه در تاريخ رشته ورزشي شناي آب هاي آزاد در جهان و براي اولين بار از سوي يك شناگر ايراني مسلمان و در حوزه خليج فارس به مرحله اجرا در آمده و قابليت ثبت در كتاب ركوردهاي جهاني گينس را نیز خواهد داشت .

وی همچنین از مسافتی که قرار است توسط این شناگر طی شود ، گفت : این مسافت از جزیره هرمز آغاز شده و در بندر امام خمینی به پايان مي رسد . مسير انتخابي حدود یک هزار و 280 کیلومتر است و از نوار ساحلي 3 استان هرمزگان، بوشهر و خوزستان مي گذرد و هيچ گونه ارتباطي با آب هاي بين المللي و سكوهاي نفتي پیدا نخواهد کرد .
گیویانی  افزود : كبادي قرار است تمام مسير از پيش تعيين شده را به طور انفرادي شنا كند و با توجه به كارشناسي صورت گرفته و نيازسنجي علمي يك تيم 30 نفره تخصصي و عملياتي شامل پزشكان ، متخصصان علوم تغذيه ، بدنسازي ، روانشناسان ورزشي ، تكنيسين هاي فني و غواصان از ابتدا تا پايان شناگر را پشتيباني خواهند کرد .

مسئول عملیات دریایی پروژه طرح ملی شنای طول خلیج فارس درخصوص نوع تمرینات این شناگر گفت : محمد كبادی روزانه مسافتی حدود 10 تا 15كیلومتر را شنا می كند و در برخی از روزها نیز برای جلوگیری از اسپاسم عضلات ، ورزش های خاص دیگری غیر از شناكردن مانند تمرینهای هوازی را در دستور كار خود دارد و هم اكنون این تمرینات به روزی دو نوبت صبح و بعدازظهر و در هر نوبت پنج ساعت ، در آبهای جزیره كیش افزایش یافته است و در صورتی که در روز وضع دریا نامساعد باشد ، تمهیداتی اندیشیده شده تا این شناگر بتواند در شب نیز به تمرینات خود ادامه دهد .

وی همچنین اعلام کرد که در صورت مساعد بودن شرايط جوي و دريايي این شناگر به طور ميانگين روزانه 10 کیلومتر را شنا خواهد کرد .
مهدی گیویانی یکی از نكات مهم اين طرح را ساخت مجموعه مستند يا فيلم شناي طول خليج فارس عنوان کرد و افزود : این اثر به عنوان اثري ماندگار و تاريخي در عرصه ورزش و معرفي كردن بيش از پيش تمدن كهن خليج فارس ، صلح و نوعدوستي و سابقه استعمارستيزي ايرانيان و همچنين توانمندي و وفاق ملي ايران در تمامي عرصه ها ساخته خواهد شد .
وی با بیان اینکه کبادی تمامی پیشنهادهایی را که از طرف کشورهای عربی و خارجی شده بود را رد نموده ، گفت : طرح شناگر خليج فارس در مقايسه با هزينه هاي ميليون دلاري كشورهاي غربي و عربي در خصوص تبليغ نام جعلي خليج عربي از نظر مالي و برد بالاي تبليغاتي در عرصه بين المللي به دليل آميختگي با يك ركورد ورزشي در سطح جهاني به عنوان يك شاهكار و برند بي نظير تبليغاتي با نام خليج فارس و با كمترين هزينه در نوع خود در عرصه جهاني به شمار مي رود .

محمد کبادی، ناجی غریق با بیش از 17 سال سابقه و مربی بین المللی شنا، و عضو جمعيت هلال احمر كشور است . او بسیاری از دقايق زندگي خود را به كمك و نجات هموطنان خود در گوشه‌ گوشه‌ اين كشور پرداخته و هميشه دغدغه زندگي همنوعان خويش را داشته است . او اينبار تصميم بزرگي گرفته است . او اراده كرده سهم خود را براي پاسداشت نام خليج هميشه فارس ادا كند .





اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها