کد خبر: ۲۷۵۱۹۶
زمان انتشار: ۰۸:۵۸     ۱۱ آذر ۱۳۹۳
وقتی پلیس شلیک کرد، دست های مایکل بالا بود
در حالی که دادگاه به این پرونده پایان داده و ویلسون را تبرئه کرده است، سوالات و ابهامات، در مورد شواهد و نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری همچنان ادامه دارد. وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و .. در این مورد جزییات بیشتری را در خصوص تفاوت شهادت ویلسون و دوریان جانسون، یکی از دوستان مایکل براون که در زمان حادثه همرا او بوده، ارائه داده است.

به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، تبرئه پلیس سفید پوستی که یک نوجوان سیاه پوست را به صورت مشکوکی به قتل رسانده بود بیش از 120 کشور آمریکا را درگیر تنش های کم سابقه ای کرد. دفتر دادستان سنت لوییس مجموعه ای ایی از اسناد و شواهد که توسط هییت منصفه بررسی شده و طی آن حکم صادر شده است را منتشر ساخته است. گزارش های متعدد ارایه شده، حاکی از اختلاف شواهد بین ویلسون و شاهد ماجرا در روزی است که ویلسون، براون 18 ساله را به ضرب گلوله کشته است. در حالی که دادگاه به این پرونده پایان داده و ویلسون را تبرئه کرده است، سوالات و ابهامات، در مورد شواهد و نتیجه تحقیقات وزارت دادگستری همچنان ادامه دارد. وال استریت ژورنال، واشنگتن پست و .. در این مورد جزییات بیشتری را در خصوص تفاوت شهادت ویلسون و دوریان جانسون، یکی از دوستان مایکل براون که در زمان حادثه همرا او بوده، ارائه داده است.

در اینجا 5 اختلاف کلیدی وجود دارد:

1 - در طول برخورد اولیه ویلسون با براون و دوریان جانسون چه اتفاقی افتاده است؟
 دادستان، روبرت مک کلوچ: ویلسون؛ براون و دوریان جانسون را در خیابان می بیند و به آنها به آهستگی، می گوید که در پیاده رو راه بروید و در همین حین، کلماتی بین آنها رد و بدل می شود.
ویلسون: ویلسون؛ براون و دوریان را در حالیک ه در وسط جاده راه می روند را می بیند و به آن دو می گوید در پیاده رو راه بروید. او در دست ویلسون سیگارهایی می بیند و به یاد گزارش های سرقت می افتد.
دوریان جانسون: او خیلی خشن به ما گفت :" برید توی پیاده رو".

2- چگونه وضعیت  تشدید شد؟

مک کلوچ: ویلسون ماشین خود را در جهت عکس ترافیک و راه براون و جانسون قرار داده بود. ویلسون و براون وارد مشاجره شدند در حالی که هنوز ویلسون در داخل ماشینش بود و براون در کنار پنجره ماشین ایستاده بود.

ویلسون: پس از آنکه به آن دو گفتم در پیاده رو راه بروید شنیدم که مایکل گفت: تو دیگر چه می گویی! او می گوید که ماشینم را برگرداندم و به براون گفتم که نزدیک ماشین بیاید و خود در حال پیاده شدن از ماشین بوده است که مایکل براون به در ماشین کوفته و به او می گوید : "تو کثافت می خواهی چه کاری بکنی."

جانسون: نه من و نه براون کلمه ایی به ویلسون نگفتیم ولی او به طرز غیر منتظره ایی ماشین خود را معکوس کرد و ضربه ایی به براون وارد کرد و از پشت گردن براون لباسش را می کشید و او را وارد ماشین کرد.

3 - دقیقا در طول کشمکش ویلسون و براون چه اتفاقی افتاده است؟
مک کلوچ: اظهارات شاهد ناسازگار است. براون هرگز وارد ماشین نشده است. برخی می گویند که براون به ویلسون مشت زده است برخی می گویند که آنها در نبرد خیلی سنگینی بودند و در طول این این کشمکش 2 تیر شلیک شده است.

ویلسون:  بعد از اینکه براون به درب کوفت ویلسون به او می گوید: به عقب برگرد و ویلسون؛ با فشار در سعی می کند او را به عقب بازگرداند. براون بار دیگر داد می زند و وارد ماشین من می شود. ویلسون دستش را روی اسلحه قرار می دهد و دوبار سعی می کند که شلیک کند از این دو گلوله یکی به درب ماشین اصابت کرد.

جانسون: ویلسون دست خود را از پنجره اتومبیل بیرون اورده و پیراهن براون را از پشت گردن او گرفته و او را به داخل ماشین می کشید. براون تلاش می کرد که از دست ویلسون فرار کند. بعد از شنیدن اولین شلیک تفنگ جانسون زمانی که متوجه خون بر روی براون شد شروع کرد به فرار کردن و به دنبال او نیز براون فرار می کند.

4 - آیا ویلسون به براون و جانسون در حین فرار شلیک کرده است؟
مک کلوچ: او بار دیگر می گوید اظهارات شاهد ناسازگار است. شاهد ادعا کرده است هنگامی که آنها در حال فرار بوده اند ویلسون به انها تیر شلیک کرده است و این در حالی است که ویلسون زمانی تیر شلیک کرده است که براون به سمت ماشین بازگشته است.

ویلسون: براون شروع به فرار کرد پس از اینکه دو تیر شلیک شد ولی او دوباره بازگشت و گفت نمی خواهد که مطابق خواسته ویلسون عمل کند. او مدعی است که هیچ گاه در حال فرار به ان دو، شلیک نکرده است.

جانسون: جانسون پشت یک ماشین مخفی شده است و می بیند که براون در حال فرار است و ویلسون به دنبال او و در همین حال ویلسون به سمت او تیر شلیک می کند در همان لحظه یک لحظه براون می ایستد و دور می زند. (پیازه کرشنو شاهد ماجرا، به سی ان ان می گوید: ویلسون در حالیکه براون در حال فرار بود به او تیر شلیک می کند و اضافه می کند که یک تیر هم به ساختمانی که او در آن بوده است برخورد کرده است. دیگر شواهد نیز بر این ادعا گواهی می دهند که ویلسون زمانی به براون شلیک کرده است که او در حال فرار کردن بوده است.)

5 - براون چه کاری انجام داده بود که ویلسون به او تیر شلیک کرد؟
مک کلوچ: شواهد متفاوتی وجود دارد که برخی می گویند زمانی که ویلسون به براون شلیک کرده است دست او بالا بوده است. برخی می گویند که ویلسون به او گفته بود که روی زمین دراز بکشد ولی او در مقابل ویلسون ایستاده بود وقتی به اوشلیک شد. هر یک از شواهد مسایل مختلفی را بیان می کنند.

ویلسون: براون در ابتدا فرار کرد اما بار دیگر بازگشت، و به خواسته ویلسون مبنی بر اینکه بر روی زمین بخوابد گوش نکرد و به سمت ویلسون در حال حرکت بود در حالی که دستش بر روی کمربندش بود و در این حالت ویلسون به سمت او تیر شلیک کرد.

جانسون: وقتی صورت براون در حال فرار، در لحظه شلیک اول، به سمت ویلسون برگشت دست هایش بالای سرش بود یکی بالاتر از دیگری. و دست هایش هیچ گاه به کمرش نبود. براون در حال تلاش بود که به ویلسون بفهماند که اسلحه ندارد، اما قیل از ایکه او بتواند حرفی بزند او به سمت براون چندین گلوله شلیک کرد.(کرشنو به سی ان ان گفت: وقتی براون در یک لحظه در جای خودش چرخید، دست هایش را بالا برده بود اما مجال حتی یک کلمه حرف زدن هم نیافت و تیرها به سمتش شلیک شد.)

شبکه خبری بی پی اس، بیش 500 صفحه از اظهارات شاهدان را تحلیل کرده و با اظهاران ویلسون مقایسه کرده است. شاهدان شهادت داده اند که زمانی که ویلسون تیر شلیک کرده است دست های ویلسون بالا بوده است.

دولت بهار - سیما گلزار
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها