کد خبر: ۲۷۷۴۶۸
زمان انتشار: ۱۲:۰۵     ۱۹ آذر ۱۳۹۳
امروز هم که دوباره روزهای حساس یارگیری نیم‌فصل ‌است، پرسپولیسی‌ها منتظر آزادی مدیرعامل از زندان هستند. مديرعاملي كه منتخب و محبوب اميررضا خادم، نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش‌وجوانان است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از پیک خبر،  ۲۶ آبان سال گذشته بود که بالاخره کابینه دولت تدبیر و امید تکمیل شد و مجلس به محمود گودرزی برای تصدی پست وزارت ورزش و جوانان رای اعتماد داد. مردي كه چهارمين گزينه معرفي شده بود و چندان جدي به‌نظر نمي‌رسيد. شوخي‌شوخي اما جدي شد.

در آن روزها لیگ برتر به نیمه راه رسیده بود و تیم‌های پرسپولیس و استقلال و فولاد، همگی با ۲۷ امتیاز و با احتساب تفاضل گل، رتبه‌های اول تا سوم جدول را از آن خود کرده بودند. هواداران پرسپولیس امیدوار بودند با توجه به فشردگی لیگ در نیم‌فصل دوم به دلیل رقابت‌های جام جهانی و اینکه دیگر رقیبان درگیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا شده بودند، پس از سال‌ها انتظار قهرمانی تیم محبوبشان را در پایان فصل جشن بگیرند. رویانیان توانسته بود با جذب بازیکنان باکیفیت، محبوب دل هواداران سرخ‌ها شود، به‌رغم آنکه چند سال پیش در مصاحبه‌ای گفته بود که استقلالی‌ام.

از فردای جلوس گودرزی بر صندلی وزارت، زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری سردار سرخ به گوش می‌رسید. گویا کفگیر سردار هم به ته دیگ خورده بود و روزی نبود که خبری از چک برگشتی و نارضایتی بازیکنان پرسپولیس از عدم تحقق وعده‌های مالی مدیران به گوش نرسد. سرانجام اوایل بهمن سال گذشته رویانیان رفتن را بر ماندن ترجیح داد و از سمت خود استعفا کرد.

اینکه استعفای رویانیان با استقبال وزیر روبه‌رو شود، اصلا جای تعجب نداشت، نکته عجیب اما انتصاب علی پروین بعنوان سرپرست باشگاه بود که نه سابقه مدیریتی قابل‌قبولي داشت و نه رابطه خوبی با سرمربی تیم. رفته‌رفته زمزمه‌هايي مبني بر خصومت وزير با پرسپوليس در فضاي مجازي درز پيدا كرد. وقتي که فایل صوتی درگیری لفظی دایی و پروین در ساختمان وزارت ورزش در رسانه‌ها منتشر شد، اين زمزمه‌ها قوت گرفت. در مورد فردي كه اين فايل را در رسانه‌ها منتشر كرده بود گفته مي‌شود سابقه خوبي در انتشار فايل‌هاي خصوصي دارد و معمولا بابت چنين كاري بازخواست نمي‌شود!

با آمدن پروین هم اوضاع مالی باشگاه تغییری نکرد و نارضایتی بازیکنان ادامه داشت. سورپرايز بعدي وزارت ورزش براي پرسپوليس انتشار رقم قرارداد بازیکنان اين تيم در يكي از مقاطع حساس ليگ بود. اتفاقي كه در ابتدا تنها و تنها براي باشگاه پرسپوليس رخ داد و كمي بعدتر چنين اشتباهي وزير را وادار كرد براي جبران به كليه تيم‌ها دستور بدهد ليست قراردادها را فاش كنند. ‌انتشار اين ليست درحالی بود که پرسپولیس در آستانه بازی با راه‌آهن در هفته بیست و سوم قرار داشت و کسب ۳امتیاز در آن بازی می‌توانست هموار کننده راه قهرمانی باشد. ‌آن بازی با نمایش ناامیدکننده قرمزها با نتیجه ۱بر۱ به پایان رسید تا پرسپولیس با ۴ امتیاز اختلاف نسبت به تیم صدر جدول یعنی استقلال در رتبه سوم قرار بگیرد. همگان در آخر فصل دیدند که آن ۲ امتیاز از دست رفته در بازی مقابل تیم نه چندان قدرتمند راه‌آهن چقدر می‌توانست حیاتی باشد.

یک هفته ماننده به پایان لیگ بود که وزارت ورزش دوباره و اين‌بار با پیش کشیدن موضوع خصوصی‌سازی، کبریت به انبار باروت اختلافات دیرینه پیشکسوتان پرسپولیس کشید تا فضای این تیم یک بار دیگر دچار التهاب شود. گویا خصوصی‌سازی این باشگاه که سال‌هاست به گره کوری تبدیل شده، قرار بود که ظرف مدت کمتر از یک هفته تحقق یابد. شايد عقل سلیم حکم می‌کرد برای مطرح کردن چنین موضوع پيچيده و حساسي حداقل یک هفته صبر کرد تا تیمی که روی کاغذ هنوز امیدوار به کسب مقام قهرمانی بود، با آرامش بیشتری پای به میدان بازی فینال‌گونه هفته سی‌ام بگذارد. اينها كماكان اتفاقاتي بود كه ابتدا و به‌صورت انحصاري براي پرسپوليس رخ مي‌داد و بعد دامن ساير تيم‌ها را مي‌گرفت. پرسپوليس را ولي در اوج حساسيت بازي‌هاي ليگ و ساير تيم‌ها را در آرامش پايان فصل!

لیگ سیزدهم تمام شد و پرسپولیس با از دست دادن قهرماني و رسیدن به مقام نایب قهرمانی مجوز حضور در لیگ قهرمانان آسیا را کسب کرد. برای تیمی که باید برای رقابت با حریفان آسیایی بسته شود، فصل نقل و انتقالات تابستانی بسیار مهم و حیاتی است. در تابستان گذشته وزارت ورزش یک شگفتی دیگر خلق کرد و آن چیزی نبود جز حضور حمیدرضا سیاسی در راس هیات مدیره جدید پرسپولیس. شخصی که برای فوتبالی‌ها ناشناخته بود و به گواه محمدرضا رحیمی مدیرعامل سابق پرسپولیس، نقش مهمی در بد بسته شدن این تیم و ضعف در یارگیری پرسپولیس در تابستان داشت. از همان هفته‌های نخست فصل جاری، شخص ناشناخته هیات مدیره تبدیل شد به چهره آشنا بر روی صفحات اول روزنامه‌ها و سایت‌های ورزشی. از همان هفته‌های اول شمشیر را برای سرمربی وقت از رو بست و با اولتیماتوم‌ها و مصاحبه‌های جنجالی، فضای تیم را بحرانی کرد. در این میان گودرزی که در سال گذشته حتی به کری خوانی رویانیان و فتح الله زاده واکنش نشان می‌داد، در برابر اینگونه مصاحبه‌ها و اظهارنظرهای غیرحرفه‌ای سکوت کرد و هیچ نگفت. اوج هنرنمایی سیاسی اما در روز برکناری علی دایی بود، آنجا که دو سرمربی در یک روز بر سر تمرین تیم حاضر شدند و آن صحنه‌های ناب خلق شد که همه دیده‌اید و فراموش نمي‌كنيد.

بانک ورزش،امروز هم که دوباره روزهای حساس یارگیری نیم‌فصل ‌است، پرسپولیسی‌ها منتظر آزادی مدیرعامل از زندان هستند. مديرعاملي كه منتخب و محبوب اميررضا خادم، نماينده تام‌الاختيار وزير ورزش‌وجوانان است. صبح شما بخير آقاي وزير!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها