کد خبر: ۲۷۸۶۰
زمان انتشار: ۱۶:۰۵     ۰۲ آذر ۱۳۹۰
شمس الدین نیک منش/ جنبش بیداری اسلامی که از سال گذشته و از کشور تونس آغاز گشت اکنون با در نوردیدن مرزها و پشت سر گذاشتن رنگ ها و نژاد ها و زبان های در حالی در سرتاسر عالم به یک جنبش بیداری عظیم جهانی تبدیل شده است که کمتر کسی است که از اثر شگرف انقلاب اسلامی بر این تحول بین المللی بی خبر باشد . امروز روند بیداری ملت ها در سرتاسر دنیا پس از 32 سال عمر شکوهمند جمهوری اسلامی ایران در حالی شکل گرفته است که در طی این سال ها امپراطوری رسانه ای غرب همه ابزار و امکانات خود را برای مخدوش کردن پیام آزادی خواهی ملت ایران و جلوگیری از رسیدن این پیام به گوش مردم جهان به کار برد .

امروز در حالی شاهد سرنگونی دیکتاتورهای وابسته به کشورهای غربی در شمال آفریقا و خاورمیانه هستیم که خود دولتمردان غربی هیچ گاه تصور نمی کردند این دست نشانده های دست آموز خود را از دست بدهند و در نتیجه همه منافع آن ها به خطر بیفتد . روند شکل گیری جنبش بیداری اسلامی در کشورهای منطقه به خوبی نشان دهنده تحقق خواست حضرت امام (ره) مبنی بر صدور گفتمان انقلاب اسلامی به  دنیا است . آن روزها که پیر جماران نه با تکیه به ابزار و قدرت نظامی بلکه با تکیه به ایمان و قدرت منطق و اخلاق اسلامی پیش بینی سقوط دولت هایی را می کرد که با مردم خود همراه نبوده و از دل آنان نیستند شاید هیچ کس تصور نمی کرد که به فاصله اندکی بعد دنیا شاهد تحقق اهداف جمهوری اسلامی در سطح منطقه باشد .

نکته ای که به خوبی روشن است این است که استراتژی شکل گیری قیام های مردم مسلمان منطقه مبتنی بر شکل گیری ریشه های ولایت فقیه در سرتاسر عالم است و ما نباید تصور بکنیم که انقلاب هایی که امروز در سرتاسر دنیا در حال شکل گیری است جز با تاثیر پذیری مستقیم و غیر مستقیم از حرکت انقلابی مردم ایران در سال 1357 محقق شده است . کشورهای مدعی دموکراسی و آزادی خواهی که در بمباران های تبلیغاتی و شیپورهای عظیم سازمان های و دستگاه های بین المللی خود را مهد تمدن و پیشرفت می دانند امروز خود در حالی در منجلاب فساد های عظیم خود غرق شده اند که رویش غنچه های ولایت تا قلب استراتژیک ترین شهرها و کشورهایشان محسوس است .

در سال گذشته و در کوران روزهایی که مردم مصر، یمن، تونس و . . . در حال سرنگونی دولت های مستبد خود بودند مقام معظم رهبری (مدظله) در یک دور اندیشی شگرف و در یک پیش بینی هوشمند از تسری این انقلاب ها در دل اروپا و حتی آمریکا خبر دادند و تنها پس از چند ماهی شاهد هستیم که پیام و سخن ولی امر مسلمین تا دل خیابان وال استریت نفوذ می کند و اینگونه دولت آمریکا را وحشت زده و مرعوب سیاست های غلط خود می کند .  امروز برگزاری دسته عزاداری و نوحه سرایی امام مظلوم شیعیان حضرت حسین بن علی (ع) در چند متری کاخ سفید نشان از شکست انحصار تبلیغاتی و فضای خفقان آور غرب و رسیدن پیام ولایت و انقلاب اسلامی تا قلب دشمن است .

اما وظیفه ما در حال حاضر چیست؟ اکنون نگاه کشورهای منطقه و جهان به جمهوری اسلامی دوخته شده است و اقدامات و فعالیت های ما به دقت در حال رصد است . در حال حاضر چشم متحصنین میدان التحریر قاهره، تظاهرکنندگان بحرینی، انقلابیون لیبی، اسلام گراهای تونس و حتی 99 درصد مردم غالب وال استریت و تظاهرکنندگان میدان سنت پل لندن به مردم ما است . بسیاری از این مردم و کشورها به دنبال الگو برداری از آرمانی هستند که ملت ایران را 32 سال یکه و تنها در پیشانی ملت های سرافراز دنیا نگه داشته است و کلید این موفقیت بزرگ تنها اتحاد حول محور ولایت و پای در رکاب ایشان بودن است . ما امروز می توانیم در عمل با کاهش اختلافات داخلی و گذشت از خودخواهی ها و اعمال سلیقه های شخصی گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم تا به فاصله کمی ببینیم که در همه دنیا به عنوان محور تعالی و پیشرو بودن بدرخشیم .

منبع: بولتن نیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها