کد خبر: ۲۸۲۹۳۳
زمان انتشار: ۱۱:۲۰     ۱۳ دی ۱۳۹۳
سرمربی اسبق تیم ملی گفت: «متاسفانه در فوتبال ما هر کسی زحمت می کشد و کار می کند و باج ندهد در معرض حملات قرار می گیرد.»

به گزارش پایگاه 598، امیر قلعه نویی درباره انتخاب خود به عنوان سرمربی تیم ملی در سال 85 عنوان کرد: «کیومرث هاشمی یک روز صبح با من تماس گرفت و گفت کجایی؟ من گفتم منزل هستم. یک جلسه دو تایی با هم گذاشتیم. او مسئولیت سرمربیگری تیم ملی را به من پیشنهاد داد. من گفتم با توجه به اینکه پس از سه سال با استقلال قهرمان آسیا شدم می خواهم به آسیا بروم و اجازه بدهید فرد دیگری این سمت را بپذیرد. هاشمی شرایط تیم ملی را برای من توضیح داد.»

 

وی ادامه داد: «من به هاشمی گفتم این تیم ملی نیاز به مربی دارد که 4 سال زمان داشته باشد. حتی گفتم باید تیم ملی را جوان کنیم. همان زمان تیم ب را تشکیل دادیم که به غرب آسیا رفت. هاشمی این بحث را پذیرفت و بعد به علی آبادی گفت. علی آبادی هم یک روز به اتاق 133 هتل المپیک آمد و با هاشمی با او جلسه ای گذاشتیم. به علی آبادی هم گفتم با توجه به شرایط تیم ملی هر مربی بیاید باید 4 سال زمان داشته باشد. تا لحظه ای که داریوش مصطفوی دبیر کل فدراسیون بود کارها خوب پیش می رفت. آن زمان با حب و بغض کمیته انتقالی، داریوش خان را حذف کردند. او مخلص بود و به فوتبال مملکت کمک کرد.»

 

قلعه نویی افزود: «من در یک سالی که بودم 11.2 امتیاز جمع کردم. در همه این مدت هم اول آسیا بودیم. یک ماه مانده به جام ملت های آسیا، قراردادمان تمام شد اما کمیته انتقالی قرارداد را تمدید نکرد. با این وجود پس از جلسه ای که با ناصر ابراهیمی و مهدی مناجاتی داشتیم قرار گذاشتیم بدون قرارداد راهی جام ملت ها شویم.»

 

وی درباره حضور ایران در جام ملت های آسیا 2007 گفت: «ما در گروه مرگ اول شدیم. مقابل کره هم در 120 دقیقه خوب کار کردیم ولی متاسفانه در پنالتی باختیم. خوشحالم تیم ب ایران که در آن زمان تشکیل شد تا 5، 6 سال به تیم ملی کمک کرد.»

 

قلعه نویی درباره چگونگی كنار رفتنش از تیم ملی گفت: «اختلافات دو طیف سیاسی، که بعدها در انتخابات ریاست جمهوری شدت گرفت از همان زمان شروع شد. آخوندی، مدیر روابط عمومی وقت سازمان تربیت بدنی گفت که علی آبادی گفته هر جا قلعه نویی را دیدید حلالیت بطلبید. چون گروه انتقالی فشار آورده که اگر می خواهید اساسنامه را تایید کنیم باید قلعه نویی را بردارید. بعدا به من گفتند که ناراحتی شان این بوده که چرا در برنامه 90 از مصطفوی حمایت کردم. مصطفوی و دادگان ها خیلی برای فوتبال مملکت زحمت کشیدند.»

 

وی تاكید كرد: «من به کفاشیان پیشنهاد دادم که کمیته تشریفات درست کن و کل روسای فدراسیون ها بیایند و یادی از آنها بشود. متاسفانه در فوتبال ما هر کسی زحمت می کشد و کار می کند و باج ندهد در معرض حملات قرار می گیرد. من در تیم ملی از کسی بازیکن نگرفتم. سید جلال حسینی از همان تیم ملی به تیم ملی رسید.»

 

قلعه نویی افزود: «لوییز فان خال در جام جهانی گذشته همان کاری را انجام داد که من در بازی با کره انجام دادم و طالب لو را به جای رودباریان به زمین فرستادم. اما مطبوعات ما از فان خال کلی تعریف کردند ولی از من انتقاد کردند.»

 

وی ادامه داد: «وقتی از گروه جام ملت ها بالا رفتیم، هاشمی کمی پول آورد اما من و کادر فنی دلاری نگرفتیم. وقتی آمدیم 300 مقاله علیه ما نوشتند و گویا جنایتی انجام دادیم.»

كاپ

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها