کد خبر: ۲۸۵۵۰۸
زمان انتشار: ۱۰:۱۱     ۲۲ دی ۱۳۹۳
کاپیتان سابق پرسپولیس گفت: «من به نوبه خودم بازی کرده‌ام و پول گرفته‌ام. کم یا زیاد دوره ما تمام شده و صحبت‌های خداداد دیگر به درد نمی‌خورد.»

به گزارش پایگاه 598، اگر همه فوتبالی‌های ما از زاویه‌ای که کریم باقری به فوتبال دنیا نگاه می‌کند، نگاه کنند، اتفاق‌های خوبی می‌افتد. وی که جزو اسطوره‌های باشگاه پرسپولیس و تیم‌ملی محسوب می‌شود ترجیح می‌دهد به جای صحبت کردن در مورد ماجرای معروف کشک و بادمجان، از حضورش در مراسم خیریه و کمک به کودکان سرطانی صحبت کند و امیدوار باشد تا کدورت‌های بین فوتبالی‌ها از بین برود.

 

با باقری در مورد بازگشت به پرسپولیس، قیمت سهام باشگاه، بازی ایران – بحرین، جلسه‌اش با مهدوی‌کیا و کریمی و ... صحبت کردیم.

 

* حضور شما در کیش باعث شد تا خیلی‌ها برای دیدن کریم‌ باقری به استادیوم بیایند.

- من فقط یکی از اعضای تیم بودم و خوشحالم که توی این کار خیر همراه بقیه بچه‌ها بودم. توی این کار بهروز (رهبری‌فرد) و آتیلا (حجازی) خیلی زحمت کشیدند و البته جا دارد که از خیرین و اسپانسر کار هم تشکر کنیم. به نظر من اگر هر چند وقت یک‌بار از این بازی‌ها بگذارند خیلی خوب می‌شود و اینجوری می‌توانیم به انسان‌های مختلف هم کمک کنیم.

 

* یعنی اگر این قضیه ادامه داشته باشد شما تیم را همراهی می‌کنید؟

- همانطور که گفتید من کمتر در مراسم‌ها شرکت می‌کنم ولی وقتی بحث خیریه و کمک به دیگران باشد، من هم کمک می‌کنم و تا جایی که بتوانم همراه تیم هستم. من فکر می‌کنم که اگر این بازی‌ها در شهرهای مختلف باشد خیلی بهتر است چون اینجوری ما مردمی که سال‌ها حمایت‌مان کرده‌اند را می‌بینیم و می‌توانیم کنار آنها باشیم. این مردم با ما گریه کرده‌اند و خندیده‌اند و بدون شک بودن در کنار آنها برای ما هم جالب است.

 

* یک حسن دیگر این بازی‌ها، از بین رفتن اختلاف‌ها و چالش‌هایش است که بین برخی‌ها وجود دارد.

- اکثر بچه‌ها با هم رفیق بودند و مشکلی نداشتند. آن چند نفر هم به‌خاطر کار و مسایل داخل فوتبال دچار سوءتفاهم شدند که این هم به شرایط و موقعیت بچه‌ها برمی‌گردد و طبیعی است. به‌هرحال از بین رفتن کدورت‌ها و ایجاد دوستی‌ها به هر بهانه‌ای خوب است. در رختکن و قبل از شروع همین بازی هم بهروز (رهبری‌فرد) و علی (دایی) با هم روبوسی کردند و هیچ مشکلی هم نبود.

 

* یعنی فکر می‌کنید که اگر مایلی‌کهن هم می‌آمد همین اتفاق می‌افتاد؟

- به نظر من ماجرای مایلی‌کهن و دایی هم یواش یواش حل می‌شود و ان‌شاءا... که اینجور مسایل دیگر توی فوتبال به وجود نیاید.

 

* خیلی‌ها منتظر بودند که شما هم توی این بازی مثل دایی و خداداد گلزنی کنید... شاید با یکی از همان شوت‌های خاص خودتان می‌توانستید جواب آن تشویق‌ها را بدهید.

- من قبل از این بازی برای انجام یک بازی دوستانه با پیشکسوتان تراکتورسازی به تبریز رفتم و آنجا مصدوم شدم. توی این دو هفته به قول معروف روی پایم خوابیدم و استراحت کردم تا وضعیتم بهتر شود. توی بازی با هنرمندان هم ترسیدم شوت بزنم و به نظرم مهم این بود که ما توی این بازی حضور داشته باشیم و بتوانیم کمک کنیم.

 

* از قول شما اعلام شده بود که گفتید امیر (پسرتان) می‌خواهد شماره 6 تیم‌ملی بشود!

- من اصلا چنین حرفی نزدم و نمی‌دانم که این حرف‌ها از کجا در می‌آید. امیر در حال حاضر بازیکن تیم فوتبال است و فرصت زیادی دارد تا تکلیفش روشن شود.

 

* بازی‌اش خوب هست؟

- بد نیست! اما هر چه باشد باید به او فرصت داد تا خودش را نشان دهد. او الان بازیکن تیم پارسه است و توی رده جوانان بازی می‌کند. فکر می‌کنم که دو سال دیگر تکلیف امیر روشن شود و آن وقت بهتر می‌شود در موردش نظر داد.

 

* شرایط فنی و خصوصیات فوتبالی‌اش شبیه شماست؟ مثلا از آن شوت‌ها می‌زند؟

- چپ پا است و هافبک چپ و وسط بازی می‌کند. اتفاقا شوت‌ هم خوب می‌زند. (خنده)

 

* اما معمولا پسران بازیکنان بزرگ، فوتبالیست‌های خوبی نمی‌شوند.

- شما درست می‌گویید... معمولا سایه پدر روی سر اینها سنگینی می‌کند و کار خراب می‌شود. البته توی این بچه‌ها محمد پروین شرایط خوبی داشت. او از نظر فنی و تکنیکی خیلی خوب بود ولی سنگینی اسم علی آقا باعث شد که این بچه قید فوتبال را بزند.

 

* خداداد گفته بود که در مقایسه با بازیکنان امروزی، قیمت او و دایی می‌بایستی پنج میلیارد تومان باشد. با این حساب فکر می‌کنید قیمت کریم باقری چقدر باید باشد؟

- من به نوبه خودم بازی کرده‌ام و پول گرفته‌ام. بقیه بچه‌ها هم این شرایط را داشته‌اند. کم یا زیاد دوره ما تمام شده و این صحبت‌ها دیگر به درد نمی‌خورد. الان دوره این جوان‌هاست و امیدوارم آنها بتوانند خوب فوتبال بازی کنند و پول‌شان را بگیرند.

 

* خبر دارید که قیمت باشگاه پرسپولیس را دویست‌ونود میلیارد تومان اعلام کرده‌اند؟

- من در مورد این مبلغ و صحبت‌هایی که می‌شود اطلاعی ندارم و کسی هم در این مورد چیزی به من نگفته است. اول باید در مورد این موضوع اطلاعات کامل داشته باشم و بعد در موردش صحبت کنم.

 

* اما شما جزو خریداران پرسپولیس بودید و امیر عابدینی در یک برنامه زنده تلویزیونی در مورد این موضوع صحبت کرد.

- این صحبت آقای عابدینی بود و من هیچ‌وقت نگفتم که پرسپولیس را می‌خرم. تنها حرف من این است که بعد از این‌همه اتفاق‌هایی که افتاد یک‌بار هم پرسپولیس را دست فوتبالی‌ها بدهند و اجازه بدهند چند سال آنها باشگاه را در اختیار داشته باشند.

 

* وزیر ورزش گفته با وجود زیرساخت‌های دولتی نگران خصوصی‌سازی استقلال و پرسپولیس است.

- باور کنید من درگیر فوتبال نیستم و حتی صحبت‌های وزیر را هم نخوانده‌ام و نمی‌دانم ایشان چه گفته است. پس بنابراین بهتر است با توجه به این بی‌اطلاعی صحبتی در این مورد نکنم.

 

* به نظر شما قیمت دویست‌ونود میلیارد برای پرسپولیس مناسب است؟

- در مورد این مبلغ کارشناس‌ها باید نظر بدهند و این‌جوری نیست که قیمتی همین‌جوری اعلام شود. پرسپولیس بدهی‌های زیادی دارد که باید تکلیف آنها هم روشن شود.

 

* راستی چرا شما مثل علی کریمی در تمرینات پرسپولیس شرکت نمی‌کنید؟

- خب من تا حالا به تمرین پرسپولیس دعوت نشده‌ام و از من نخواستند که بروم سر تمرین. به هر حال تمرینات پرسپولیس هم نظم و انضباط خاص خودش را دارد و این‌جوری نیست که هر وقت من دلم خواست بروم سر تمرین. پرسپولیس خانه خاله نیست که مثلا هر روز یک تعدادی بروند سر تمرین. اگر علی (کریمی) سر تمرین می‌رود به این دلیل است که احتمالا دعوت می‌شود. جدا از این‌ها حضور کریمی در تمرین پرسپولیس باعث می‌شود که بچه‌ها روحیه بگیرند و علی هم می‌رود تا به تیم کمک کند.

 

* در مراسم افتتاحیه فروشگاه مهدوی‌کیا صحبت‌های شما با علی کریمی و مهدی باعث شد تا بعضی‌ها گمان کنند که شما قصد دارید کادر فنی آینده پرسپولیس را تشکیل دهید یا به نحوی در باشگاه مشغول شوید.

- این‌جور حرف و حدیث‌ها زیاد درست می‌شود ولی صحت ندارد... باور کنید که ما در طول این مدت اصلا در مورد فوتبال صحبت نکردیم!

 

* یعنی از علی کریمی هم نپرسیدید چرا از تیم‌ملی کناره‌گیری کرد و مشکلش با کی‌روش چه بوده؟

- آنجا جای این صحبت‌ها نبود و حرفی هم در مورد این مسایل نشد. اصلا صحبت فوتبالی نکردیم.

 

* کریم باقری قصد ندارد همراه پرسپولیس باشد و با تیم خودش به فوتبال برگردد؟

- مدتی است که من کنار فوتبال نیستم و به همین دلیل برای همین کادر و تیمی که هست آرزوی موفقیت می‌کنم. فعلا شرایط خوبی در پرسپولیس حاکم نیست و من فقط می‌توانم برای پرسپولیس آرزوی موفقیت کنم و امیدوار باشم که راحت کار کنند.

 

* تیم‌ملی ما امروز به مصاف بحرین می‌رود و حتما می‌دانید که فوتبالی‌ها همیشه با بحرین چالش‌هایی داشته‌اند.

- ما همیشه مقابل بحرین بازی‌های سختی داشته‌ایم و شرایط این بازی‌ها هم فرق می‌کند و سخت است. آن اتفاق‌ها و آن مسایل مال سال‌ها قبل بوده و الان دیگر آن چیزها تکرار نمی‌شود. من امیدوارم تیم‌ملی صعود کند چون مردم از صعود تیم‌ملی حسابی خوشحال می‌شوند.

 

* پس باید حسابی مراقب باشیم که کشک و بادمجان به خورد تیم‌ملی ندهند! (خنده)

- در مورد این چیزها صحبت نکنید چون نمی‌شود بحث کشک و بادمجان را بغل زد!

 

* خیلی‌ها امیدوارند که تیم‌ملی در جام ملت‌ها مثل بازی‌های جام‌جهانی بازی نکند و به نحوی تغییر سیستم دهد.

- قطعا تیم‌ملی برای این بازی‌ها برنامه دارد. در مورد این مسایل ما نمی‌توانیم صحبت کنیم و این کارلوس کی‌روش است که در مورد سیستم و نوع بازی تیم‌ملی تصمیم‌گیری می‌کند. من به سهم خودم امیدوارم که تیم‌ملی نتیجه بگیرد و این بهترین اتفاق است.

 

* مصاحبه امروز ما این حسن را داشت که شما چند تا شایعه را تکذیب کردید.

- (خنده) من دنبال تکذیب و اینجور صحبت‌ها نیستم... فقط چون این چیزها صحت نداشت و از قول من نوشته بودند، در موردش صحبت کردم. به‌هرحال من زیاد اهل مصاحبه و اینجور حرف‌ها نیستم و دوست دارم که آرامش داشته باشم... در آخر هم برای پرسپولیس و تیم‌ملی آرزوی موفقیت می‌کنم.

روزنامه گل

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها