کد خبر: ۲۸۷۶۷
زمان انتشار: ۱۴:۴۳     ۰۹ آذر ۱۳۹۰
خبرنگار شبکه پرس تي وي ـ پس از آزادي از زندان اسرائيل در يک گفتگوي تلويزيوني با اين شبکه از رفتار خشونت بار نظاميان اسرائيل با خبرنگاران و افراد حاضر در کاروان دريايي کمک به غزه پرده برداشت.
ایسنا، حسن غني در پاسخ به پرسش مجري درباره‌ي رفتار نظاميان اسرائيل اظهار كرد: پس از محاصره توسط چندين فروند کشتي جنگي در آب‌هاي بين‌المللي، نظاميان اسرائيلي به زور وارد کشتي‌هاي کمک رساني شدند و با استفاده از باتوم‌هاي شوک الکتريکي ما را ربودند و به بندر اشدود بردند و وقتي که با مقاومت ما براي پياده نشدن از کشتي مواجه شدند، به زور و با مشت و لگد ما را از کشتي پياده کردند.

وي در ادامه افزود: در بندر اشدود ما را وادار کردند اسنادي که در آن آمده بود "ما به صورت غيرقانوني وارد اسرائيل شده‌ايم" را امضا کنيم. در حالي که ما اصلا قصد ورود به اسرائيل را نداشتيم و مي خواستيم به غزه برويم، به همين دليل اسناد را امضاء نکردم. اسرائيلي‌ها از اين امتناع عصباني شدند و گفتند که "اگر اين اسناد را امضاء کني آزاد خواهي شد، وگرنه روانه زندان اسرائيل خواهي شد." در زندان يک بازجو که فقط مي گفت از سرويس اطلاعاتي است مي خواست اطلاعاتي در مورد پرس تي وي بگيرد. من يک کارت حافظه دوربين حاوي تصاوير مهم را در لباسم مخفي کرده بودم اما آنها پس از دو ساعت تفتيش بدني توام با آزار و اذيت و در آوردن لباس هايم توانستند آن را پيدا کنند.

حسن غني که يک شهروند انگليسي است به همراه 26 روزنامه نگار وفعال ديگر با کاروان دريايي کمک رساني عازم غزه بود که در روز جمعه 13 آبان 90 توسط نيروهاي دريايي رژيم اسرائيل در آب‌هاي بين‌المللي دستگير شد.

کاروان کمک رساني موسوم به "موج‌هاي آزادي به غزه" چهارشنبه 11 آبان از شهر بندري فتحيه در ترکيه عازم نوار غزه شد. کشتي کانادايي تحرير و کشتي ايرلندي سوارس مجموعا 27 نفر از فعالين حقوق بشر و ازجمله خبرنگاران و کارکنان کشتي به همراه امکانات دارويي و درماني مجموعا به ارزش 30 هزار دلار را به غزه منتقل مي‌بردند.

اندکي پيش از آنکه کشتي "تحرير" که حسن غني سوار آن بود، مورد حمله نيروهاي رژيم اسرائيل قرار بگيرد اين گزارش‌گر موفق شد گزارشي را ارسال کند و در آن بگويد که اسرائيلي ها در حال نزديک شدن هستند. متعاقبا وي مجبور شد کامپيوتر همراه خود را به دريا بياندازد. اما اسرائيلي ها، دوربين ها و تمام تجهيزات ارتباطي وي را ضبط کردند و هرگز به وي بازنگرداندند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها