کد خبر: ۲۸۹۶۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۵۱     ۰۶ بهمن ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 به نقل از ايرنا/ گروهي از مردم ژاپن در تجمع اعتراض آميزي مقابل محل اقامت «شينزو آبه» نخست وزير اين کشور، به دليل آنچه بي کفايتي دولت در برخورد با موضوع گروگانگيري اتباع ژاپني توسط داعش عنوان شد، خواستار استعفاي وي شدند.

گروه تروريستي داعش روز شنبه گذشته با انتشار ويديويي که نشان دهنده کشته شدن يکي از دو اسير ژاپني است، خشم مردم اين کشور را برانگيخت و آنان را به خيابان هاي توکيو کشاند.
هر چند مقامات دولت ژاپن گفته اند نمي توانند موثق بودن تصويري که ظاهرا متعلق به «هارونا يوکاوا» است را تاييد کنند، اما منابع مختلف خبري کشته شدن يکي از گروگان هاي ژاپني به دست نيروهاي تروريستي - تکفيري داعش را تاييد کردند.
در يک تصوير ويدئويي که روز شنبه در يک شبکه اجتماعي منتشر و سپس حذف شد، تصويري از «کنجي» با پيراهن نارنجي به همراه صدايي که به انگليسي صحبت مي کرد، پخش شد که نشان مي دهد او هنوز زنده است.
گروگاني که گفته مي شود هنوز زنده است، «کنجي گوتو يوکاوا» نام دارد که ماه اوت توسط شبه نظاميان داعش در سوريه در جريان آنچه تلاش براي راه اندازي يک شرکت امنيتي، به دام افتاد.
با اينکه «آبه» و دولتش رايزني هاي گسترده اي را از همان ابتدا ماجراي گروگانگيري با برخي کشورها آغاز کرد، اما مردم اين کشور آن را با توجه به کشته شدن يکي از گروگان ها کافي نمي دانند.
معترضان ژاپني شب گذشته در مقابل محل اقامت نخست وزير اين کشور تجمع کرده بودند و در شعارهاي خود رويکرد دولت در مواجهه با موضوع گروگانگيري را «بسيار ضعيف» توصيف کردند و خواستار استعفاي «شينزو آبه» شدند.
آنان همچنين برخورد دولت با اين موضوع را به فاجعه اي بزرگ در عرصه امنيت سياسي ژاپن تشبيه کرده و بر لزوم آزادي هر چه سريعتر تنها گروگان باقي مانده در دست تروريست ها تاکيد کردند.
خبرگزاري «شين هوا» گزارش داد: معترضان در حالي که پلاکاردها و دست نوشته هاي مختلفي در اعتراض به عملکرد ديپلماتيک دولت «شينزو آبه» در دست داشتند، شعارهايي نظير «من کنجي هستم - من آبه نيستم»، «آبه؛ اگر نمي تواني اتباع ژاپن را نجات دهي، استعفا بده و برو»، «آبه؛ سفرهاي بي خاصيت خارجي تا کي؟» را فرياد زدند.
گروه داعش پيشتر براي آزادي دو گروگان ژاپني تقاضاي 200 ميليون دلار باج ظرف مدت 72 ساعت کرده بود؛ رقمي که «شينزو آبه» قول آن را هفته گذشته براي کمک به تلاش ها جهت مقابله با داعش داده بود.
تلويزيون «ان.اچ.کي» ژاپن در گزارشي که روز يکشنبه - ديروز- منتشر کرد، گفت: داعش شرط جديدي را براي دولت اين کشور تعيين کرده و آن آزادي «الريشاوي» در مقابل يکي از دو گروگان ژاپني است که گفته مي شود، زنده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها