کد خبر: ۲۹۱۱۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۳     ۱۲ آذر ۱۳۹۰
فارس نوشت:

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت: هنوز در هر قطعه سکه بهار آزادی حدود 50 هزار تومان حباب وجود دارد.
محمد کشتی‌آرای در مورد حباب قیمت سکه بهار آزادی گفت: در حال حاضر بین نرخ رسمی و قیمت بازار هر قطعه سکه بهار آزادی 90 هزار تومان تفاوت وجود دارد که اگر از قیمت بازار 50 هزار تومان کاسته شود قیمت واقعی و تعادلی سکه به دست می‌آید، بنابراین حباب قیمتی در بازار سکه حدود 50 هزار تومان است.
رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر کشور افزود: بانک مرکزی اگر با کاهش قیمت و عرضه به موقع بتواند تداوم در کاهش قیمت و کنترل بازار را به دست گیرد قیمت سکه ثابت می‌شود.
وی افزود: بازار براساس عرضه و تقاضای مردم برای خرید سکه تنظیم می‌شود و چون میزان سکه عرضه شده توسط بانک مرکزی و بانک کارگشایی به اندازه نیاز مردم نیست،قیمت سکه افزایش می‌یابد.
کشتی آرای گفت: در حال حاضر هفته‌ای 5 روز حراج سکه در بانک کارگشایی انجام می‌شود و علاوه بر آن در برخی از شعبه‌های محدود بانک ملی به ازای هر نفر 5 قطعه سکه عرضه می‌شود که این محدودیت سکه موجب ایجاد صف و جو روانی افزایش قیمت سکه شده است.
کشتی‌آرای تاکید کرد: حباب قیمتی با صحبت از بین نمی‌رود بلکه با عمل و اقدام اگر اقدامات بانک مرکزی با کاهش قیمت تداوم یافته باشد حباب از بین می‌رود.
وی تاکید کرد: مشکل بازار، حراج سکه توسط بانک کارگشایی نیست چون خود این حراج نیز به نوعی قیمت سکه را بالا می‌برد.
وی تاکید کرد: در حال حاضر نظام بازار و سیاست‌های بانک مرکزی هر دو انجام می‌شود که بانک مرکزی می‌خواهد بازار سکه را کنترل کند اما بازار تابع عرضه و تقاضا است و چون عرضه سکه به اندازه تقاضا نیست، قیمت آن افزایش می‌یابد.
کشتی‌آرای گفت: وظیفه بانک مرکزی اعمال سیاست‌های پولی و بانکی است و نمی‌تواند در بازار دخالت کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها