کد خبر: ۲۹۵۴۵۶
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۲۵ بهمن ۱۳۹۳
پيشکسوت تيم فوتبال تراکتورسازي و پرسپوليس گفت: باشگاه تراکتورسازي هم در مسيري که پرسپوليس طي کرده، قرار گرفته و با اين روش اين تيم در سال‌هاي آينده دچار مشکلات زيادي خواهد شد.
به گزارش پایگاه 598،اسماعیل حلالی در خصوص وضعیت تراکتورسازی عنوان کرد: وقتی در باشگاهی از شروع فصل جاری تا به الان یک مدیرعامل مجبور به استعفا و فرار می‌شود تا سرمربی را هم تغییر می‌دهند مشخص است هیچ ساختاری وجود ندارد. این تغییرات برای هیچ کس خوب نیست و مردم هم به تغییرات پی‌در پی عادت می‌کنند و تا دو نتیجه بد به دست بیاید خواهان تغییر کادر فنی می‌شوند.

به گزارش فارس، وی افزود: باید در باشگاه‌ها ساختارسازی کنیم تا همه بدانند که هر کسی به اندازه سهم خودش مقصر است. عده‌ای می‌خواهند با تغییرات سهم خودشان را پنهان کنند و پشت کادر فنی قایم شوند. تراکتورسازی به جای اینکه فکر پرداخت بدهی‌های سال‌های قبل به تونی اولیویرا باشد برای بار سوم به سراغ این مربی می‌رود. با این روند بدهی‌ها در تراکتورسازی روی هم انباشته می‌شود و سال به سال بدهکارتر می‌شوند. همین مسائل باعث می‌شود این تیم هم مثل پرسپولیس با کوهی از بدهی مواجه شوند.

پیشکسوت تراکتورسازی و پرسپولیس خاطرنشان کرد: رسول خطیبی نتایج بدی کسب نکرده بود و او در کورس مدعی‌ها قرار داشت. در جام حذفی با وجود عملکرد خوب مقابل پدیده از این رقابت‌ها حذف شدند. با تمام تجربیاتی که دارم قسم می‌خورم این راهی که تراکتورسازی در پیش گرفته اشتباه است و دودش در چشم باشگاه می‌رود. در نهایت همه می‌روند و این باشگاه می‌ماند و مشکلات و میلیاردها تومان بدهی و هوادارانی که حرص می‌خورند.

حلالی در ادامه اظهار داشت: باشگاه تراکتورسازی باید ساختاری برای خودش پیدا کند و به دنبال ریخت و پاش زیاد نباشد. بازیکنانی که با هزینه بالا جذب می‌شوند به خاطر پول می‌آیند در حالی که باشگاه پرسپولیس و تراکتورسازی برای امثال ما است. این بازیکنان نمی‌دانند که ما با قرارداد 300 هزار تومان به میدان می‌رفتیم. قبل از بازی آنفولانزا گرفته بودیم اما به ضرب آمپول و دارو کمی سرحال می شدیم و فقط می‌خواستیم دو ساعت بازی کنیم و اگر بعد از آن جان هم دادیم ایرادی نداشت. اکنون اگر بازیکنی دو میلیارد تومان پول بگیرد تراکتورسازی عزیز می‌شود اما اگر این پول نباشد به راحتی پیراهن این تیم را تعویض می‌کنند.

وی افزود: مدیرانی که برای این باشگاه انتخاب می‌شوند باید آنقدر قوی باشند که با شعار چند نفر تصمیم به بروز تغییرات نگیرد. البته با وجود اینکه مدیران خوبی در مسائل مختلف در استان آذربایجان شرقی حضور دارند متاسفانه باید بگویم مدیر ورزشی خوب در این استان بسیار کم داریم. موضوع ورزش با سایر مسائل متفاوت است. با این راهی که تراکتورسازی در پیش گرفته فکر می‌کنم این تیم به بن‌بست بخورد. مصاحبه رسول خطیبی را در رادیو گوش می‌دادم. او می‌گفت تراکتورسازی ساختار ندارد و کمترین امکانات هم دارای مشکل است. شما به زمین تمرین تراکتورسازی نگاه کنید این زمین پر از پستی و بلندی است. در این شرایط بهترین مربی هم نمی‌تواند تاثیرگذار باشد.

ییشکسوت فوتبال ایران در ادامه اظهار داشت: دلم برای شهرم و باشگاهی که در آن زحمت کشیدم می‌سوزد. تراکتورسازی هم مثل پرسپولیس برایم عزیز است.نان این باشگاه را خوردم و خودم را مدیون آن می‌دانم. شما ببینید در 16-17 سال اخیر که از تراکتورسازی جدا شدم یک مدیر با ما تماس نگرفت تا یک مشورت فکری بگیرد. این مسئله جای تاسف دارد. برایم موفقیت تراکتورسازی و پرسپولیس مهمترین مسئله است و به هیچ وجه مهم نیست که بخواهم حرفی بزنم که یک مدیر یا فردی خوشش بیاید. من هوادار این دو باشگاه هستم.

وی در پاسخ به این سؤال که مسئولان تراکتورسازی تصمیم به بازگرداندن تونی اولیویرا را گرفتند و آیا این رفت و آمدها درست و منطقی است، عنوان کرد: یک زمان نمی‌توانستند پول این مربی را بدهند و او از تراکتورسازی جدا شد مگر نتایجی که رسول خطیبی گرفت کمتر از نتایج تیم تحت حمایت تونی اولیویرا بوده است؟ او دو بازی قبل از فینال جام حذفی به تبریز آمد و این تیم همراه با او قهرمان شد. پس از آن تراکتورسازی چقدر نتایج ضعیفی گرفت اما چون این مربی محبوب هواداران بود هیچ کسی چیزی نگفت. امثال خطیبی‌ها خودی هستند. اگر دو سال به این مربی وقت می‌دادیم چه اتفاقی می‌افتاد. این در حالی است که اولیویرا هم مربی خیلی برحسته‌ای نیست و شاید با هزینه کمتری بتوانیم مربیانی خیلی بهتر از او جذب کنیم.

حلالی در پایان با اشاره به وضعیت پرسپولیس عنوان کرد: شرایط پرسپولیس هم مثل تراکتورسازی است. پرسپولیس شبیه خرابات مغان است و هر کسی در مورد آن نظرش را بیان می‌کند. متاسفانه هر کسی که به پرسپولیس می‌آید به رگبار می‌بندند و او را با انتقادات شدید تحت فشار می‌گذارند. بهتر است به مربی اجازه بدهیم کارش را بکند و از او حمایت قوی داشته باشیم. امیدوارم باشگاه ما هم در کنار تراکتورسازی بتواند به ساختار مناسبی برسد. اگر پرسپولیس ساختار پیدا کند و به آرامش برسد همه ما از این مسئله سود می‌بریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها