کد خبر: ۲۹۵۹۹۸
زمان انتشار: ۰۹:۱۴     ۲۷ بهمن ۱۳۹۳
نوریو سوزوکی بازیکن ژاپنی که گفته می‌شود در ‌آستانه پیوستن به پرسپولیس قرار دارد طبق مفاد آ‌یین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران اصلا امکان حضور در لیگ برتر ایران را ندارد.
به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران نوریو سوزوکی هر چند سابقه بدی ندارد و فوتبالش بر اساس فیلم بازی‌ها به دل کادر فنی پرسپولیسی نشست، اما وی با توجه به مفاد ‌آیین نامه نقل و انتقالات امکان حضور در لیگ برتر ایران را نخواهد داشت.

طبق آیین نامه نقل و انتقالات فوتبال ایران، بازیکنان آسیایی که قرار است در لیگ برتر بازی کند باید طی 5 سال گذشته در تیم ملی زیر 21 سال یا در 3 سال گذشته در تیم ملی کشورش را جام قهرمانی آسیا (ACL)  تلاش کرده باشد.
 
نوریو سوزوکی هیچ یک از این شرایط را ندارد و در واقع اخبار منتشر شده درباره نهایی شدن عقد قرار داد با این بازیکن را باید تبلیغات رسانه‌ای مدیر برنامه‌های وی اعلام کرد. نکته جالب توجه اینکه جای سوال و ابهام دارد که آیا مدیر برنامه‌هایی که تجربه دارد و طبعا باید قوانین را بداند، بدون آ‌گاهی اقدام به انجام اینکار کرده است؟

به هر حال مسئولان باشگاه پرسپولیسی که می‌گویند پیوستن این بازیکن به حماسه سرخ پوشان تا این لحظه به 2 دلیل منتفی است، مگر اینکه سازمان لیگ تبصره‌ای قائل شود.
آن‌ها دلیل اول خود را همین مشکلات قانونی اعلام کرده‌اند.

مسئله دیگر هم غیر قابل قبول بودن شرایط این بازیکن اعلام شده است. به نظر می‌رسد تحت فشار بودن پرسپولیس به دلیل ضیق وقت دلیل تحمیل شرایط بود که به مذاق باشگاه پرسپولیس خوش نیامد.

گفتنی است اگر پرسپولیسی‌ها متوجه مصدومیت‌های قانونی نمی‌شدند و با این بازیکن قرار داد می‌بستند، بدون آنکه امکان استفاده از وی در لیگ برتر را داشته باشند، باید پول وی را پرداخت می‌کردند. گفته می‌شوئد اگر این بازیکن در شرایط خود تعدیل ایجاد کند، آنگاه عقد قرار داد با وی منوط به مذاکرات با سازمان لیگ خواهد بود.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها