کد خبر: ۲۹۸۴۰
زمان انتشار: ۱۹:۴۳     ۱۹ آذر ۱۳۹۰
مهمانپرست از سكوت مجامع بين المللي در خصوص اقدامات ضد حقوق بشري دولت بحرين اظهار تأسف كرد.
رامين مهمانپرست سخنگوي وزارت امورخارجه كشورمان با اشاره به حمله سازماندهي شده به عزاداران حسيني و تخريب مسجد و تكايا در بحرين از استمرار حضور نيروهاي نظامي خارجي و برخورد خشونت آميز با اعتراضات مسالمت آميز مردم ابراز نگراني كرد.
مهمانپرست همچنين از سكوت مجامع بين المللي در خصوص اقدامات ضد حقوق بشري دولت بحرين اظهار تأسف كرد.
وي افزود: انتظار مي رفت مقامات بحرين پس از انتشار گزارش كميته حقيقت ياب و بر اساس وعده هاي داده شده به مردم در رفتارهاي خود با مردم مظلوم آن كشور تجديدنظر كنند.
سخنگوي وزارت امورخارجه ابراز اميدواري كرد دولت بحرين با اقدامات اعتماد آفرين از جمله خروج نيروهاي نظامي خارجي و آزادي زندانيان سياسي و توقف سركوب مردم در روند حل مشكلات به وجود آمده اقدام مناسب به عمل آورد.
ابراز تأسف مراجع تقليد از كشتارعزاداران حسيني
در منطقه
تعدادي از علما و مراجع عظام تقليد در پيام هاي جداگانه اي، كشتار عزاداران حسيني در كشورهاي عراق و افغانستان را محكوم كردند.
به گزارش فارس از قم، در پيام آيت الله سيدمحمد علوي گرگاني آمده است: نداي حق طلبي حضرت اباعبدالله الحسين(ع) بعد از گذشت 14 قرن حق طلبان را به خود فرا مي خواند. نداي «هل من ناصر» حضرت سيدالشهدا(ع) بعد از هزار و 400 سال آنان را بيدار كرده و در جهان اسلام قيامتي برپا كرده كه همه استكبار جهاني واعوان و انصار مزدور و جنايتكار آنان را به لرزه درآورده و آنها به اين نكته واقف شده اند كه نداي «هيهات منا الذله» مسلمانان بيدار سراسر جهان اسلام در مقابل حاكمان اسلام نشأت گرفته از خون سيدالشهدا و اصحاب باوفايش و پيام عاشورا است.
به گزارش روز پنجشنبه ايرنا، به نقل از مركز خبر حوزه، در پيام آيت الله صافي گلپايگاني آمده است: نزديك 14 قرن است كه صدايي همواره و همه ساله بلندتر مي شود، صداي شرك ستيز و استكبارزدا، صداي حيات اسلام و قرآن، صداي ويرانساز بنيادهاي ظلم و استبداد و استضعاف و در يك كلمه صداي امام حسين(ع) همه ساله در عاشوراي حسيني خطاب به جهان و جهانيان هشدار مي دهد و اين شور و غوغاي بيداري را در جهان برپا مي كند.
در بيانيه مجمع جهاني اهل بيت(ع) نيز كه روز پنجشنبه نسخه اي از آن در اختيار ايرنا قرار گرفت آمده است: شهدا و مجروحان حوادث تروريستي شهرهاي كابل، مزارشريف و قندهار و نيز تعداد ديگري از عزاداران حسيني در پاكستان و عراق گناهي نداشتند به جز آنكه در ايام ماتم اهل بيت(ع) عشق، ارادت به سرسپردگي خود را به خط خونين كربلا به نمايش مي گذاشتند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: در اين برهه حساس كه مسلمانان بيدار شده در تونس، مصر، ليبي، بحرين و يمن، به تأسي از انقلاب اسلامي ايران و مقاومت اسلامي در عراق و لبنان، صفحه جديدي از تاريخ خود را ورق مي زنند، دشمنان اسلام كه رمز پيروزي ما را در «پيروي از آموزه هاي قرآن و عترت» يافته است تلاش مذبوحانه اي مي كنند تا با هدف گرفتن پيروان اهل بيت(ع) آنان را از ادامه راه روشن خويش بازدارند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها