کد خبر: ۲۹۹۲۵
زمان انتشار: ۱۲:۵۲     ۲۰ آذر ۱۳۹۰
مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران اعلام کرد: یکی از بزرگترین شرکتهای سهام دار بورس فلزات لندن ورشکسته شده و همین موضوع بورس فلزات لندن را در آستانه ورشکستگی قرار داده است.
عبدالرضا داوری که با شبکه ایران سخن می گفت ضمن اعلام این مطلب افزود: براساس اطلاعاتی که دفتر مطالعات اقتصادی صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران به دست آورده است شرکت خدمات مالی MF-GLOBAL که توسط جان کارزین ،فرماندار نیوجرسی اداره می شود و حدود 50.24 درصد از سهام بورس فلزات لندن (LME) را به ارزش 62.8 میلیون پوند در اختیار دارد، در گزارش حسابرسی داخلی خود در تاریخ  25 اکتبر 2011 ، با کسری 633 میلیون دلاری روبرو شده و به همین دلیل اعلام ورشکستگی کرده است و پس از آن نیز جان کارزین از سمت خود استعفا داد.

مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران در ادامه اظهار داشت:شرکت MF-GLOBAL در بورس فلزات لندن نقش منحصر به فردی داشت و علاوه بر در اختیار داشتن سهام عمده بورس فلزات لندن یکی از معدود شرکتهایی بود که در رده نخست رینگ دسترسی تجاری بورس فلزات لندن فعالیت می کرد.

عبدالرضا داوری افزود:شرکت UK-ARM نیز که از زیر مجموعه های شرکت  MF-GLOBAL است و به عنوان یکی از کارگزاران اصلی بورس فلزات لندن  فعالیت می کند ، پس از اعلام ورشکستگی شرکت مادر خود ، موقعیت تجاری خود را در بورس فلزات لندن از دست داد.

مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران در ادامه تاکید کرد: ورشکستگی شرکت MF-GLOBAL  به عنوان سهام دار عمده بورس فلزات لندن در شرایطی صورت گرفت که بانک مرکزی چین در نظر داشت با استفاده از موسسات وابسته به این شرکت از سال 2012 ، در رده دوم رینگ دسترسی تجاری بورس فلزات لندن فعالیت نماید.

 عبدالرضا داوری افزود: شرکت MF-GLOBAL صاحب یک سیستم گسترده برای معاملات و تسویه کارمزد فلزاتی چون مس،آلومینیوم،روی،سرب،قلع،نیکل،آلومینیوم آلیاژی،مولیبدن،کبالت و فولاد در بورس فلزات لندن بود و در بازار COMEX و NYMEX نیز به مبادلات فلزات مختلف می پرداخت.

 مدیرعامل موسسه صندوق بازنشستگی صنایع مس ایران در ادامه اظهار داشت:در حال حاضر موسسه انگلیسی KPMG  به عنوان مدیر تسویه شرکت MF-GLOBAL تعیین شده و تا کنون نیز هیچ موسسه ای حاضر به خرید شرکت MF-GLOBAL و پذیرش تعهدات آن نشده است.

عبدالرضا داوری در پایان تاکید کرد: فروپاشی بورس فلزات لندن ، به شدت بر بازار فلزات موثر خواهد بود و لازم است تا اقدامات موثری از سوی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان محصولات معدنی جهان صورت پذیرد تا انحصار ارزش گذاری فلزات جهان در لندن شکسته شود. 
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها