يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۳۰۱۰۵۱
زمان انتشار: ۱۸:۳۸     ۱۲ اسفند ۱۳۹۳
امير قلعه نويي سرمربي استقلال در گفت و گو با راديو جوان به صحبتهاي علي فتح الله زاده پاسخ داد.
به گزارش "ورزش سه"، قلعه‌نویی ساعتی پیش در مصاحبه ای رادیویی در مدت زمان نزدیک به 20 دقیقه با ذکر جزییات به حرف های روز گذشته علی فتح‌الله‌زاده پاسخ داد و او را متهم کرد که در روزهای حساس آبی ها فضای تیم را به هم می‌ ریزد. این مصاحبه یک کلید واژه مهم داشت و آن استفاده مداوم قلعه‌نویی از جمله «اون موقعی که استقلال دسته سه بازی می‌ کرد کجا بودی؟» بود. حرف های قلعه‌نویی را که می‌ گفت مصاحبه فتح‌الله‌زاده را نخوانده بخوانید:

من و فتح الله زاده فراز و نشیب زیاد داشتیم

من وجدانا صحبت های آقای فتح اله زاده را نخواندم اما به هر حال ایشان جزو مدیران باشگاه بوده و احترام ایشان بر من واجب است. ضمن اینکه ما سال ها د ر کنار هم کار کردیم و در پیروزی ها و شکست ها کنار هم بودیم و البته فراز و نشیب هم زیاد داشتیم . من نمی دانم که چرا ایشان این مصاحبه ها را کرده؟ اما برای خود من هم این مساله جالب است که او هر هفته دارد در مورد استقلال مصاحبه می کند در شرایط حساسی که ما در کورس هستیم.


خودشان را با استقلال و قلعه‌نویی مطرح می‌ کنند

شما به بازی پرسپولیس و لخویا که نگاه می کردید لذت می بردید. دیدید پیشکسوتان این تیم چه صحنه های زیبایی را دور هم به وجود اورده بودند. همه پیشکستوتها امده بودند که پرسپولیس کمک کنند. اما برای من جالب است که این دوستان می آیند خودشان را با مصاحبه هایی که انجام می دهند یکماه مطرح می کنند. راجع به استقلال حرف می‌ زنند یا درباره قلعه نویی صحبت می‌کنند.

زمانی که استقلال دسته سومی بود

آقای فتح الله زاده عزیز، زمانی که استقلال دسته سه بود، همه بازیکن ها دو سال خانه ما بودند. من همان آدم هستم. بازیکن و طرفدار تیمی که هیچکدام از این آقایان آن زمان از10 کیلومتری استقلال رد نمی شدند. بروید از آقای علی جباری و اولیایی ، نعلچگر و ملک احمدی بپرسید. من با استقلال قهرمان آسیا شدم بعد از 11 ماه به فوتبال برگشتم. پایم را هم عمل کرده بودم. آن زمان استقلال دسته سه بود. یک سال و نیم بازیکنان نه پول می گرفتنم و نه جایی داشتند. آن زمان خانه ما امیر آباد بود بچه ها می آمدند خانه ما استراحت می کردند. بعد ها همان تیم رفت نایب قهرمان لیگ شد.

کی از پله ها بالا رفت تا عکس بگیرد؟

من همانی هستم که تیم سیزدهم جدول را از آقای فتح‌الله‌زاده تحویل گرفتم. مگر استقلال در زمان آقای فتح الله زاده سیزدهم جدول نبود. اینها در زمان کی بود؟ می گویم ما و هیچ وقت هم نمی گویم من. آن سالی که شرایط استقلال بحرانی بود مگر ما نیامدیم تیم را جام حذفی قهرمان کردیم تیمی که لیگ را از دست داده بود. بعد هم جام را بردیم خانه آقای پورحیدری. مگر وقتی قهرمان شدیم مگر نگفتیم اینجا سهم حجازی و فیروز کریمی استاد من هست. مگر من بعد از بازی با کره نگفتم ما مقصر هستیم. اگر اتفاقی بیفتد مسئولیت این تیم با من است. مگر آن زمان که استقلال قهرمان شد من رفتم از پله ها بالا که عکس بگیرم؟

آقای فتح‌الله‌زاده کارتان تمام شده، خداحافظ

من جواب ایشان را مکتوب تا یکی دو ساعت دیگر می دهم. زمانی که من دوستانم را می آورم چند میلیارد خرج کمپ می کنند... ( قلعه‌نویی توضیح می‌ دهد که دوستانش سمیعی فر و اسکندرنیا و دکتر اوصیا برای کمپ هزینه کرده اند.) آقای فتح الله زاده وقتی یک گروهی کارشان را با هم انجام داده اند، اصلا خداحافظی می کنند ... دیگر این حرف ها چیست؟

فولاد چگونه قهرمان شد؟


ما باید حرفهای فنی بزنیم. بالاتر از برزیل سراغ دارید؟ تیم‌ملی برزیل یک بازیکن را از دست می دهد 10 تا گل می خورد. بیاییم راستش را به مردم بگوییم که فولاد با شایستگی قهرمان شد. این باشگاه با یک تیم کامل شروع کرد و تمام شد. مگر بختیار رحمانی کم بازیکنی بود، شریفات و عبدالله کرمی بازیکنان کوچکی هستند؟ اما مربی این تیم می دانست که از ابتدا تا انتها بازیکنش را در اختیار دارد. ما نباید به مردم دروغ بگوییم. الان هم اگر این بازیکنان را ندارد بخاطر این است که سرباز هستند و یک مشکل بیرونی دارند نه مشکل مدیریتی. وقتی که ما جزو 8 تیم برتر آسیا هستیم و قهرمان لیگ هم شده ایم یعنی اینکه می توانستیم نتیجه بگیریم، اگر آن بازیکنان (جباری و منتظری) را داشته باشیم.

در تراکتورسازی هم جباری و کرار را نداشتم

من نوع مربی گری ام این است که یک لیدر یک، یک بازیساز و یک هافبک دفاعی خوب لازم دارد. در هر تیمی هم رفته ام همینطور بوده است. در استقلال ، سپاهان و تراکتور. هر مربی برای خودش یک فلسفه بازی دارد یک روشی دارد . من چند تا بازی را به شما نشان دهم که روی نیمکت استقلال فقط 14 نفر نشسته بودند؟ آقایان می گویند فولاد مگر آندو و جباری را داشت؟ من باید پاسخ دهم که بختیار رحمانی یکی از بهترین بازیسازهای آسیا است. الان هم عامل بیرونی نمی گذارد بازی کند، نه عامل مدیریتی! مگه من در تراکتورسازی آندو را داشتم، جباری و کرار را داشتم؟ خیر، اما ما با تراکتورسازی لیگ را شروع کردیم. برای اولین بار هم آسیایی شدیم. اگر یکی دو تا اشتباهات داوری هم نبود ما قهرمان هم می شدیم.

جباری کمتر از 3، 4 نفر پول می‌ خواست

استایل مربیگری من این است که مثلا حمودی و خسرو را زوج سازی کردم. ما تیمی را روانه آسیا کردیم که 8 تا از همین تیم رفتند جلوی کره بازی کردند و تیم‌ملی به جام‌جهانی صعود کرد. اما این تیم باید تقویت می‌ شد یا بازیکنانش را از دست می‌ داد؟ به هر دلیلی جباری و حمودی رفته تقصیر فتح الله زاده هم نبوده. همان زمان 3،4 نفر رفتند که خودشان هم بیشتر از جباری پول گرفته اند. من در جریان مبلغ قرارداد بازیکنها نیستم. اما می دانم که جباری از خیلی از بازیکنان هم رقم قراردادش کمتر بوده است. خواسته های او معقول بود اگرچه من در نقل و انتقالات نیستم.

فتح‌الله‌زاده نمی‌ خواهد با من کار کند

خیلی جالب است ... به من گفته اند که ایشان جایی عنوان کرده که اگر بخواهد به استقلال بیاید دوست ندارد با من کار کند. در حالی که تیم در کورس قهرمانی است. انجام چنین مصاحبه هایی معنی دارد؟ به غیر از اینکه بخواهند ذهن بازیکنان ما را بهم بزنند.

آقای منصوریان آقای مجیدی همه بازیکنانی که برای تیم زحمت کشیده اند بیایند، قدمشان روی چشم. تیم را تحویل بگیرند. زحمت بکشند. من خودم به علی منصوریان توصیه کردم. به محمود فکری و مرفاوی همینطور.

کدام تیم را سراغ داری که 15 پیشکسوت آن از کاپیتان تیم ملی و استقلال گرفته تا بازیکنان جدیدترش دارند در کنار استقلال کار می کنند. مرفاوی، منصوریان بارها زنگ زده بهش گفتم تو برو مربی بشو، چون موفق می‌شوی. آقای اولیایی شاهد زنده استقلال دسته دو را آوردیم در لیگ نایب قهرمانش کردیم. زمانی که پول بود برای آقایان بود زمانی که بی پولی بود ، استقلال برای امیر قلعه نویی بود. من خیلی از قرارداد را بخاطر استقلال گذشت کردم برای اینکه به این تیم کمک کنم. خدا را شکر نتیایج هم دو تا قهرمانی لیگ، دو تا در حذفی، دو تا نایب قهرمانی و یک سومی. مگه اتلتیکو قهرمان می شود مهره رئال و بارسلونا را داشت. این حرف فنی هست. همچین تیمهایی ممکن است هر چند سال یکبار قهرمان شوند. آیا ما باید بگوییم که آنها بدون مسی و رونالدو قهرمان شدند؟

از منصوریان بپرسید

انشاءالله منصوریان، مجیدی و همه کسانی که برای این باشگاه زحمت کشیده اند بیایند و تیم را تحویل بگیرند. شما از علیرضا منصوریان بپرسید که من به او چه توصیه هایی کردم. کدام تیم را سراغ دارید که این همه کاپیتانش در یک کادر فنی حضور داشته باشند و با هم همکاری کنند؟ولی متاسفانه هر روز حرف های جدیدی می شنویم.

آمار من خوب است

کاظم اولیایی شاهد زنده است. تیم دسته 3 را بالا آوردیم و پس از شکست مقابل سایپا به مقام نایب قهرمانی رسیدیم. با وجود اینکه درخیلی از اوقات تیم های دیگر پول بیشتری به من می دادند به خاطر استقلال گذشت کردیم. ازلحاظ کارنامه هم شرایط خوبی دارم. 3 مقام قهرمانی لیگ، 2 مقام قهرمانی جام حذفی، 2 نایب قهرمانی و ... آمار من بوده است.گفته اند مگر اتلتیکو مادرید که سال قبل قهرمان شد از مهره های رئال مادرید و بارسلونا بهره مند بود؟ شما به عنوان یک فوتبالی بگویید آیا این صحبت کارشناسی و منطقی است؟ مگر در فوتبال چند سال یک بار این اتفاقات تکرار می شود؟

هیچ منتی ندارم

هر زمان که استقلال دسته 3 رده سیزدهم و رده نهم بوده من آمده ام. خوشحالم که دوستانم را به کمپ استقلال آورده ام و آنها هزینه کردند. هیچ منتی هم نداریم وهرکاری که انجام دادیم به خاطر مردم است که به آنها بدهکاریم. هر وقت تیم قهرمانی داشته من کنار بودم ولی وقتی که تیم نتیجه نمی گیرد من آماده ام. این وضعیت در تیم ملی هم اتفاق افتاده. ما که از پله بالا نرفتیم تا جام را بگیریم و عکس بیاندازیم و زمین بخوریم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها